10 דרכים להתמודד עם לחצי היום-יום

לחץ מתמשך עלול להשפיע לרעה על הבריאות
|
הדפס
|
שמור

 

לחץ מתמשך, גם ברמות נמוכות, עלול להשפיע לרעה על הבריאות ועל אורח החיים. לכן אסור להזניח את ניהול מצבי הלחץ ולטפל רק בזמן משבר, אלא לטפל יום יום בלחצים כדי להקטין אותם ולהפחית את השפעתם. המרכז הרפואי של מאיו קליניק בארה"ב פירסם עשר דרכים לטיפול יום-יומי במצבי לחץ והוא ממליץ לכל אחד לטפל בלחצים למען בריאותו.

צילום: פוטו-ראק

  1. איבחון מוקדם – כאבי ראש, אי סדירות בפעילות המעיים, שרירים תפוסים ושינה לא רגועה הם בדרך כלל סימנים ראשונים להיווצרות לחץ נפשי גדול. כאשר אתם מרגישים את הלחץ מתקרב, קחו נשימה עמוקה, ועיצרו את הרכבת כדי לטפל בגורמי הלחץ המתעצם.
  2. פעילות גופנית – גם הליכה קצרה יכולה לשפר את מצב הרוח ולהקטין את תחושת הלחץ.
  3. תזונה נכונה – תפריט בריא נותן לכם אנרגיה לטפל במצבי הלחץ של היום-יום. דילוג על ארוחות ובחירה של תפריט גרוע עלולים להגביר את העייפות, את העצבנות ואת הרגישות למחלות ולגרום לתחושה של בריאות ירודה.
  4. קביעת גבולות – סירוב לבצע חלק מהמשימות היום-יומיות יעול לסייע לכם להיות יעילים יותר במשימות שכן תקחו על עצמכם.
  5. מיצאו חבר – מישהו שיאזין לסיפורי התסכול שלכם ויציע מילות עידוד הוא חבר, שיספק לכם תמיכה חברתית אוהדת. אם החבר או החברה מסוגלים גם לגרום לכם לצחוק, מה טוב. הצחוק ידוע כגורם המפחית לחץ.
  6. הסחת דעת נעימה – ספר טוב או סרט יפה יכולים להעביר את מחשבותיכם מבעיות אישיות שלכם למקום אחר, בעולם של מישהו אחר.
  7. מנוחה – מנוחה אמיתית משלבת תחושה של רוגע. אולי תאמצו לעצמכם תחביב או פעילות גופנית מרגיעה כמו יוגה, מדיטציה, תרגילי נשימה ואפילו תפילה. כל אלה דרכים בדוקות לתחושה טובה.
  8. חשיבה חיובית – במהלך היום, עיצרו כדי להעריך את הזרם העצום של המחשבות העוברות במוחכם. אם המחשבות שליליות, נסו לתעל אותן בכיוון חיובי.
  9. טיפול יום-יומי - אסור להזניח את ניהול מצבי הלחץ ולטפל רק בזמן משבר, אלא לטפל יום יום בלחצים כדי להקטין אותם ולהפחית את השפעתם.
  10. בקשת עזרה – במקרה הצורך, אם הלחץ משפיע על יכולתכם לעבוד וליהנות מן החיים, בקשו עזרה מרופא או מבעל מקצוע בתחום בריאות הנפש. בקשת עזרה כזו אינה מצביעה על חולשה. צריך כוח עצום כדי להודות בצורך בעזרה, ובקשת עזרה מצביעה על שיקול נכון.

 

תגובות הגולשים