האם אתם שותים מספיק נוזלים בכל יום? מדריך

לשתות מספיק - גם בחורף
|
הדפס
|
שמור

 

רובנו שותים מספיק נוזלים במשך היום, אם זה עם הארוחה, או בזמן נשנוש, וגם ללא אוכל. אבל תינוקות, ילדים צעירים וגם קשישים, אינם מצליחים בדרך כלל להגיע לכמות הנוזלים המומלצת, ומגיעים להתייבשות. התייבשות עלולה לגרום לנו להרגיש סחרחורת, לקבל כאב ראש והתכווצויות שרירים. באקלים חם כמו זה של ישראל, יש חשיבות גדולה יותר לשתייה מספקת, אבל בישראל עוד לא רואים, כמו בפלורידה למשל, שאנשים מסתובבים עם בקבוק מים לכל מקום בכל שעה משעות היום.

 

 

כדי לוודא שאנו שותים מספיק, כדאי לסגל לעצמנו כמה הרגלים חשובים:


  • הקפידו לשתות עם כל ארוחה או נשנוש וגם בין הארוחות.
  • החזיקו לצדכם, במכונית, במשרד, בבית, בקבוק משקה זמין.
  • בחרו משקה שאתם אוהבים לשתות. מחקרים לא מעטים הוכיחו, כי ילדים ומבוגרים צורכים 45% עד 50% יותר משקאות עם טעם (לאו דווקא ממותקים) לעומת שתייה של מים רגילים בלבד.
  • אכלו יותר פירות וירקות. הפירות והירקות מכילים כמות גדולה של מים ולכן צריכה שלהם מסייעת להגדיל את כמות הנוזלים בגוף.
  • אל תסמכו על תחושת הצמא שלכם.  כאשר הגוף מתייבש, איננו חשים בהכרח צורך לשתות, בייחוד אם אנו חולים וצורכים תרופות, המטשטשות את תחושת הצמא.
  • החזיקו את המשקאות בטמפרטורה נמוכה, קצת קרה מטמפרטורת החדר. יש נטייה כללית לצרוך יותר נוזלים, אם הם קרירים ונעימים.
צילום: RollingRoscoe

המועצה הלאומית האמריקנית למדעים קבעה כמה קווים מנחים למניעת התייבשות:

 

  • ילדים מגיל שנה ועד 3 שנים – 5.5 כוסות (1.3 ליטר).
  • ילדים בגילאי 4 עד 8 – 7.5 כוסות (1.7 ליטר).
  • נערים בגילאי 9 עד 13 – 10.5 כוסות (2.4 ליטר).
  • נערות בגילאי 9 עד 13 – 9 כוסות (2.1 ליטר).
  • נערים בגילאי 14 עד 18 – 14 כוסות (3.3 ליטר).
  • נערות בגילאי 14 עד 18 – 10 כוסות (2.3 ליטר).
  • גברים מגיל 19 עד 70 – 16 כוסות ביום (3.7 ליטר).
  • נשים  מגיל 19 עד 70 -  11.5 כוסות (2.7 ליטר).

 

תגובות הגולשים