היא טענה בפני, כי היא מרגישה שאין לה כוחות להתמודד עם התנהגותו, ואלי היא הגיעה בגלל שהיא מתלבטת אם להתחיל איתו סוג של טיפול תרופתי. מדבריה התרשמתי שקשה לה, לחוץ לה ואין לה כוחות בהתמודדות היום יומית. אבל עדיין, הנתון "הבעייתי" כביכול של הבעיה עם הילד עדין חסר לי, (ובדיעבד גם התברר שלא הייתה בעיה).
הרגעתי אותה, ומייד כמובן פניתי לבדיקת תאריכי הלידה שלה, של בעלה וכמובן של הילד. בעודי מחשבת את תאריכי הלידה התחלתי לחייך, כי ראיתי שהתשובה שאתן לה עשויה להרגיע ולשמח אותה מאוד וכמובן למנוע מהילד טיפול תרופתי שהוא לא נזקק לו כלל – ואכן, לא טעיתי.
הסברתי ללקוחה שלי בחיוך ש"הבעיה" היא לא הילד. והתלונות, שעליהן היא מדברת, שגם צצו רק בזמן האחרון, מקורן בעיתוי הבעייתי ובשנה הנומרולוגית בהם נתונים היא ובעלה. ומכיוון ששניהם מצויים בעיתוי עם קושי הנקרא "שנת תיקון", הם משליכים זאת על הילד, בעוד שהסיבה אינה קשורה אליו.
כיוונתי וייעצתי לזוג מה לעשות וכמובן שציינתי בפניה את התקופה שבה הם ירגישו בשינוי והיא תחזור להיות אמא רגועה ואוהבת, כפי שהייתה עד אותה תקופה. לפני כארבעה חודשים קיבלתי ממנה שיחת טלפון בה הודתה לי על ההכוונה ושכעת היא מבינה שזו הייתה תקופה קשה ושהיום היא חזרה להיות רגועה, נינוחה ועם אותה סבלנות כפי שהייתה כל השנים. ומבחינתי, החשוב מכל הוא שמנעתי מהילד סבל מיותר.
סיפור זה מוביל אותי לתת רקע מקדים על הנומרולוגיה ומשמעותה בחיינו, ולהראות, כי בסופו של דבר "יד הגורל" מכוונת אותנו לעשות את הדברים (ככל הנראה), כפי שהם צריכים להיעשות, ולעיתים אף למנוע מאיתנו לעשות דברים שאינם נכונים.
העולם כ"מפעל"
הנומרולוגיה מתמקדת בתאריך לידתו ובשמו המלא של האדם. על פי הנומרולוגיה, העולם משול למפעל ואנחנו בני האדם משולים לבעלי מקצוע כאשר לכל אחד תפקיד (ייעוד) במפעל החיים.
על פי הנומרולוגיה ישנם 9 טיפוסים של בני אדם ומקצועות וכל אחד על פי ייעודו (סיכום תאריך הלידה) מקוטלג במערכת הגורלית לתפקיד וייעוד שונה.
לדוגמא:
- מספרי 1 - מתאימים בכישוריהם לתפקידים ניהוליים ו/או עצמאיים.
- מספרי 2 - בייעודם להיות מתווכים במצבים סבוכים ורגישים של האדם (פותרי בעיות) כגון: מגשרים.
- מספרי 3 - יצירתיים, בעלי צורך להעביר מסרים ולהתבטאות באופן אישי בחברה, ישנם ביניהם כאלה העוסקים בתחומי הבידור, משחק וסטנד אפ.
- מספרי 4 - בייעודם לגעת בתחומי הקרקעות והמבנים (הפרקטיים).
- מספרי 5 - בני אדם השייכים לתחומי השיווק, מדיה, טלוויזיה ופרסום אישי.
- מספרי 6 - בייעודם המשפחתיות, בני האדם השייכים למשרתי הציבור, תמיד יתאימו את עיסוקם וחייהם למשפחה, במיוחד הנשים.
- מספרי 7 - בייעודם עיסוקים הקשורים לטיפול בבני אדם בתחומי הסיעוד, טיפןך בנפש וטיפול סוציאלי.
- מספרי 8 - שייכים לעיסוקים בתחומי החוק, הסמכויות והרשויות וכספים, כגון: צבא, משטרה ותחום החוק והמשפט.
- מספרי 9 - נמנים עם מעבירי המסר, באו לעולם לכוון ולייעץ, ביניהם ישנם המרצים, מורים ומדריכים.
