מתקפת סייבר חשפה נתונים של נוסעי איזיג׳ט

ניתן היה לגשת לכתובת הדוא"ל ופרטי הנסיעות של כ -9 מיליון לקוחות
|
הדפס
|
שמור

חברת איזי ג׳ט הייתה יעד למתקפת סייבר ממקור מתוחכם שבמהלכה השיגו ההאקרים גישה לפרטי נסיעות וכתובות דואר של כ-9 מיליון נוסעים. כך מסרה מועצת המנהלים של החברה.

מרגע שנודע דבר המתקפה, נקטה ההנהלה צעדים מיידיים כדי לנהל ולהגיב על האירוע, כולל שימוש בשירותיהם של מומחים פלילים מובילים. החברה יידעה את המרכז הלאומי הבריטי לאבטחת סייבר ול- ICO (משרד נציבות המידע הבריטי) וסגרה את הגישה הבלתי מורשית.


מחקירה שבוצעה עולה כי ניתן היה לגשת לכתובת הדוא"ל ופרטי הנסיעות של כ -9 מיליון לקוחות. החברה הודיעה, כי תיצור קשר בימים הקרובים עם הלקוחות האלה. באם לא התבצעה פנייה ללקוח, הסיבה היא שלא הייתה גישה לפרטיו.
החקירה העלתה שלא הייתה גישה לפרטי דרכון ופרטי כרטיס אשראי של הלקוחות הנ"ל, פרט לקבוצה קטנה (2,208) שבנוגע אליהם כבר ננקטו פעולות ליצירת קשר ואף הוצעה להם תמיכה.


אנו מתייחסים בכובד ראש לסוגיות אבטחה וממשיכים להשקיע בכדי לשפר עוד יותר את סביבת האבטחה שלנו. אין שום עדות לכך שנעשה כל שימוש לרעה במידע כלשהו, אולם עם זאת, בהמלצת משרד נציבות המידע, אנו יוצרים קשר עם 9 מיליון הלקוחות שהייתה גישה לפרטי הנסיעות שלהם, כדי לייעץ להם על צעדי התגוננות ובכדי למזער פוטנציאל של "פישינג". אנו ממליצים ללקוחות לגלות עירנות בנוגע לתכתובות שהם מקבלים כפי שבדרך כלל הם עושים. כמו כן, אנו מייעצים להיות זהירים ולגלות עירנות בכל פנייה שמגיעה מ- easyJet או מ- easyJet holidays למקרה שמדובר בגורמים מתחזים.

 

ההנהלה מסרה כי היא מצטערת על המקרה ורוצה להרגיע את הלקוחות. איזי ג'ט בתהליך של פנייה ישירה ללקוחות שהושפעו, ואלה יקבלו הודעה על כך לא יאוחר מה- 26 במאי.  לדברי מנכ"ל איזי ג'ט, יוהאן לונדגרן,"אנו לוקחים ברצינות רבה את אבטחת הסייבר של המערכות שלנו ויש לנו אמצעי אבטחה חזקים בכדי להגן על המידע האישי של לקוחותינו. עם זאת, זהו איום שמתפתח ככל שתוקפי הסייבר נעשים מתוחכמים יותר.


"מאז שהמקרה נודע לנו, התברר כי בשל COVID-19 קיים חשש מוגבר מפני שימוש בנתונים אישיים להונאות מקוונות. אנו יוצרים קשר עם אותם לקוחות שהייתה גישה לפרטי הנסיעות שלהם וממליצים להם לגלות עירנות, במיוחד אם הם מקבלים הודעות חשודות.


"כל עסק צריך לגלות זריזות בכדי להקדים את האיומים. אנו נמשיך להשקיע בהגנה על הלקוחות שלנו, על המערכות שלנו ועל הנתונים שלנו. "ברצוננו להתנצל בפני אותם לקוחות שנפגעו מהאירוע הזה".

תגובות הגולשים
+ הוסף תגובה