הוקמה עמותה ללא מטרות רווח להנגשת הליך פונדקאות

עמותת אושרי תעניק סיוע מקיף ללא תשלום לכל הצדדים המעורבים בכל שלבי התהליך
|
הדפס
|
שמור

בישראל החלה לפעול 'אושרי', עמותה חדשה לפונדקאות, שנועדה לאפשר לזוגות ולנשים יחידניות, שאין ביכולתם להביא ילדים לעולם, לממש את הזכות להורות בישראל, באמצעות הליך פונדקאות כחול-לבן בכפוף לחוק הפונדקאות בישראל.
העמותה מנגישה את הליך הפונדאות על ידי יצירת פלטפורמה איתנה לניהול ותמיכה מלאה בהליך, לכלל הצדדים המעורבים. ייחודה של העמותה הוא שפעילותה אינה למטרת רווח. הודות לכך, הנתח מהתשלום הכולל על הליך הפונדקאות - שמשולם בדרך כלל לסוכנות המטפלת בנושא, מופנה במסגרת המודל של עמותת 'אושרי' לתקצוב הליכים עבור מיועדים נוספים הפונים להליך בעמותה, וידם אינה משגת. מצד שני, בעלי יכולת כלכלית יכולים "להעביר את הטובה הלאה" ולסייע לאחרים הזקוקים לכך.

 

 

 

את עמותת אושרי יסדו שלי ביטון וקבוצת אנשי עסקים מובילים במשק הישראלי ובהם: פרופ' עמי עמית, רופא מומחה בעל שם עולמי בתחום הפיריון; אפרת פלד, יו"ר ומנכ"ל אריסון השקעות; איש העסקים אלון מיכאלי מוליאן; אלי כהן, מנכ"ל חברת 'מקורות', אשת התקשורת שרית חג'ג' ועו"ד ליהי ביטון, יועצת רגולציה בחברת ריפבליק יועצים. שלי, שעברה בעצמה תהליך פונדקאות, הקימה את העמותה יחד עם שותפים וחברים קרובים מתוך הבנת הרגישות העמוקה והמחייבת הכרוכה בתהליך. מטרת העל של 'אושרי' היא לסייע לאנשים אחרים לייצר חיים חדשים, באמצעות פונדקאות בישראל. שלי בחרה לקרוא לעמותה "אושרי" - האושר שלי, ובזאת להקדיש את העשייה לזכר אחיה - אושרי, אשר נפל במסגרת שירותו הצבאי. פרופ' עמית הינו גינקולוג בינלאומי, שנתן תקווה והאיר את חייהם של זוגות חשוכי ילדים בארץ ובעולם כשהביא לעולם יותר מ-20,000 ילדים. לשעבר מנהל חטיבת הפוריות מרכז רפואי תל אביב "איכילוב". ממקימי ומנהלי היחידה להפריה חוץ גופית - מרכז רפואי ת"א וממחברי חוק הפונדקאות בישראל.

 

העמותה תספק מענה הוליסטי, הן עבור ההורה/הורים המיועדים והן עבור האמהות הנושאות (הפונדקאיות), המבקשים לקחת חלק בתהליך. העמותה רותמת ומייצגת את האמהות הפונדקאיות בעצמה, ומספקת עבורן את המעטפת הכלכלית, המשפטית והרגשית הנדרשת על פי חוק.

 

עוד במסגרת שירותיה, תסייע העמותה באיתור פונדקאית (בכפוף לחוק הפונדקאות בישראל, לקריטריונים של משרד הבריאות ובהתייעצות צמודה של הרופא המטפל); תחבר את המיועדים לתהליך לעורכי דין המתמחים בתחום, מתחילתו ועד סופו (החל מפגישת הייעוץ, הסכם הפונדקאות ועד ללידה המיוחלת, וכלה במלוא התשלום לפונדקאית וסגירת חשבון הנאמנות); וכן תטפל בבירוקרטיה הכרוכה בהגשת המסמכים לוועדה הארצית לחוק ההסכמים לנשיאת עוברים, וקבלת אישורה על ההליך.

 

בנוסף, תספק העמותה מעגל תמיכה במישור הרגשי-פסיכולוגי, באמצעות יישום תוכנית מתודולוגית ייחודית למיקסום שיעורי ההצלחה בתהליך הפונדקאות, בשילוב עם ארסנל של מטפלים ממגוון תחומים כדוגמת: פסיכולוגים קליניים, פסיכותרפיסטים, מטפלים ברפואה משלימה ועוד, העובדים בשיתוף עם העמותה, ומציעים בה את שירותיהם.

מלבד סיוע בהליך הפונדקאות עצמו, העמותה תפעול למען קידום תחום הפונדקאות בישראל, שכיום אינו מוסדר דיו, ולמען לקיצור זמני הבירוקרטיה.

 

לדברי מנכ"לית עמותת 'אושרי', שלי ביטון, "העמותה נולדה מתוך רצון עז להגשים חלום עבור רבים בישראל שכמהים בכל ליבם להביא ילד לעולם, ואין ביכולתם לעשות זאת באמצעות תהליך פונדקאות. תהליך זה כרוך מטבעו באתגרים כלכליים ונפשיים רבים, בעוד לאנשים רבים אין את הכלים או האפשרות הפיננסית לעבור את התהליך, כשבישראל אין מענה וסיוע הולם למורכבות הזו. בשל כך ראינו חשיבות רבה בהקמת גוף מקצועי, מבוסס ובלתי תלוי שיהווה מקור נגיש למידע וסיוע".

תגובות הגולשים
+ הוסף תגובה