מניעת נפילה של קשישים

מערכת ניטור עם מוקד מצוקה מספקת מעקב גריאטרי מתמיד
|
הדפס
|
שמור

דואגים גם להורים הקשישים: יותר משליש מהקשישים בישראל חווים נפילות כל שנה, שזה מעל 1,000 נפילות ביום. לפי הנתונים, ישראל נמצאת במקום השני בעולם המערבי באחוז נפילות בקרב אזרחים מעל גיל 65. מעבר לסבל, מדובר בנזק של מעל מיליארד שקלים בשנה, וסיבוכים רפואיים קשים כתוצאה מהנפילה. במקרים רבים, הנפילה וחוסר האונים בעקבותיה, פוגעים גם בנפשו של הקשיש, שאיבד את עצמאותו ואת יכולת הניידות שלו. 

 
Watcher

 ההורים בגיל המתקדם אינם חשופים לטכנולוגיות החדשות, שמאפשרות למנוע נפילות ולבצע זיהוי מיידי של מצב מצוקה. למהירות הגשת העזרה, סמוך ככל האפשר למועד הנפילה, יש השלכות ישירות על הצלת החיים ועל סיכויי ההחלמה. לכן חשוב לעשות עבורם את הבדיקות כדי להבטיח את שלומם ובריאותם.

 

חברת Owlytics הישראלית פיתחה מערכת ניטור המבוססת על שעון מעוצב, עמיד במים, משולב בלחצן מצוקה. השעון אוסף מדדי בריאות אישיים, ובעזרת תוכנה של למידת מכונה, יכול להעריך את סיכון הנפילה האישי ולבצע איתור וגילוי אוטומטי של אירועי נפילה, כדי להזעיק עזרה. בזמן אמת יוצר המוקד קשר עם המשתמש, ואם אין תשובה הוא מזעיק מיידית צוות רפואי לביתו.

 

מכיוון שקשישים רבים חיים לבד בביתם, יש חשיבות גדולה למעקב וניטור סיכונים כמו נפילות, תופעה שכיחה אצל בני הגיל השלישי, שלצערנו שומעים עליה רק כשמדובר באירוע חריג או אישיות מפורסמת, ויש חשיבות מכרעת להצלת חיים, כאשר בזמן אמת מוקד יוצר קשר עם המשתמש ואם אין תשובה מזעיק מיידית צוות רפואי לביתו של המשתמש. יש בכך גם חיזוק משמעותי של תחושת הביטחון של הקשיש שהוא בעצם לא לבד, ויש מישהו שמשגיח עליו מרחוק 24/7. השעון החכם של אוליטיקס פועל כבר בקרב בתי גיל הזהב, כמו "בית בכפר" במוסדות גריאטריים, וגם אצל לקוחות פרטיים. הפתרון אינו מחייב הקמת תשתית אלא מתבסס על כיסוי סלולרי מיידי ואמין בכל מקום ובכל זמן. פתרון Watcher  מבוסס על שילוב של ניטור אישי רציף עם מודלים של חיזוי וגילוי סיכוני בריאות .

 

מנכ"ל החברה, גיל צפריר בעלים שותף והמייסד של אוליטיקס, הוא אל"מ במילואים, נווט קרב, לשעבר הטכנולוג הראשי של חה"א, בעל תואר ראשון בהנדסת  אווירונאוטיקה, ותואר שני במנהל עסקים. החברה זכתה במכרז "אתגר" של משרד הבריאות,  לאיתור פתרונות דיגיטליים,  שיאפשרו לצמצם את שיעור הנפילות באוכלוסיית הגיל המבוגר. לדבריו, "הייחוד של המוצר בא לידי ביטוי בכך שהכל אישי, וכל הנתונים מתבססים על המשתמש הבודד, שכן לכל אדם יש מאפיינים משלו. מה שמיוחד בחיזוי נפילות שלנו הוא שיש דברים שקשורים לשינוי תרופתי, שינויים פיזיולוגיים יומיים, שינויים ביציבה – כל אלו הם מקורות מידע המאפשרים לנו לספק התראה על סיכון מוגבר לנפילה. אנחנו בעצם מספקים מעקב גריאטרי מתמיד״.

תגובות הגולשים
+ הוסף תגובה
1. עירית 18/08/2020, 15:39:08

איפה קונים? כמה עולה?

+ השב