כך הדביקה אותנו הקורונה למסכים

מחקר של פרטנר: עלייה בשימוש במסכים נייחים וניידים אצל מבוגרים ואצל ילדים
|
הדפס
|
שמור

בהשפעת משבר הקורונה חלו שינויים מהותיים בהרגלי הצפייה של הישראלים בשנת 2020. כך עולה מנתוני מחקר מקיף שערכה קבוצת פרטנר בחודש אוגוסט באמצעות גיאוקרטוגרפיה.

מן המחקר עולה כי 32% מהישראלים עובדים לפחות יום אחד בשבוע מהבית. 26% מהישראלים הוסיפו עוד מסך לבית בחצי השנה האחרונה, מאז תחילת משבר הקורונה, הכי הרבה הוסיפו עוד מחשב (40% מאלו שהוסיפו מסך) ולאחר מכן טלוויזיה (33%). נרשם זינוק של 10% ב'שעות המסך' של הילדים. 


יותר ממחצית מהישראלים מנויים לנטפליקס, רבע מהמנויים הצטרפו לשירות מאז פרוץ משבר הקורונה, זינוק בשיעור הדתיים שמנויים לנטפליקס. מן המחקר עולה עוד, כי העובדה שנמצאים יותר בבית במהלך היום, משפיעה גם על הרגלי האכילה מול הטלוויזיה. הרוב המוחלט של הישראלים, כ-87%, אוכלים או מנשנשים מול הטלוויזיה. ב-2020 חל זינוק של 50% בהשוואה לשנה שעברה, בישראלים שהשיבו כי הם אוכלים ארוחות במהלך היום מול הטלוויזיה (ארוחת בוקר וארוחת צהרים), ככל הנראה בהשפעת העובדה ששליש מהמשיבים עובדים לפחות יום אחד מהבית. ב-2019 8% מהישראלים השיבו שהם צופים בטלוויזיה בזמן ארוחת הבוקר ו-14% בזמן ארוחת הצהרים. ב-2020 12% השיבו שהם צופים בטלוויזיה בזמן ארוחת הבוקר ו-21% בזמן ארוחת הצהרים.


חלוקת קשב

92% מהישראלים עושים פעולות נוספות בזמן הצפייה בטלוויזיה, כאשר ההתכתבות בווטסאפ במקביל לצפייה בטלוויזיה היא הפעולה הנוספת העיקרית עבור 60% מהמשיבים (בהשוואה ל-53% ב-2019).  

90% מהישראלים צופים בתכנים באמצעות מסך הטלוויזיה (לעומת 87% בשנה שעברה), אך במקביל, 34% צופים בתכני טלוויזיה מהסמארטפון (גידול משמעותי בהשוואה ל-28% ב-2019), ו-31% צופים מהמחשב (בהשוואה ל-28% בשנה שעברה).


57% צופים בתכניות הטלוויזיה גם בצפייה נדחית ולא רק בשעת השידור, כלומר, בהקלטה, ב-Catch up או ב-VOD, ורק 38% מקפידים לצפות בתכניות רק או בעיקר בזמן שהן משודרות בערוץ. בזמן מגבלות תנועה, עם צמצום אפשרויות הבילוי וכשנמצאים יותר בבית - הישראלים בוחרים בנטפליקס: בשנת 2018 – 24% מהישראלים היו מנויים לנטפליקס, בשנת 2019 – 38% מהישראלים מנויים לנטפליקס ובשנת 2020 – 55% מהישראלים מנויים לנטפליקס (רבע מהמנויים לנטפליקס הצטרפו לשירות בחצי השנה האחרונה, כלומר, מתחילת הקורונה). עוד נרשם זינוק של 65% בשיעור הדתיים שמנויים לנטפליקס – מ-17% בלבד ב-2019, ל28% ב-2020.


ליותר מ-46% מהישראלים יש מסך טלוויזיה בגודל 55 אינץ' או יותר, בהשוואה ל-32% ב-2019 ול-22% ב-2019. יוטיוב מתבסס כערוץ מרכזי של תוכן – לא רק במחשב אלא גם בטלוויזיה. בשנת 2018 – 54% צפו ביוטיוב גם באמצעות הטלוויזיה, בשנת 2019 – 61% ובקיץ 2020 – 67% צופים ביוטיוב גם באמצעות הטלוויזיה.

 

ההשפעה על הילדים

ֿילדים בגילאי בית הספר היסודי צופים יותר בתכנים באמצעות המסך האישי (סמארטפון וטאבלט): ילדים בגילאי 6-12 צופים בממוצע ב-5.6 שעות מסך, בטלוויזיה (2.1), בסמארטפון/בטאבלט (2.1) ובמחשב (1.4). 


מדובר בעלייה של חצי שעה בממוצע בצפייה היומית ל-2019: 5.1 שעות מסך יומיות בממוצע, בטלוויזיה (2), בסמארטפון/בטאבלט (1.9) ובמחשב (1.2). הילדים הגדולים מגלים מחדש את המסך הגדול בבית, אבל הסמארטפון עדיין מנצח. ילדים בגילאי 13-17 צופים בממוצע ב-6.5 שעות מסך, בטלוויזיה (2.1), בסמארטפון/בטאבלט (2.7) ובמחשב (1.7). מדובר בעליה של 42 דקות בממוצע בצפייה היומית בהשוואה ל-2019: 5.8 שעות מסך, בטלוויזיה (1.8), בסמארטפון/בטאבלט (2.4) ובמחשב (1.6). משחקי מסך - ב-61% מהבתים בישראל, המסך משמש גם לגיימינג.


משחק׳י המחשב משוחקים בכל סוגי המסכים, עם נתח גדל של הניידים, קרי: טלפון וטאבלט. 32% מהגיימרים משחקים בטלפון הנייד, 30% משחקים על גבי מסך הטלוויזיה, באמצעות קונסולה או אפליקציית גיימינג, 29% מהגיימרים משחקים על המחשב, 13% משחקים באמצעות טאבלט.


תגובות הגולשים
+ הוסף תגובה