סנדוויצ'ים מלהיבים לבית הספר

כך תהפכו סנדוויץ' לחוויה קולינרת מגוונת
|
הדפס
|
שמור

ארוחות בוקר וצהריים מזינות ובריאות בבית ובבית הספר הן מרכיב משמעותי המסייע לילדים להיות מרוכזים יותר בשיעורים. הבעיה המרכזית בסנדוויצ'ים הללו היא שאחרי זמן מה, נגמרים הרעיונות, וארוחת הבוקר הופכת למשעממת. מהר מאוד הילד יתחיל לחפש תחליפים, שבדרך כלל אינם בריאים.

 

כדי שהילד יהנה בביה"ס מסנדוויץ' טעים, מזין ובריא ככל האפשר, צריך לגוון לו את הארוחות כמה שאפשר. גם אם הילד נורא אוהב משהו ספציפי (כמו ממרח שוקולד לדוגמא), לשאוף לא לתת לא כל יום אותו סנדוויץ'. כדי לשבור את השיגרה אפשר לתלות על המקרר לוח, שיהיה תוכנית שבועית של הארוחות בבית הספר, שנבנה מראש עם הילד בכל סופשבוע, כאשר המוטו של הלוח יהיה גיוון. הגיוון יבוא לידי ביטוי בסוג הלחם: לחם, לחמניה, פיתה, חצי פיתה (צריך לדאוג להתאים את כמות הלחם לפי ההיכרות עם הרגלי האכילה שלה הילד. אם הוא אוהב רק חצי פיתה, אז נשים לו חצי פיתה). חשוב לבחור לחמים מחיטה מלאה או משיפון. אין צורך לתת לילד לחם קל. היום יש הרבה סוגי לחם מחיטה מלאה, אפילו פיתות ובגטים מחיטה מלאה.

 

מעבר לגיוון בסוג הלחם, חשוב שהסנדוויץ' יהיה מזין, מכיוון שזה "סנדוויץ' ארוחה" ואין ארוחת בוקר מסודרת לילד. רצוי שיהיו בסנדוויץ' חלבונים (ביצה, גבינות על שלל האפשרויות הקיימות, פסטרמה, חומוס ואם הילד אוהב גם טונה). המטרה להרגיל את הילד להרבה טעמים. לא פחות חשוב שבתוך הסנדוויץ' או ליד הסנדוויץ' תמיד יהיה ירק כלשהו. אפשר לשים לילד ירקות חתוכים, עגבניות שרי, מלפפון, רצועות גזר או גמבה ועוד. כאשר שמים בסנדוויץ דברי חלב, או בשר, צריך לוודא שהסנדוויץ לא יהיה יותר מידיי זמן בשמש ויתקלקל, ושהוא עומד להיאכל תוך זמן סביר.

 

בממרחים עדיף לא להשתמש במרגרינה רגילה, העשויה שומנים מוקשים, אלא בויקול (של אוליביה). זאת מכיוון שזהו המימרח היחיד המיוצר משמן זית או משמן קנולה. זו המרגרינה היחידה בישראל שאין בה חומצות טרנס. לעומת זאת, היא עשירה בסיבים תזונתיים בעלי ערך בריאותי רב.

 

צילום: פוטו-ראק

לקראת החזרה לבית הספר, להלן כמה רעיונות לסנדוויצ'ים שהביאו יצרני הרכיבים:

 

 

כריך רוסט הודו לילדים
רוסט הודו הינו אלטרנטיבה בריאה לפסטרמה. הרוסט עשוי מנתח טבעי ושלם של חזה הודו צלוי והינו בעל 1% שומן בלבד, עשיר בחלבון, אינו מכיל צבעי מאכל, ללא מונוסודיום גלוטמט, ללא חומרים משמרים וללא ניטריטים. הכריך מספק דגנים מלאים, שומנים בריאים (טחינה היא מקור לשומן חד בלתי רווי), מנת חלבון איכותית נאה וירק.

 

החומרים:
לחמנייה מקמח מלא, 50 גר' רוסט הודו 1% שומן של מאמא עוף, 2 כפות סלט טחינה מופחת שומן / אבוקדו, פרוסות מלפפון חמוץ, 2 עלי חסה.

 

אופן ההכנה:

  • חותכים את הלחמנייה לשניים, מורחים סלט טחינה (במקום טחינה אפשר לשים חתיכות אבוקדו).
  • מוסיפים עלי חסה, שמים את פרוסות רוסט הודו ומסיימים בפרוסות מלפפון חמוץ.

 

 

בגט בלקני


החומרים:

בגט פריך וטרי, 1.5 כפות ממרח זיתים (שחורים או ירוקים, לפי הטעם), 2 עלי חסה ערבית טריים ושטופים, חישוקי בצל סגול, רצועות רוסטביף, 2 כפות בסיס לבישול, מלח ופלפל שחור גרוס עדין.

 

אופן ההכנה:

  • מקפיצים את רצועות הרוסטביף בבסיס לבישול למשך 4 דקות על אש גבוהה.
  • חותכים את הבגט לשניים, מורחים ממרח זיתים  על גבי החלק התחתון של הבגט.
  • מסדרים בשכבות את עלי החסה ומעליהן מניחים את רצועות הרוסטביף המוקפצות. מפזרים חישוקי בצל, ממליחים ומפלפלים.

 

 

בגט איטלקי


החומרים:

בגט, ממרח פסטו איטלקי, 60 גרם גבינה צפתית, עגבניה חתוכה לפרוסות, בצל ירוק חתוך לשניים, מלח.

 

אופן ההכנה:

  • מורחים על הבגט ממרח פסטו איטלקי.
  • מניחים מעל פרוסת גבינה צפתית ומעליה פרוסות עגבניה ומקלוני בצל ירוק.
  • להמליח לפי הטעם.

 

 

 

הכותבת היא  דיאטנית קלינית, יועצת לחברת אוליביה.

תגובות הגולשים
+ הוסף תגובה