רוצים לשפר את חיי המין? שפרו הכושר

כושר גופני טוב משפר את הסיכוי להגברת התשוקה אצל נשים
|
הדפס
|
שמור

 

אנשים בריאים נפשית, עם כושר גופני טוב, נהנים מחיי מין טובים יותר מאשר אנשים שאינם בכושר. "פעילות גופנית יכולה לעורר את המין יותר מוויאגרה", אומר הפיזיולוג הראשי של האגודה האמריקנית לאימון גופני ACE, ד"ר סדריק בריאנט. "נשים וגברים המתאמנים בצורה סדירה יחוו תשוקה גבוהה ברמות גבוהות יותר, יהיה להם ביטחון עצמי גדול יותר, ויכולת משופרת להגיע לאורגזמה, וכמובן סיפוק מיני גדול יותר". האגודה ממליצה על פעילות מתונה שבין 20 ל-30 דקות בכל יום.

 

זאת ועוד, מחקר שפורסם באחרונה קובע, כי יש יחס ישיר בין היקף המותניים של הגברים לבין יכולתם להגיע לזיקפה. ככל שרוחב המותניים שלו גדול יותר, כך גדלים סיכוייו לבעיות בזיקפה ED. מחקרים אחרים גם מראים כי אימון מתון יכול לסייע לפתור את רוב בעיות המין, כמו תשוקה נמוכה אצל נשים או בעיות בזיקפה אצל גברים. מחקר באוניברסיטת טקסאס בעיר אוסטין גילה כי אצל נשים בכושר גופני גבוה, שצפו בסרטים אירוטיים, נצפתה עלייה של 169% בזרימת הדם בווגינה לעומת נשים שלא עסקו בפעילות גופנית. אימון גופני גם מסייע לגוף לשחרר הורמונים הקשורים לעוררות מינית, משפר את היכולת האירובית ואת הכוח בשרירים ומשפר את הדימוי העצמי של הגבר או האשה, סממן מובהק לשיפור חיי המין.

 

 

כושר ומוסיקה


אבל לא כל אחד מאיתנו אוהב אימוני כושר. לא זו בלבד, שצריך לקום מוקדם יותר, או ללכת לישון מאוחר יותר, להטריח את עצמנו למכון, למצוא מכונה פנויה לתרגילים שלנו, ולאחר מכן ללכת מותשים לעבודה או לחזור הביתה, האימון עצמו יכול להיות שיעמום אחד ארוך. מפעילי מכוני הכושר כבר הבינו מזמן, שצריך לשעשע את המנויים שלהם ולאפשר להם לצפות בטלוויזיה, כאשר בעיקר מומלץ לצפות בקליפים מוסיקליים בערוצי המוסיקה כמו MTV או VH1. התרגול לצלילי המוסיקה משפרת את רמת האימון, וגורמת למתאמן להתאמץ יותר, וגורמת להם לחוש שהזמן עובר מהר יותר. זה הופך לחוויה כייפית יותר.

צילום: פוטו-ראק

מחקר שפורסם עוד בשנת 2005 קבע, כי האזנה למוסיקה בזמן אימון גופני מסייעת לרדת במשקל ועוזרת למתאמנים לשמור על משקל קבוע לאחר הירידה למשקל הרצוי. החוקרים עקבו אחרי קבוצה קטנה של נשים עם משקל עודף לאורך 24 שבועות, שבמהלכם הן החלו דיאטה, התאמנו ונפגשו להרצאות שבהן עודדו אותן לשנות את סגנון חייהן. מחצית מהנשים קיבלו נגן תקליטורים והתבקשו להאזין למוסיקה האהובה עליהן בזמן ההליכה, שהייתה חלק מהאימונים. כל המשתתפות איבדו ממשקלן. הירידה במשקל וירידה ברמת השומן בגוף הייתה גדולה יותר אצל אלה שהאזינו למוסיקה בזמן ההליכה.

 

לדברי החוקר ד"ר כריסטופר קפואנו מאוניברסיטת דיקינסון בניו ג'רזי, נשים אלו גם היו עקביות יותר בתירגול היומי, המוסיקה עזרה להן להתחבר לתוכנית ההרזיה והאימונים וכך הן איבדו יותר ממשקלן לעומת הנשים בקבוצת הביקורת. לדבריו, המוסיקה גורמת לתרגילים להיראות קלים יותר לביצוע, או לפחות היא מסיחה את דעתן של המתאמנות מן הקושי במהלך העשייה. "ככל שאת נמצאת פחות בכושר, כך התרגילים קשים יותר", אומר ד"ר קפואנו. "המוסיקה מסייעת לשבור את החד-גוניות של התרגול ומסיחה את הדעת מן המאמץ הגופני".

 

 

שינה ומנוחה

 

עוד מרכיב חשוב המסייע לחיי מין טובים הוא מספר מספיק של שעות שינה בלילה. השינה גורמת לנו להרגיש טוב, משפרת את מצב הרוח ומפיגה את העייפות. סקר שנערך בארה"ב בשנת 2003 על ידי הקרן הלאומית לחקר השינה NSF, העלה כי יש קשר ישיר בין מצב רוח טוב לבין מספר שעות השינה. אנשים הישנים פחות מ-6 שעות בלילה אומרים שהם עייפים, לחוצים, עצובים וגם כועסים יותר מאלה הישנים יותר משמונה שעות בלילה. חוסר שינה גורם לא רק להרגיש עייפים מידיי ליחסי מין, אלא גם לירידה בתשוקה.

 

תגובות הגולשים
+ הוסף תגובה