טיפים להתנהלות נכונה בהליך גירושין

זכרי: בסופו של ההליך מטרתך היא אחת – אושר
|
הדפס
|
שמור

זהו! קיבלת את ההחלטה הכל כך מורכבת ואת – מתגרשת!

צילום: נעמי גטניו

ניסית, רצית, עשית הכל לשמר את התא המשפחתי ובכל זאת את שם.

אז מה עכשיו את עושה?
ממה את מתחילה?


12 טיפים למתגרשת שנועדו להקל (ולו במעט) על התהליך:


1. מטרתך היא אחת – אושר.

את רוצה להיות שקטה, מאושרת ולבנות לעצמך ולילדיך את הפרק השני והטוב יותר של חייך.


2. היי שלמה עם עצמך.

אל תייסרי את עצמך על הסטטיסטיקה שאת חלק ממנה. אם את שם, יש סיבה טובה מאוד לכך וללא כל צל של ספק קיבלת את ההחלטה הנכונה.

 

3. התעלמי מקולות רקע אנושיים שאינם מקדמים את המטרה שלך וגורמים לך לאי נוחות.

אולי כוונתם טובה, אך אם זה מכביד עליך, שחררי אותם ממך ועשי זאת בנימוס. זכרי שהמשפחה, החברות וכל סובביך באמת רוצים לעזור, אבל הם לא מתגרשים אלא את. רק את יודעת איך לצלוח את המצב הזה בדרך הטובה ביותר.

 

4. זכרי תמיד שפניך לשלום.

את לא יוצאת למלחמה בבן זוגך. אכן, לעיתים אין ברירה ומגיעים למאבקים משפטיים, אך זהו המוצא האחרון שלך וגם אז מטרתך אינה לגרום להרס מוחלט של מי שעד לפני שנייה היה כל עולמך. מטרתך היא לסיים את התהליך ולהתגרש בצורה הקלה והיעילה ביותר.

 

5. אל תשכחי את עצמך.

ילדיך הם כל עולמך. בתוך תוכך את גם (ולא רק) עושה זאת בשביל לבנות להם חיים טובים ומאושרים יותר, אך אם את לא רגועה וממוקדת – גם הם לא יהיו. ילדים, החל מגיל צעיר מאוד, מרגישים הכל. בעיקר אותך. אם הם עדיין לא מדברים, תחושותיהם מהשינוי עלולות להתבטא בהתנהגות שלילית ואינך רוצה בכך. הרי זה לגמרי יחטיא את המטרה ויעמיס עליך ועליהם.

 

6. המידע ברשת הוא מבורך, אם יודעים מה לחפש.

אם לא יודעים, נתקלים במידע מלחיץ, מבלבל, מפורט מידי, מאיים ולפעמים שוכחים כלל מה רצינו לבדוק. נסי למקד את השאלה ככל שניתן ואם לא הצלחת, פני לקבל יעוץ מאשת מקצוע. כמו שלא תיצקי את הבטון במו ידיך כדי לבנות את ביתך, כך לא תוכלי כמעט אף פעם להתגרש בלי לקבל מידע כיצד להתחיל מגורם מוסמך – עורכת דין.

 

7. נסי לשמור על שיח ענייני עם בן זוגך.
הרגשות משתלטים כמעט תמיד על הסיטואציה, ובצדק. הרי אם הכל היה נפלא, סביר להניח שלא היית במצב הזה. לרוב צד אחד מקבל את ההחלטה ומוביל את התהליך. הצד השני פגוע, כועס ולרוב לא ישתף פעולה. אולי אפילו את היא זו שנמצאת בצד הפגוע והכועס, ומותר לך. את צריכה רק לזכור, שכרגע, זה מזיק לך. דיברת, בכית, כעסת, רבת. עכשיו את צריכה להתמקד ולנסות בכל יכולתך להישאר עניינית ולדבר על הדברים ומה את רוצה.

 

8. אולי ננסה גישור בהסכמה?

משפט שעליך לשנן כמי שרוצה לסיים את הדרך הזו בצורה המהירה, הנכונה והזולה ביותר.

אכן זה ידרוש ממך לעתים להתפשר בנושאים מסוימים, אך תפקידה של מגשרת טובה היא ראייה של טובת שני הצדדים וילדיהם. זהו תפקידה, ולשם כך היא שם ואם בחרת במגשרת מומחית הניחי מבטחך בה שכל רצונה לסיים את המחלוקת ביניכם ולגבש הסכם שיחזיק מעמד ולא יתפרק אחרי שנה ותמצאי עצמך בבתי משפט וסחבת אינסופית.

 

9. הגישור הניב תוצאות ויש הסכם! עצרי.

לפני שאת רצה להגיש את ההסכם לבית המשפט ולתת לו תוקף פסק דין, את קודם כל למען עצמך ולכן את צריכה לבדוק את ההסכם שוב. עם כל רצונך הטוב, את עדיין צריכה עין אובייקטיבית ומשפטית שתבדוק לך את ההסכם ותוודא שחלילה לא התפספס סעיף שחשוב מאוד מבחינתך, אך נשכח ונזנח (גם אם חלילה לא במכוון) בעיני המגשרת.

 

10. הגט עצמו, גם אם הסכמתם עליו וחתמתם על כך בהסכם הגירושין, יינתן אך ורק בבית הדין הרבני.
כלומר, לאחר ששאר נושאי המחלוקות הוסכמו, יש לפנות לבית הדין הרבני על מנת לאשר את חלקו של ההסכם הדן בגט עצמו ובסידורי הכתובה, ולתאם מועד נוסף לעריכת טקס סידור הגט.

בית הדין מפעיל שיקול דעת, אך למרות הגישה הרווחת, אין מטרתו הגורפת להשאיר יחדיו בני זוג שאינם מעוניינים בכך וכל מקרה ייבחן לגופו.

 

11. בשלב מסוים מתחיל להיות לך "לא נעים".
לא נעים מהחברות, מהמשפחה ואפילו מעורכת הדין שאת חייבת כל דקה לשאול שאלה. מבחינתך - אין מושג כזה "לא נעים". דאגי למצוא לך את אנשי המקצוע שיקיפו אותך ויהיו כל כולם שם בשבילך. את משלמת להם ולשם כך הם שם. וכן, מותר לך לשאול את אותה שאלה כמה פעמים בלי להרגיש רע עם עצמך – את מתגרשת פעם ראשונה ואין לך ניסיון בתחום.

 

12. רצית שלום, ייחלת לשלום, נלחמת לשלום ועדיין אין לך עם מי לדבר?

תנשמי. גם זה קורה. את עדיין תתגרשי רק סביר להניח שזה יעלה לך יותר, ייקח יותר זמן, והכי הכי חשוב שהעורכת דין שלצדך תתן לך את התמיכה והמידע ותנווט אותך בבטחה אל עבר חוף המבטחים.

 

בהצלחה!

 

על הכותבת:
אורנית מודן, עורכת דין בהכשרתי זה 13 שנים, מלווה נשים בהליכי גירושין החל משלב קבלת המידע הראשוני ועד לליווי אישי ומקצועי בתהליך בשיתוף פעולה עם עורכת דין נוספת, והכל על מנת להישאר זמינה לכל שאלה שתתעורר.
בעלת המיזם העסקי תלו"י בך – תמיכה, ליווי וייעוץ טרום משפטי, והקהילה הסגורה בפייסבוק: "גם אני הייתי שם – ליווי לפני גירושין".
ornit@taluib.co.il 054-5900894
*המידע בכתבה אינו יעוץ משפטי.

ornit@taluib.co.il

 

תגובות הגולשים
+ הוסף תגובה