מה עושים עם הילדים אחרי שחזרו מהגן ומבית הספר?

עד גיל 12 ילדים זקוקים להשגחה צמודה
|
הדפס
|
שמור

 

ניצול נכון של הזמן שאחרי שעות הגן ובית הספר הוא אתגר גדול, בכל שנת הלימודים. ילדים צעירים זקוקים להשגחה צמודה בכל השעות שלאחר הגן ובית הספר, גם ילדים בני 11 ו-12 זקוקים להשגחה ואין להשאירם לבדם. יש לספק השגחה של מבוגר כאשר ההורים אינם יכולים להגיע לאסוף את הילד מבית הספר או מהגן. כאשר שני בני הזוג עובדים, אם אין בן משפחה או שכן שיכול להשגיח, צריך לדאוג למטפלים בתשלום, שיקחו את הילדים מהגן ומבית הספר, יביאו אותם לחוגים, יעסיקו אותם, ידאגו לבטחונם ולתזונה מאוזנת, להיגיינה האישית שלהם ולבסוף גם ידאגו שהילדים יגיעו רגועים לשעת השינה או לשעה שההורים חוזרים הביתה.

 

יש ילדים בגיל העשרה, שניתן להשאיר ללא השגחה, אבל רק אם הם פועלים לפי כללים ברורים:

 

  • על הילד לחזור הביתה מבית הספר בשעה קבועה
  • הילד יודיע בטלפון להוריו שהגיע בשלום ברגע שנכנס הביתה
  • יש לקבוע בדיוק למי מותר להיכנס הביתה בהעדר ההורים
  • יש לוודא שהילד יודע מה לעשות ולמי לפנות במקרה חירום.

כאשר דואגים לפעילות לאחר שעות הלימודים יש להציע לילדים תחליף פרודוקטיבי לצפייה בטלוויזיה או משחק במחשב. יש לסייע לילד לפתח את כשרונותיו ואת תחומי העניין שלו. הכירו לילדיכם חברים חדשים וסייעו להם לפתח את כישוריהם החברתיים.

 

בפעילות חוגית: 

  • ודאו שיחס מספר המטפלים למספר הילדים הוא יחס שמאפשר למטפלים לראות את ילדכם ולהשגיח עליו, ודאו שהמקוםבטיחותי, הן במיתחם סגור והן במקומות פתוחים.
  • ילד שיוצא לחוג צריך לדעת מראש מי בא לאסוף אותו ומתי.

בתקופת בית הספר ודאו ששעות הפעילות המאורגנת אחר הצהריים משאירות לילד די פנאי להשלים את המטלות של בית הספר ואת שיעורי הבית וגם די פנאי להיות בבית עם בני המשפחה.  יש לוודא שנוח לילד להכין שיעורי בית, שיש לו מקום קבוע ושקט שבו יוכל להתרכז בלי שיופרע על ידי שאר בני המשפחה.

  • אסור לתת לילד לצפות בטלוויזיה בזמן הכנת שיעורי הבית. קבעו חוקים לגבי מועד הכנת השיעורים ומתי יש לסיים את השיעורים. כאשר אין צופים, יש לכבות את הטלוויזיה. ככל שיתמעטו שעות הצפייה כך תעלה רמת הלימודים.
  • אל תבצעו בעצמכם את שיעורי הבית ואת המטלות שלו. הבהירו לו שתמיד תוכלו לסייע או להשיב לשאלות, אבל אל תקחו את מקומו.
  • בדקו את שיעורי הבית לעיתים תכופות, אם אפשר כל ערב, כדי לוודא שהוא מבין את המטלות וכי אין לו בעיות בהבנה.

עודדו את הילדים לפתח הרגלי עבודה טובים כמו כתיבת יומן, כתיבת המשימות והגשתן במועד. אפשרו לו לחשוב על המשימות והמטלות לפני הביצוע. שאלו את המורה אם הילד אינו מבין משהו. כדי לוודא שהילד מנצל את בית הספר ללימוד רצוי לפתוח ערוץ תקשורת יציב עם המורים. דברו איתם על הצדדים החזקים של הילד וגם על הצדדים החלשים שלו.

בכל שלב, ודאו שילדכם יודע בבירור, שאתם כאן בשבילו, לשמוע אותו ולהקשיב לו, לשמוח בהישגיו ולאהוב אותו כמות שהוא בלי קשר להישגיו בלימודים. ודאו שהוא יודע שאינכם דורשים ממנו שלמות, אלא רק שינסה לעשות את מה שהוא מסוגל.

 

תגובות הגולשים
+ הוסף תגובה