סקר במימון משרד המדע: הרוב לא ימהרו לטוס לחו״ל

רוב ההורים ישלחו את הילדים לגנים ופעוטונים ויעדיפו לא לקנות בקניונים סגורים
|
הדפס
|
שמור

לאחר שייפתחו השמים רוב הישראלים לא יטוסו בכלל, וכרבע יטוסו רק במקרים חיוניים. כך עולה מסקר שערך מרכז הידע והמחקר הלאומי למצבי חירום הממומן על ידי משרד המדע והטכנולוגיה.

 
שמיים פתוחים...

צילום: יחסי ציבור

סקר עמדות ציבור בוצע כדי לבדוק כיצד ינהגו האזרחים עם תחילתה של אסטרטגיית היציאה וחזרתו של המשק לאט למסלולו. מעל 1,600 משתתפים ענו על הסקר, יותר מפי שלושה מסקר ממוצע. 


השאלון האנונימי נגע במספר נושאים הנוגעים לחזרה לשגרה: חינוך, תחבורה ציבורית, קניות, טיסות ובילויים. המחקר  נערך על ידי פרופ' דבורה שמואלי ופרופ' דורון קלינגר מאוניברסיטת חיפה, פרופ' ערן פייטלסון מהאוניברסיטה העברית ופרופ' אבי גל מהטכניון, חברי מרכז הידע והמחקר הלאומי למצבי חירום.


יותר ממחצית מהמשיבים (53%) השיבו כי לא יטוסו בכלל או רק במקרים חיוניים (25% השיבו כי יטוסו רק במקרים חיוניים ו-13% לא יטוסו כלל) ורק 24% השיבו כי יחזרו לטוס כמו בעבר. 


לפני פרוץ נגיף הקורונה כמעט שלושה רבעים מהמשיבים (72%) נהגו לטוס פעם עד מספר פעמים בשנה (35% ו-37% בהתאמה) ורק 5% לא נהגו לטוס בכלל.


עוד עולה מהסקר, כי רוב ההורים, (67%) ישלחו את הילדים לגנים/משפחתונים/פעוטונים מתוכם 42% הודיעו שישלחו את הילדים ללא סייג (6). רק 33% הצהירו שלא יישלחו את הילדים למסגרות החינוך.  רק 14% מההורים ענו כי ישלחו את הילדים רק אם יינקטו צעדים שיפחיתו מגע בין הילדים. רוב ההורים, כ- 60%, ענו כי עניין זה לא יהווה שיקול בהחלטה האם להחזיר את הילדים למסגרות. 


רוב מוחלט של ההורים (80%) ענו כי לא יישלחו את הילדים לזמן קצר יותר מבעבר, מתוכם 57% ענו כי הם ממש לא מסכימים עם המשפט. רק 3% השיבו כי אכן יישלחו את הילדים למשך זמן קצר יותר. רוב מוחלט של ההורים 90% לא יחפשו מסגרות חדשות עבור הילדים שלהם עם מעט מידיי ילדים ויישארו במסגרת החינוכית הקיימת. 


לגבי הרגלי הקנייה, השיבו 53% מהמשיבים, כי לא יחזרו לקניונים כמו בעבר. רק 17% ענו בוודאות כי יחזרו לשגרה כמו לפני פרוץ הקורונה. רוב הציבור (57%) ענו כי יימנעו מביקור בקניונים ויעדיפו חנויות שאינן בחלל סגור. מתוכם חמישית מהמשיבים ענו כי הם מסכימים לחלוטין עם המשפט. רק 16% אחוזים השיבו כי יעדיפו את הקניונים על פני חנויות בחלל הפתוח. כמעט מחצית מהמשיבים (49%) השיבו כי ימשיכו לקנות באופן מקוון ויימנעו ככל הניתן מביקור בחנויות ובקניונים. 


תגובות הגולשים
+ הוסף תגובה