עוברים חלק לשעון הקיץ

איך להתכונן למעבר לשעון הקיץ ?
|
הדפס
|
שמור

בלילה שבין יום חמישי לשישי נעבור לשעון קיץ ונזיז את השעון שעה אחת קדימה ואתו את שעת השינה. 

צילום: סטודיו פרפרים בבטן, צילומי הריון

מאחר שמחזור השינה והערות שלנו הוא שעון ביולוגי, מתוזמן היטב, הגוף שלנו קצת מתבלבל. 


מצד אחד- הוא רגיל לשינה בשעה קבועה פחות או יותר. לכן תרגישו עייפים, סביב השעה שבה התרגלתם ללכת לישון. 


מצד שני שעות האור משתנות ובעקבות כך משתנה הפרשת המלטונין. זהו הורמון השינה המפורסם המופרש בתגובה לשינוי באור היום , המייצר תחושת נמנום ומשרה שינה. 


החדשות הטובות הן, שגם אם לא תעשו דבר , אחרי כמה ימים של בלבול הכל יסתדר. הגוף יודע להסתגל מהר מאד לשינויים בתזמון השינה.


אבל, אם אתם רוצים להקדים תרופה למכה, כלומר, ילדים עייפים מדי שמתקשים לקום בבוקר ומתקשים להירדם בלילה , כדאי לפעול באופן הבא: 
אם ילדכם רגיל להירדם בשעה 19:00 אחרי החלפת השעון הוא יהיה עייף רק ב 20:00!
כדי לכוון את השעון הביולוגי מחדש, מהיום יש להקדים את שעת ההשכבה ב-10 דקות. עד ליום שישי שעת ההשכבה תתאים לשעון הקיץ. (בכל יום 10 דקות נוספות אחורה).

 

ומה עם הבוקר? גם מי שחייב לקום לגן וגם מי שלא- כדאי להקפיד על שעת קימה קבועה, ולא לשכוח להקפיד על זמני שינה קבועים. 


בשעות האור שנוספו לנו אפשר להתעייף היטב לקראת שנת הלילה- בגן השעשועים או בבית. אין כמו המרחב החיצוני להוצאת אנרגיה. דעו, שלאחר פעילות גופנית שנתנו טובה הרבה יותר ועמוקה. אם זאת, אל תשכחו לעצור כשעה לפני השינה. לקראת השינה כדאי להוריד הילוך ולהפחית את הגירויים ולהשאיר זמן רגוע לארוחת ערב משותפת ,אמבטיה וטקס שינה. 


למרות הפיתוי להישאר בחוץ עד שעה מאוחרת אל תשכחו להקפיד על שגרת ערב מסודרת ומתוזמנת. כשהתינוק או הפעוט מגיעים למצב של עייפות יתר, שגרת הערב הופכת לסיוט בשבילו ובשבילכם. 


הקיץ המתקרב וחג הפסח על חופשתו הארוכה מזמנים לנו יציאות רבות מהשגרה. כיצד מנהלים שגרה-לא-שגרה זו , בלי לשבור את כל הכלים? 


על כך במאמר הבא.

 

קיץ נפלא!

 

הכותבת, נירה מירון - יועצת שינה והתפתחות , מפתחת שיטת 0.1 כישורי שינה 

יש לכם שאלות? היכנסו עכשיו לפורום לישון כמו תינוק 

תגובות הגולשים
+ הוסף תגובה