לידות שקטות - השקט שסביב נושא כה רגיש

|
הדפס
|
שמור

זה ברור לכל אחת ואחד מאיתנו שכולנו מדברים בשמחה גדולה ובהתלהבות על ההריון, על הלידה שלנו ועל התינוק המתוק והרך שנולד. נושא זה מעורר התרגשות רבה, גם מייד לאחר הלידה וגם עשרות שנים אחרי שהתינוק כבר גדל והפך לאיש בוגר ואב בעצמו, או לאשה חזקה ונמרה, שיש לה כבר נכדים. לפעמים יוצא לי לשבת ליד נשים מבוגרות, עם נכדים ונינים וכשהן שומעות שאני עוסקת בתחומי ההריון, הלידה וההורות, הן משתפות אותו בקול מלא בהתרגשות, על ההריונות שלהן, על הלידות, על תקופת ההנקה ועל הילדים שלהן שכבר גדלו מאז.

צילום: סטודיו פרפרים בבטן, צילומי הריון

קשה הרבה יותר, לרובנו, לגעת בנושא של לידות שקטות, ולשוחח על ההריונות עם סוף עצוב, במקום סוף עם תינוק ורדרד ומתוק, שמביא עימו שק מלא ברגשות מעורבים, רובם מהולים באושר ובעייפות. לילות לבנים, חיתולים אין סוף, הנקות בלי שעון, טיולים בעגלה ובמנשא וגידול הילדים בנחת.

 

אבל מה קורה לנשים ולמשפחות, שבמקום לחוות לידה שבסופה הם חובקים תינוק, הלידה מסתיימת בצורה עצובה? על זה לא נהוג לדבר. זה נושא כאוב ומכאיב. קשה לכולנו להתמודד איתו, ובתוך הקושי הזה, שוכחים את אלה שחווים את החוויה הזו בעצמם, ושלעולם יישאו עימם את התינוק שלהם רק בלב, ולא יוכלו לחבקו ולנשקו ולשלוח אותו לגן, לבית הספר ולראות ממנו נכדים ונינים.


התסריטאיות זיו סנעטי מרקובצקי ולימור ברק החליטו שהגיע הזמן לדבר על הנושא החשוב והעמום הזה. נושא שהפך להיות כל כך פרטי שהזוגות שחווים אותו, בקושי משתפים את הסביבה בחוויה שהם עברו. הזוגות שחווים את הלידה השקטה, זקוקים להמון תמיכה והבנה, גם בזמן התהליך עצמו - בהכנה לקראת הלידה השקטה, גם ביום הלידה, בחדר הלידה, עם המיילדת ולפעמים גם עם דולה, ולבטח גם בתקופה שלאחר הלידה.

 

זיו ולימור מזמינות אתכם לקחת חלק חשוב בסרט שלהם "It's a boy" ובמסר החשוב הטמון בו. מדובר בסרט עלילתי קצר, העוסק בנושא של לידות שקטות.


זוהי הפנייה שלהם:


"היי, אנחנו זיו סנעטי מרקובצקי ולימור ברק, זהו סרט הבכורה שלנו כתסריטאיות, אותו מפיק ומביים - יובל ארז ("כתומים" "אפי לא מתה" ועוד). כשהחלטנו להיות תסריטאיות ידענו שנשתדל לעסוק בנושאים שאינם נמצאים על סדר היום. הבטחנו אחת לשנייה לעשות את מיטב המאמצים ולהביא קול שונה לקהל הצופים. היו רעיונות שפסלנו בדרך, בניסיון להתמקד בחשובים שבהם ולגעת במקומות הכואבים שלכם ושלנו. כזה הוא הבייבי הראשון שלנו, מרגע שנולד בראשנו סיפור הלידה של ארי ויונית לא יכולנו להניח לו וכך גם שאר האנשים שנחשפו אליו."


על הסרט:

ארי ויונית צריכים ללדת. 

ההתארגנות ליציאה לבי"ח נותנת הצצה למאזן הכוחות ביניהם ולמשקל שכל אחד מהם נותן לעולם החיצון לקחת בחוויה שלו.
במקביל ישנה השאיפה של רות, המיילדת הדתייה שלהם, לסיים את הלידה הזאת עם יולדת ותינוק בריאים, ב"ה.

It's a boy הוא סרט עלילתי קצר, שמטפל בנושא שמדובר מעט מידי בחברה הישראלית, במרדף לקיים מצוות פרו ורבו ובתקלות שיכולות לקרות בדרך.
כל כך הרבה מרכיבים מתנקזים בסופו של דבר לרגע אחד שמסיים תקופה אחת ומתחיל תקופה אחרת, חדשה.


כאן יולדים

"כתיבת התסריט דמתה בעצמה לחבלי לידה, בהתחלה ידענו בדיוק מה המטרה שלנו כיוצרות ובנינו תסריט קצר וקולע. לאחר מכן עברנו תהליך של בדיקות בו חשפנו אותו בפני אנשי מקצוע ומשפחה ואלו חוו דעה, שכתבנו אותו ובדקנו אותו שוב ושוב עד שהרגשנו בטוחות ולבסוף קיבלנו את המוצר המוגמר.

עבדנו על הסרט כמעט שנה ואנחנו מתכננים לצלם אותו במהלך ספטמבר 2017 ולהוציאו לאור לקראת ינואר 2018 והכל בליווי צוות מקצועי ורגיש, בדיוק כפי שנדרש לפרויקט מסוג זה."


ללא גיוס מוצלח, זיו ולימור לא יוכלו לסיים את ההפקה והעריכה ולכן תמיכת הציבור חשובה להם מאוד. לכן כולם מוזמנים לעמוד של הסרט באתר הדסטארט:

 

לאתר הגיוס לסרט "It's a boy"

תגובות הגולשים
+ הוסף תגובה
1. צליל 04/06/2017, 13:28:34

רעיון מקסים ומבורך. אני תמכתי! הרבה הצלחה.

+ השב