כל מה שרציתם לדעת על הרפואה האוסטיאופטית

כאשר כל המערכות משוחררות מחסימות, הגוף ירפא עצמו
|
הדפס
|
שמור

 גוף האדם הוא מכונה אשר מופעלת ע"י כוח בלתי נראה שנקרא החיים.

 

התנועה: חומר אשר זז במרחב בעזרת אנרגיה למשך זמן מוקצב. הרפואה האוסטיאופטית הומצאה במאה הקודמת ע"י רופא אמריקאי ד"ר א.ת.סטיל. זוהי רפואה פונקציונאלית והיא מבוססת על מדע האנטומיה והפיזיולוגיה.

צילום: מאיה אהרוני

האוסטיאופטיה מאמינה, כי לגוף הידע והיכולת להגן על עצמו מפני מחלות ולרפא את עצמו כאשר הוא יוצא מאיזון. תנאי זה מתממש כאשר כל המערכות משוחררות  מחסימות, התנועה בהן חופשית דבר שמאפשר זרימת דם  חילוף חומרים ותפקוד תקין של מערכת העצבים ומפרקי השלד.

השלמות והקשר בין כל האיברים והרקמות בגוף נעשה ע"י רקמות החיבור אשר עוטפות את כל האיברים (רקמת השריר, עצב, כלי דם, איברים פנימיים וכו'), רקמות חיבור אלו יוצרות איחוד, סולידריות ורצף בין כל האיברים ולכן, פגיעה בשלמות מבנה זה או אחר, יגרור אחריו תגובת שרשרת אשר תגרום לפגיעה ולהפרעה תפקודית של איבר אחר הנמצא בקרבת מקום, או אפילו במרחק ניכר ממנו.   

 

אוסטיאופטיה אורו-גינקולוגית

האוסטיאופטיה האורו-גינקולוגית והוויסרלית מתייחסת ומטפלת באיברים הפנימיים בחלל הבטן והאגן. קיים קשר הדוק בין האיברים הפנימיים לבין שאר חלקי הגוף. לאברים אלו תנועתיות מתמדת ((Mobility, הנובעת מעצם הנשימה ומהתנועתיות של הסרעפת, כמו כן לכל איבר ואיבר יש  תנועה עצמאית – תנדתיות (Motility).

מטרת האוסטיאופט היא לאתר הפרעה בתנועתיות ובתנדתיות מבנים ואיברים אילו וע"י טכניקות ידניות להחזיר לאותם האיברים את הגמישות והתנועתיות שחסרה להם.  זאת על מנת לאפשר לאותו איבר לחזור לתפקוד מקסימאלי.

דוגמה: לרחם יש תנועה תלת ממדית, איבוד תנועתיות של הרחם עלול להיגרם בעקבות: לידה טראומטית, כירורגיה של בטן/אגן והידבקויות מקומיות, זיהומים דלקתיים באזור, מחלות שונות, מתח נפשי וכו'.

איבוד התנועתיות של הרחם ופיקסציה שלו, יגרום להפרעה באספקה הדמית והעצבית, לו ולאיברים הנושקים לו, לשינוי במצב הטרופי של הרקמות, להפרעה בניקוז הלימפטי, למתח וטונוס שרירי ואפילו לחוסר איזון הורמונאלי. כל אלה עלולים לגרור להפרעה בתפקוד והפרת האיזון העדין אשר קיים בין כל הרקמות והאיברים הנמצאים בקרבת מקום כמו: שלפוחית, רקטום, מעי גס וכדומה. בהמשך,

אם הפרעה זו לא תטופל, הנזק יהיה רחב יותר ואישה זו עלולה למצוא את עצמה סובלת מכאבי גב תחתון ומהגבלה בתנועתיות מפרקי האגן.


