עשר השגיאות הנפוצות כשעושים דיאטה

איך להימנע מהשגיאות שעלולות להרוס לך כל דיאטה
|
הדפס
|
שמור

ניסית לעשות דיאטה רצחנית ומהירה ו"חתכת" את כל הקלוריות העודפות, אבל שבוע לאחר הדיאטה כבר חזרת למשקל המקורי? את לא לבד. כנראה ביצעת אחת או כמה מתוך עשר השגיאות, שהורסות כל דיאטה.

שגיאה מס' 1 – דיאטת בזק
אם עברת לדיאטה של אשכוליות ומרק כרוב כל יום, הגעת לתפריט של פחות מ-1,000 קלוריות ביום. כאשר את אוכלת כמות קלוריות זעומה כזו, את בעצם מלמדת את מערכת חילוף החומרים בגופך להאט את הקצב. ברגע שתסיימי את הדיאטה, הגוף שלך ישרוף את הקלוריות לאט יותר, וכך תעלי במשקל מהר מכפי שהיה בעבר. 
שגיאה מס' 2 – דילוג על ארוחת בוקר
דילוג על ארוחת בוקר נראה אולי דרך מצויינת להקטין את מספר הקלוריות, אבל התוצאה היא רעב קבוע להמשך היום. הרעב הזה יגרור אותך לחטוף חטיפים, לאכול מנות גדולות בצהרים, ומספר הקלוריות יחזור להיות כשהיה. ארוחות בוקר בדרך כלל עשירות בחלבונים ובסיבים תזונתיים והן מפחיתות את תחושת הרעב במהלך היום. מחקרים הוכיחו כי אנשים שאכלו ארוחת בוקר בכל יום, שומרים טוב יותר על משקל גוף קבוע. 
שגיאה מס' 3 - דל שומן ודל קלוריות
מזון דל שומן יכול להוות חלק חשוב מהתפריט היומי. צריך רק לזכור, שמזון דל שומן אינו תמיד דל קלוריות, וצריך להיזהר שלא לקחת מנה שנייה או שלישית. אם העמסת על הצלחת עוגיות דלות שומן, רוב הסיכויים שתסיימי את הארוחה עם הרבה יותר קלוריות מאשר מנה רגילה של עוגה "אמיתית". הקפידי לבדוק תמיד, אם דל שומן הוא גם דל קלוריות.
שגיאה מס' 4 - מטרה ריאלית
אם החלטת להוריד 10 קילוגרם ממשקלך כבר בשבוע הראשון לדיאטה, ייתכן מאוד שקבעת לעצמך רף גבוה מידיי. ייתכן מאוד שמשקל מטרה נמוך מידיי, שאת יודעת שלא תצליחי להגיע אליו, יגרום לך לוותר כליל על תוכנית הדיאטה. משקל מטרה ריאלי חיוני להצלחת הדיאטה. אם אינך בטוחה בעצמך, התייעצי עם דיאטנית, בפורום של פורטל דולה או דיאטנית של קופת החולים.
שגיאה מס' 5 - לוותר על נשנושים
התמכרות לחטיפים עלולה לרפד את חגורת הבטן, אבל גם התנזרות מוחלטת מנשנושים בין הארוחות איננה פתרון. אנשים האוכלים כמה ארוחות קטנות וכמה נשנושים ביום שולטים טוב יותר ברעב שלהם ויורדים במשקל. הנשנוש שומר על חילוף החומרים בהילוך גבוה, במיוחד אם החטיפים עשירים בחלבונים. אגוזים הם בחירה טובה, ולפי מחקרים, מי שמנשנש עם אגוזים, רזה יותר מאלה שלא. 
שגיאה מס' 6 - פחות מידיי מים
זו אחת הטעויות שקל לתקן. מים נחוצים לנו כדי לשרוף קלוריות. אם את מגיעה להתייבשות, חילוף החומרים שלך נפגם, וזה אומר איבוד משקל איטי יותר. לפי המחקרים, מבוגרים השותים שמונה כוסות מים או יותר ביום שורפים יותר קלוריות מאלה ששותים פחות. נסי להוסיף כוס מים לכל ארוחה ולכל נשנוש. 
שגיאה מס' 7 - לוותר על מוצרי חלב
גבינה, חלב וגלידות נפקדים מהרבה דיאטות. אבל הימנעות ממוצרי חלב עלולה להיות בעוכריך. חלק מן המחקרים הוכיחו, כי הגוף שורף יותר שומנים כאשר הוא מקבל מספיק סידן והוא מייצר יותר שומן כאשר יש חסר בסידן. תוספי סידן אינם יעילים כמו הדבר האמיתי, שכן במוצרי החלב יש כנראה עוד מרכיבים העובדים בגוף. רוב הדיאטניות ממליצות לשתות חלב דל שומן, גבינה ויוגורט.
שגיאה מס' 8 - שקילה יומית
שקילה יומית היא מתכון לתסכולים ואיננה מביאה לך מידע חיוני. חשוב יותר להסתכל לטווח ארוך ולעבור לשקילה שבועית. אם המטרה שלך היא להפחית קילוגרם אחד ממשקלך, תשמחי לראות את הירידה המלאה בתום שבוע של השתדלות. תוצאה שבועית כזו משמחת הרבה יותר מאשר התסכולים של עלייה וירידה לחלופין במהלך כל ימי השבוע. 
שגיאה מס' 9 - פעילות גופנית
כאשר אינך מבצעת פעילות גופנית, כל העול של ירידה במשקל מוטל על התפריט. אם את מגבירה את הפעילות הגופנית, תוכלי לאכול יותר מהמאכלים שאת אוהבת. אם הליכון משעמם אותך, נסי לשחות, לרכוב על אופניים, לשחק טניס שולחן, לרקוד סלסה. כל אלה ישרפו קלוריות יותר מאשר הליכה. נסי כמה סוגי פעילות גופנית, עד שתמצאי את הפעילות שתאהבי לעשות ותחכי לה בכל יום.
שגיאה מס' 10 – לספור את כל הקלוריות
כאשר אנו סופרים קלוריות, רבים מאיתנו נוטים להתעלם מהמשקאות הממותקים. שם טמונה הבעיה העיקרית. האם בדקת אי פעם כמה קלוריות יש בקפה קר? כמה סוכר שמים בכוס הקטנה שקיבלת? או כמה קלוריות יש במשקה האלכוהולי שבחרת? לעתים קרובות בכוס אחת כזו יש יותר מ-500 קלוריות. גם מיצי פירות או משקאות מוגזים מכילים הרבה מאוד קלוריות, והן מצטברות במהירות. הבעיה המרכזית היא שקלוריות בנוזל אינן מביאות להרגשת שובע. אם לגמת משקה עתיר קלוריות, זה אינו מבטיח שאחריו תאכלי פחות. גם חטיפים ונשנושים צריך לספור. לא לשכוח לבדוק כמה קלוריות יש בחטיפים שאכלת בישיבת דירקטוריון, בשולחן הקבלה במשרד, או במסיבת יום הולדת שאי אפשר היה לוותר בה על העוגה. כל אלו מצטרפים לחשבון קלוריות אחד גדול, העלול לשבש את הדיאטה המתוכננת. אם את באמת סופרת קלוריות, רשמי ביומן הסלולר היומי כל פריט מזון שאכלת וכמה קלוריות הוא הכיל, ועשי את החישוב באמצע היום ולא רק בסופו. 
בעלי iPhone יכולים לעקוב אחרי צריכת הקלוריות באמצעות אפליקציה בשם Calorie Counter.

תגובות הגולשים
+ הוסף תגובה