מתי ואיך יחזרו לפעול אוניות הקרוז

משבר הקורונה ישנה את הדרך שבה נחזור לנפוש באוניות
|
הדפס
|
שמור

עד למשבר הקורונה ענף הקרוזים היה הצומח ביותר בתעשיית התיירות. אוניות הקרוז בכל העולם על הקרשים. חלק מחברות הקרוז הודיעו בתחילת החודש על תוכניות לשוב לשוט במאי וביוני, אבל בהוראת המרכז האמריקני למניעת מחלות CDC נאסר על הספינות להפליג עד 20 ביולי.  האיסור עלול לעכב את חידוש ענף השייט, ומאוד ייתכן שמועד החידוש ביולי יידחה לאוגוסט או ספטמבר ואפילו לעוד כמה חודשים. 

NCL Epic

צילום: יחסי ציבור

בתחילת המשבר, לאחר שההתפרצות יצאה מגבולות סין, עמד ענף הקרוזים במוקד החדשות, כאשר התגלו חולים בקורונה על ״ספינת הקורונה״ דיאמונד פרינסס. האוניה עגנה ליד טוקיו והחולים הורדו לאישפוז, אך הבריאים נשארו על הסיפון, בבידוד, שלא היה מוצלח. עשרות נוסעים נדבקו במחלה בזמן העגינה, כשהספינה הפכה למדגרת וירוסים. בדיעבד, השיקול להשאיר את הנוסעים הבריאים על הסיפון התברר כמוטעה. החדשות על עוד ועוד חולים מאובחנים בספינה גם פגעו בתדמית הבטוחה של הענף, שבשנים האחרונות הכניס סטנדרטים גבוהים של היגיינה באוניות, כדי להבטיח את שלום הנוסעים. 

 

חברות הקרוזים מחזיקות היום עשרות אוניות, שרובן יכולות להכיל אלפי נוסעים ואנשי צוות, אבל המשך פעילותן תלוי בכמה גורמים. הגורם הראשון הוא האפשרות להגיע לנמלי היציאה של הספינות. הענף לא יוכל לחזור לפעילות מלאה לפני שיחזרו לפעול הטיסות המסחריות, והנוסעים יוכלו להגיע. גם הפגיעה הכלכלית במיליוני בני אדם בעולם עלולה לעכב את התאוששות ענף הקרוזים, כי בתקופה של אבטלה גואה וחוסר בהירות לגבי העתיד, הרבה פחות יוכלו להרשות לעצמם לצאת לשייט תענוגות, או לנופש באתרי תיירות. 


חברות הקרוז יצטרכו לשקם את התדמית הפגיעה של האוניות, ולהבטיח לנוסעים שההפלגה בטוחה וגם שנמלי היעד במסלול השייט בטוחים ונקיים מהמחלה. מכיוון שלא כל היעדים יהיו בטוחים מהדבקות באותו זמן, ייתכן שיהיה צורך לשנות חלק מהמסלולים ולהיערך לכל גם מבחינה לוגיסטית של סיורי חוף ושל אספקה לאוניות. גם בנמלי היעד עצמם יעלו דרישות מחברות הקרוז להבטיח שהנוסעים בריאים ולא יגיעו אל היעד ויפיצו בו את המחלה, שעדיין אין לה חיסון או תרופה. בחודש שעבר נקלעו כמה ספינות למצב שבו לא איפשרו להן לעגון בדיוק מסיבה זו. 


עד היום רוב אוניות הקרוז הפליגו בתפוסה מלאה, אם לא יותר. הממוצע היה יותר משני נוסעים לחדר. החובה לשמור על ריחוק חברתי תאלץ את חברות הקרוז להקטין את התפוסה ולאפשר את הריחוק הפיזי בתוך האוניה. בכניסה לאוניה יצטרכו לעבור סריקה של חום הגוף, ומי שיהיה לו חום גבוה לא יורשה לעלות. במהלך ההפלגה ייערכו לנוסעים בדיקות קורונה בכל יום, כשמעבדה על האוניה תבדוק את התוצאות ותדווח מיידית על זיהוי של חולים. מסתמן, שבכל אוניה יצטרכו להקים אגף בידוד למאובחנים, לצייד את האוניה במכונות הנשמה, ולדאוג שצוות האוניה יכול לטפל בחולים בלי להזדקק לעזרה מבחוץ עד שניתן יהיה להעביר את החולים לאוניה אחרת. 


כבר עתה מדברים על הקצאה של אוניות קרוז לחולים שיאובחנו, ולנוסעים שנחשפו לחולים, כדי לעצור כל אפשרות של הדבקה, ולאפשר לאוניות להמשיך בסיור בנמלי היעד עד לסיום השייט. מדברים גם על אוניה נוספת לאנשי הצוות שיטפלו בחולים באונית הבידוד, שתהיה קרובה לאוניה. 


חברות הקרוזים יצטרכו להקצות ספינות שאליהן ניתן יהיה להעביר נוסעים שחלו במהלך השייט. ספינה נוספת לאנשים שנחשפו לחולים, ולכן עלולים להיות נשאים ללא תסמינים, וספינה שלישית לאנשי הצוות שיטפלו בנוסעים בשתי הספינות הללו. 


בכניסה למסעדות ולמזנונים באוניות הקרוז הוצבו מזמן מכשירים ותכשירים לחיטוי ידיים, אבל השימוש בהם לא תמיד היה חובה. זה ישתנה עתה. כל מי שנכנס לאיזור חדרי האוכל יחוייב לחטא את ידיו. במזנונים לא ניתן יהיה להעמיס על הצלחות, ורק אנשי הצוות יוכלו להגיש לנוסעים את מה שהם רוצים, בלי שהנוסעים עצמם יגעו במגשים ויסכנו בכך נוסעים אחרים. אנשי הצוות בחדרי האוכל והחדרנים יצטרכו לעבוד עם מסיכות הגנה וכפפות. 


הקרוזים יימשכו, אבל הם יצטרכו להסתגל למציאת חדשה, לסדר עולמי שלא היה עד היום. 


תגובות הגולשים
+ הוסף תגובה