כך תוכלי למנוע זיהום פטרייתי בנרתיק

כמה טיפים חשובים
|
הדפס
|
שמור

 

כ-75% מהנשים סובלות מפטריה בנרתיק בשלב כלשהו של חייהן. הזיהום עלול להתפתח בנרתיק עצמו וגם באיזור שסביבו, בגלל פטריה המוכרת בשם "קנדידה". הפטריה גומת לכאבים, גירוד, אדמומית, הפרשה לבנה סמיכה, כאבים בזמן מתן שתן ולפעמים גם לכתמים לבנים על העור באיזור הפות. ברוב המקרים ניתן למנוע את התפתחות הפטריה על ידי שמירת האיזור נקי ויבש. טיפול תרופתי יכול להעלים את התופעות תוך יומיים ואת הפטריה כולה בתוך שבוע, אולם במקרים רבים הפטריה עדיין מקננת בגוף, אך אינה מתפרצת.

 

נפטריה מתפתחת באזורים לחים וחשוכים. לכן רצוי להימנע מבגדים הדוקים מידיי העשויים חומרים סינתטיים, שאינם נושמים ולכן כולאים את הלחות בתוכם. גורמים נוספים להתפרצות הפטריה הם לחץ נפשי, הריון, מחלות שונות וגם תופעות לוואי של תרופות. לעתים הפטריה מתפרצת כתופעת לוואי מנטילת אנטיביוטיקה, שכן האנטיביוטיקה קוטלת חיידקים טובים, המעכבים את גדילת הקנדידה, ולכן גורמת להתפרצות.

צילום: Cahilus

הקנדידה תוקפת לא מעט נשים צעירות שהגיעו לבגרות מינית, שכן השינויים ההורמונליים הופכות אותן לרגישות יותר להידבקות בפטריה. התפרצות הפטריה אצל הצעירות מגיעה בדרך כלל ממש לפני המחזור החודשי. אם הנערה מהתבגרת מרגישה חוסר נוחיות באיזור, ומתלוננת על גירוד חזק, היא צריכה להיבדק אצל רופא.

 

ברוב המקרים ניתן למנוע את התפרצות הפטריה על ידי שימוש בסבון ללא ריח, ולהימנע משטיפות פנימיות עם חומרים שונים. יש נשים שאצלן שימשו בנוזלי אמבט או בסבון כביסה לא עדין, עלולים לגרום לגירויים שיובילו להתפרצות הפטריה. כמו כן רצוי להשתמש בתחתונים מכותנה מלאה ולהחליף את בגד הים הרטוב מייד בתום השימוש ולעבור לבגד מכותנה ולא להישאר עם בד רטוב באיזור החלציים.

תגובות הגולשים
+ הוסף תגובה