איך נטוס לחופשה אחרי עידן הקורונהסדר עולמי חדש ישנה את כל מה שידענו על תעופה ותיירות
הסדר העולמי החדש לא יפסח על תחום התעופה. השמיים הפתוחים שנסגרו לא ייפתחו שוב באותה צורה. החזרה לשיגרת טיסות יומיות תחל בהדרגה, תחילה ליעדים קרובים למקומות בטוחים, שיהיו נקיים יחסית מנשאים ומחולים, ומצד שני יסכימו לקבל ישראלים, כשהמדינה שלנו תהיה נקייה יחסית. מומחי תעופה מעריכים כי החזרה לשיגרה תימשך בין שנתיים לשלוש שנים. דרימליינר של אל על
צילום: יחסי ציבור בעידן שאחרי הקורונה, חברות התעופה יהיו רזות יותר, יציעו תדירויות נמוכות יותר ליעדים הפופולריים, כאשר החברות יקדמו תחילה את נוסעי המחלקה העיסקית הריווחיות, על חשבון מספר המושבים במחלקת תיירים. מחירי הטיסות יהיו גבוהים מאלה שהורגלנו אליהם בשנים האחרונות, כי פחות חברות יטוסו על אותם קווים. חברות הדגל הלאומי יולאמו ברובן, כדי לאפשר למדינות לתת סיוע כספי כדי למנוע את קריסתן. עולם התעופה יעבור מיזוגים ענקיים, כדי לחסוך בהוצאות, ויואץ התהליך של הפסקת השירות של המטוסים הישנים זוללי הדלק. חברות תעופה שלא יצליחו למצוא שותפים ייעלמו. אפשר לצפות לאיחוד של שלוש חברות התעופה הישראליות, שאינן יכולות להצטרף לבריתות התעופה העולמיות בגלל התנגדות חברות התעופה ממדינות ערב, החברות בהן.
נמלי תעופה גדולים שנבנו כדי לעמוד בביקוש העצום לסלוטים, ייאלצו לסגור חלק מהזרועות של הטרמינלים כדי לחסוך בעלויות. הנוסעים ירגישו את השינוי לא רק בהיצע הנמוך יותר ובמחירים הגבוהים יותר אלא בכל התהליך של המראה ונחיתה, וכמובן גם בטיסה עצמה. למחירי הכרטיסים המאמירים יצטרפו גם מיסי נמל גבוהים יותר שייקבעו כדי לפצות את נמלי התעופה על הירידה במספר הנוסעים וכדי לממן את הבדיקות הרפואיות. לפני שנגיע לנמל התעופה נצטרך לעבור בדיקה רפואית, כדי שהתשובה אם אנחנו נשאים או חולים תתקבל עוד לפני ההמראה. בנמל עצמו, לצד הבדיקה הביטחונית, שתהיה בעיקר רובוטית, נעבור בדיקה רפואית נוספת, נציג את תוצאות הבדיקה מיום האתמול ונתקדם בתור מרווח אל אולמות הנוסעים. לפני כל עמדת שירות יהיו סימונים על הקרקע שיקלו על שמירת מרחק בטיחותי בין הנוסעים העומדים בתור. אם עד היום התבקשנו להגיע לנמל התעופה שעתיים לפני ההמראה, עכשיו יש להגיע שלוש שעות לפני ההמראה כדי לוודא שנעבור את כל הבדיקות לפני העלייה למטוס. העלייה למטוס תהיה לפי סדר הישיבה. יושבי השורות האחרונות יעלו ראשונים, ואחריהם לפי סדר השורות יעלו כל שאר הנוסעים. בשלב הראשון המטוסים לא יהיו מלאים, אלא עם ריווח של מושב בין הנוסעים. מדברים על ריחוק של מטר וחצי בין נוסע לנוסע, מלבד בני משפחה שיוכלו לשבת זה לצד זה. כבר בעלייה נתבקש לחבוש מסיכות הגנה. לאחר סגירת הדלתות יעברו הדיילות וידאגו שכל אחד מאיתנו יחטא את ידיו בנוזל חיטוי. בטיסות קצרות לא יוגשו ארוחות. בטיסות הארוכות הארוחות יוגשו בכלים חד פעמיים מתכלים, לא מפלסטיק. חדרי השירותים יצויידו בתרסיסי חיטוי אוטומטיים שיופעלו אחרי כל נוסע. הדיילות יעטו כפפות הגנה ומסיכות בזמן השירות. גם בהגעה ליעד נצטרך לעבור בדיקה רפואית. תוצאות הבדיקות בנמל המוצא יועברו לנמל היעד, והבאים יצטרכו לעבור שוב סריקה של טמפרטורת הגוף. ייתכן שגם יונהג חיטוי, ואם כבר יהיה חיסון, נצטרך להוכיח שאנו מחוסנים לפני הכניסה למדינה. אולמות ביקורת הגבולות יורחבו כדי לאפשר ריווח בטיחותי בין הנוסעים הממתינים לאישור הכניסה. |
כתבות בנושא:
|