קיש פטריות מופחת קלוריות עם סלט ירוק והדרים

הקיש הזה אומר קישטה לחלק ניכר מהקלוריות בבצק
|
הדפס
|
שמור

בימי הקיץ וגם בחורף, כשלא מתחשק לך לאכול ארוחה כבדה, קיש בתוספת סלט ירוק רענן  ועסיסי בהחלט פתרון טעים ומומלץ לארוחה קלילה וטעימה. הקיש שאוכלים בחוץ או קונים במאפייה בדרך כלל מכיל כמות מכובדת (מידיי) של חמאה (במקרה הטוב) או מרגרינה (במקרה הרע - מי רוצה כמות כזאת של שומן טראנס לארוחת צהריים או לארוחת ערב?).  

הקיש מוכן להגשה עם סלט ירוק

צילום: נעמי גטניו

אני ממליצה לאפות רק עם חמאה או עם שמן ולהשאיר את המרגרינה בסופר. למרות שכבר שנים מנסים לומר לנו בכל הפרסומות שהמרגרינה בריאה יותר, פחות משמינה, נטולת כולסטרול וכל מיני אמירות שלא ברור על מה בדיוק הן מתבססות, ברור שחמאה בריאה יותר. אמנם יש בה כולסטרול, אך אין בה שומן טראנס, ולכן, עדיפה על פני כל סוגי המרגרינה למיניהם, המכילים שומן מוקשה.

 

ברוב מתכוני הקישים נדרשים לא פחות מ-150 או 125 גרם חמאה. המתכון שלי מכיל רק 50 גרם חמאה. אם ב-100 גרם חמאה יש סביב 700 קלוריות, ב-150 גרם חמאה נקבל כ-1,050 קלוריות. לעומת זאת, במתכון הזה, הבצק מכיל רק 50 גרם חמאה, כלומר, כ-350 קלוריות. מי שרוצה לחסוך עוד קלוריות בקיש, יכול גם לוותר על הגבינה הצהובה מעל. רוב האנשים לא ירגישו בהבדל בין קיש עם פרמזן או בלעדיו.

 

מצרכים:

 

לבצק:

  • כוס גדולה קמח לבן (250 מ"ל) 
  • 50 גרם חמאה
  • חצי כוס גבינה לבנה 3%

 

למילוי:

  • חבילת פטריות שמפיניון
  • חבילת פטריות פורטובלו
  • בצל גדול
  • שן שום
  • מעט פלפל שחור טחון
  • מעט פלפל לבן
  • חצי כפית מלח
  • מעט מוסקט טחון

 

לבלילה:

  • 3 ביצים XL
  • כוס גדולה חלב (250 מ"ל)
  • מעט מלח
  • מעט פלפל לבן
  • רבע כוס גבינת פרמזן מגורדת (אפשר בלי)

 

 אופן ההכנה:

  1. שמים את הקמח בקערה.
  2. מפוררים את החמאה על הקמח ומתחילים ללוש עד שכל החמאה נמסה ומתפזרת היטב בקמח.
  3. מוסיפים את הגבינה הלבנה ולשים היטב עד שמתקבל בצק חלק ונעים למגע, שכבר אינו נדבק לידיים.
  4. מגלגלים אותו לכדור ושמים עליו ניילון נצמד ומניחים במקרר לכמה דקות.
  5. מחממים את התנור ל-225 מעלות.
  6. מכינים תבנית קיש בגודל 24 ס"מ.
  7. מוציאים את הבצק מהמקרר ומרדדים מעט לגודל שמתאים לתבנית.
  8. מניחים באמצע התבנית ומתאימים את הבצק לתבנית בעזרת האצבעת. הבצק צריך להגיע עד לקצה העליון של דופן התבנית. חשוב לא יהיו חורים בבצק.
  9. לוקחים נייר כסף ומרפדים את הקצוות העליונים של הבצק באמצעות לחיצה קלה (ראו תמונה ראשונה). את השלב הזה עושים על מנת שהבצק לא "ייפול" מהקצוות באפייה הראשונה. כיוון שהוא מכיל חמאה, נטייתו הטבעית היא פשוט לרדת מהדופן של התבנית ולנחות בתוכה. נייר הכסף תופס אותו ומצמיד אותו לדופן התבנית.
  10. אופים בתנור למשך 15 דקות.
  11. בזמן שהתבנית בתנור, פורסים את הפטריות וקוצצים את הבצל ואת השום. מטגנים עם חצי כפית שמן זית ומתבלים.
  12. מוציאים את התבנית בתום האפייה הראשונית וממלאים במילוי הפטריות.
  13. טורפים את הביצים ואת החלב בקערה ומתבלים. יוצקים את הבלילה מעל מילוי הפטריות.
  14. מפזרים מעט גבינת פרמזן על הקיש.
  15. מכניסים לתנור למשך כ-30 דקות בחום של 225 מעלות.
  16. הקיש מוכן להגשה עם סלט ירוק, פרי הדר ואגסים.
 
סלט ירוק עם פרי הדר ואגסים
הסלט הזה הוא רענן וטעים ונהדר גם ללא קשר לקיש ואפשר להגיש אותו עם המון מאכלים או פשוט ליהנות ממנו כפי שהוא.
 
מצרכים:
  • חבילת עלי חסה אלון אדום וחסה אלון ירוק
  • עלי רוקט
  • 2 אגסים
  • פומלית גדולה
  • אשכולית אדומה
  • מעט גבינת רוקפור (לא חובה)
 
לרוטב הוינגרט:
  • 5 כפות שמן זית באיכות טובה
  • כף דבש
  • 2 כפות חומץ בלסמי
  • כפית חרדל דיז'ון
  • פלפל שחור גרוס
  • מלח גרוס
 
אופן ההכנה:
  1. קורעים את החסה ואת הרוקט לתוך קערה גדולה
  2. מקלפים את הפומלית ומסירים את הציפה של כל הפלחים. מוסיפים את הפלחים הקלופים לסלט. חוזרים על הפעולה גם עם האשכולית.
  3. מקלפים וחותכים את האגס לרבעים, מוציאים את הגרעינים ופורסים את האגס.
  4. את הרוטב מכינים בצנצנת קטנה ששמים בה את כל המצרכים ,ומערבבים היטב עד לקבלת רוטב וינגרט חלק ואחיד.
  5. יוצקים את הרוטב על הסלט רגע לפני ההגשה.
  6. אם רוצים אפשר לפורר מעל הסלט מעט גבינת רוקפור.
 

בתיאבון!

 

תגובות הגולשים