מהי פגיעה אוסטיאופטית

פגיעה בשלמות התנועתיות של מפרק או איבר שנגרם מסיבות שונות כמו: טראומה שגרמה לריכוז מוגבר של נוזלים, הידבקויות וצלקות, תזונה לקויה שגרמה לחסך ברמה של התא או מתח נפשי שגרם לציסטה אנרגטית והפרעה בהולכה החשמלית של רקמות החיבור דבר שיוצר איריטביליות (גריות) והפרעה בתקשורת הבין תאית. כל אלה עלולים לגרום לנוקשות ואיבוד הגמישות של הרקמות האברים והמפרקים, להפרעה בחילוף החומרים ובאספקה הדמית והעצבית, עד כדי שינוי במנח האיבר .

 

הבדיקה והטיפול האוסטיאופטי

  • האוסטיאופט יבדוק ע"י טכניקות ידניות את התנועתיות של הרקמות והמפרקים הרלוונטיים באמצעות המגע האוסטיאופט "רואה מרגיש וחושב".
  • המגע רך ועדין כי כך הגוף מבקש וע"י כך מתאפשרת בדיקה מעמיקה יותר.
  • פעמים רבות הבדיקה והטיפול נעשים בד בבד וכל זאת על מנת להחזיר לאיבר את האפשרות לתנועה חופשית בחלל.
  • ברגע שתנאי זה יתממש הגוף יוכל למצוא אט אט מחדש את האיזון הפנימי אותו איבד.

 

סוגי הטכניקות הטיפוליות

 

  • Structural Manipulation: עבודה על מערכת השלד: מפרקים ושרירים המטפל בכאבי גב, פריצות דיסק, מפרקים פריפריים (כתף, ברך...), פגיעות ספורט וכו'.
  • Cranio-Sacral Therapy: עבודה על התנועתיות העדינה של עצמות הגולגולת המאפשרת למוח מחזוריות
    קצבית של הנוזל השדרתי, המטפל בהפרעות במערכת העצבים, פגיעות טראומטיות כמו תאונות דרכים, צליפת שוט וכו'.
  • Visceral Manipulation: עבודה על תנועתיות ותנודתיות איברי הבטן הפנימיים, (פירוט בהמשך).
  • Somato-Emotional Therapy: הפונקציה לא באה לידי ביטוי רק דרך הפעילות האוטונומית, נשימה, מערכת עיכול, לב וכו' אלא היא כוללת תפקודים אחרים כמו: מחשבה, תחושה, ביטוי יצירתי ורוחניות. הטיפול מתבצע על אזורים מסוימים בגוף הקשורים לאמוציות על מנת לשחרר ציסטות אנרגטיות במטרה להגיע לאיזון.


למי מומלץ הטיפול

בהתייחס לבעיות תפקודיות של אברי חלל הבטן ורצפת האגן, הטיפול מתאים לנשים לאחר הריון ולידה ולסובלים מהפרעות של: דליפות שתן, צואה וגזים למיניהם, צניחות איברי האגן: שלפוחית, רחם, רקטום, הפרעות תפקודיות במערכת העיכול כמו עצירות, הגדלה של בלוטת הערמונית/פרוסטטקטומי, הססנות וקושי במתן שתן, דחיפות ותכיפות במתן שתן, ניתוחי בטן ורצפת אגן על סוגיהם אשר גרמו להידבקויות צלקתיות לקליעת עצב, הרניות (בקעים), לחולשת שרירים ולחוסר נוחות עד כאב.

כאבים בנרתיק: ואגיניסמוס, וסטיבוליטיס, וולוודיניה, דיספרניה (כאבים בזמן יחסי מין). הפרעות וכאבים במפרקי האגן, הגב התחתון, עצם הזנב וכו'.

רצוי ומומלץ לכל הנשים/גברים לגשת לאבחון, ולו רק בכדי לקבל מידע על מצב ותפקוד אברי הבטן והאגן על כל מרכיביהם. זאת במטרה לגבש תוכנית עבודה אינדיווידואלית לשיפור התפקוד, מניעת תופעות והפרעות מכל סוג שהוא בעתיד ולאיכות חיים טובה יותר.

תגובות הגולשים
+ הוסף תגובה