מה?? הוא לא יישן שנת צהריים?

|
הדפס
|
שמור

כפריקית של שינה אני מתחילה לחוש בימים האחרונים עקצוצים של חרדה. כאמא לילדה בת רבע לשלוש הדאגות שלי עולות בהרבה וכל אמא בוודאי תזדהה. ומדוע? כיון שעד כה סדר יומם של החמודים במעון כלל גם שנת צהריים מתקתקה ונעימה. המעבר לגן "של גדולים" כולל בתוכו אמנם שמחה וגאווה אך גם סדר יום חדש שהשינה אינה כלולה בו.

צילום: אלין לונה

כיצד נוכל להכין את ילדינו לגן?

כניסה לגן חדש תמיד תהיה שינוי משמעותי עבור הילד. כל שכן המעבר בין מסגרת של מעון לבין גן \"של גדולים\". מעבר להסתגלות לגננת חדשה, לסדר יום חדש וכו\' צריך הפעוט להסתגל עכשיו ליום ארוך ללא שינה. הפעוט שהורגל לשנ\"צ מפנקת בכל צהריים מחוייב כעת להחזיק מעמד עירני כל שעות היום ולהסתגל שכל השינויים שחלים בגן החדש.

 

איך נוכל לעזור לילדינו להסתגל ליום ללא שינה?

  • הסתגלות הדרגתית -  החופש הגדול הוא הזדמנות מצויינת להרגיל את ילדכם לסדר היום החדש. התחילו כמה שבועות לפני הכניסה לגן להשכיבו לשנת צהריים בשעה שבה הוא היה רגיל, ובכל כמה ימים העירו אותו רבע שעה מוקדם יותר עד שיסתגל לשנת צהריים של מחזור שינה אחד לכל היותר, כלומר 45 דקות.  שימו לב לסימני העייפות בשעות הערב והשכיבו אותו לישון עם תחילת סימני העייפות. סביר כי השכבת הערב תתחיל מוקדם יותר.
  • הקפידו על מספר שעות שינה התואמות לגילו של הילד - ילדים בני 3 זקוקים לכ-12 שעות שינה ביממה וילדים מעל לגיל 3 זקוקים ל- 11 וחצי שעות שינה.  שימו לב שכאשר אתם מורידים את זמן המנוחה בצהריים יש צורך להשלים את השעות בשנת הלילה. הקפידו להשכיב את הילד לישון מספיק מוקדם על מנת שיישן את הזמן הדרוש בלילה.


התחלנו גן. מה עושים עכשיו?

  • השכיבו את הילד לישון מוקדם יותר בערב. ולא, להשכיב בשמונה זה לא מוקדם.... הכוונה היא להשכיב גם בשעה 18:00 אם צריך. העיקר לא להכניס את הילד למיטה כשהוא עייף יתר על המידה. הדבר יקשה עליו להירדם והוא גם לא יישן מספיק שעות על מנת שיוכל לעבור בהצלחה ובעירנות את היום שאחרי.
  • העבירו את שעות אחה\"צ מחוץ לבית. אור השמש עוזר לשעון הביולוגי של הילד לכוון את הגוף שלו לשעות הערות. זמן משחק עם ילדים נוספים גם יכול לעזור לילד להיות עירני יותר.
  • היו סבלניים - כמו כל שינוי גם השינוי בין יום שמכיל שנ"צ לבין יום עירות מלא דורש סבלנות והסתגלות. צפו לכך שילדכם יהיה בימים הראשונים עייף ואף עצבני. ההסתגלות תגיע מהר מכפי שחשבתם.

 

הסתגלות נעימה!!

תגובות הגולשים
+ הוסף תגובה