הנוסחה הנומרולוגית
כל ילד, עם היוולדו ועל פי תאריך לידתו, נרשם בעבורו ייעוד, שעליו לממש במהלך חייו מרגע צאתו לדרך. (נתון משתנה בין אדם לאדם במהלך 36 שנים). את גיל היציאה לדרך ניתן לחשב על פי השתייכות לקבוצות ייעוד (על פי 9 הטיפוסים) כאשר הגילאים נעים בין גילאי 18-26. מבחינה נומרולוגית כל זמן שלא יצאנו לדרך, הגורל כביכול עוד לא בא לעזרתנו ולכן עד כמה שאפשר ha להימנע מקבלת החלטות חשובות כגון נישואין, פתיחת עסקים וכדומה.
במהלך השנים' מרגע יציאתנו לדרך' הגורל ינסה לכוון אותנו אל ייעודינו בשלושה מישורים :
- זוגיות - לכוון אותנו אל זוגיות נכונה, להמשכיות ולהולדה.
- עיסוק - להתאים לנו את העיסוק הנכון (ייעוד) לשמו הגענו לעולם.
- מבנה הבית - לכוון אותנו אל הסביבתיות הנכונה לנו ביותר כגון: מגורים בקרקע, בגובה, בחו"ל או בארץ.
בהתאם לרשום בתאריך הלידה. ההכוונה יכולה להיעשות על ידי הגורל בדרכים שונות, לדוגמא אדם שרוצה להתקבל ללימודים במקצוע שאינו תואם את ייעודו למרות ציוניו הגבוהים, יקבל תשובה שלילית ולא יצליח להתקבל לעומת אדם אחר, בעל ציונים פחות טובים, אך עם התאמה מבחינת ייעוד למקצוע. כאשר הגורל מנסה לכוון אותנו אל דרך מסוימת, הוא עשוי "לשלוח" ולהפגיש אותנו עם בני אדם שונים, ביניהם חברים, על מנת שתגיע אלינו אינפורמציה מתאימה שתנסה לכוון אותנו לתחומי עיסוק או זיווג מתאימים. מבחינה נומרולוגית, כמעט ואין מקריות.
למרות השתדלותו של הגורל לכוון אותנו בצורה הנכונה לייעודינו, "הרשות הנתונה" לבני האדם לקבל או לסרב ל"הצעות" הגורל. ולכן, לעיתים אנו שוגים ומסרבים (מבלי לדעת) לקבל עלינו חלק מההצעות שיכלו (אם רק ידענו) להיטיב עימנו בחיינו ובמקביל להביא להצלחתנו.
זמן ועיתוי נכון
כפי שהטבע פועל על פי מחזורים וכך גם על פי הנומרולוגיה. תורת הנומרולוגיה מסתמכת על מחזור 9 השנים, כאשר לכל שנה ושנה תפקיד בחיינו, המכוון אותנו דרך התת מודע לעשייה ולהגשמה עצמית בדרך על הייעוד.
כל אדם על פי חישוב תאריך לידתו נמצא בעיתוי נומרולוגי הנקרא "שנה אישית". השנים הנומרולוגיות, בהן אנו נמצאים, משדרות לנו את האנרגיות המתאימות לפי תיאור השנה, ומכוונות אותנו בהתאם, לעשייה שונה. לדוגמא, אדם הנמצא בשנה של שינויים משפחתיים, אם הוא רווק יהיה לו רצון למסד את חייו ולהתחתן, ואם הוא נשוי יהיה לו רצון להרחיב את התא המשפחתי.
עשיית הדברים בעיתוי הנכון הינה המפתח להצלחה בדרכו של האדם. יש שנים המכוונת למעברים, להתחלות חדשות, לשינויים או סתם למנוחה וללימודים, כאשר אנו מודעים לשנה בה אנו נמצאים, הרבה יותר קל לנו להבין את שעובר עלינו.
פירוט השנים הנומרולוגיות:
- שנה 1 – התחלות חדשות
- שנה 2 – יצירת קשרים
- שנה 3 - הזדמנויות
- שנה 4 – שנת תיקון
- שנה 5 – שינויים משפחתיים
- שנה 6 – משפחתיות
- שנה 7 – שנת תיקון
- שנה 8 – התחזקות
- שנה 9 – סיומים והתלבטויות המכוונות ל-9 שנים נוספות.
למרות שעדין מבחינה נומרולוגית טרם יצאו לדרכם, גם אצל ילדים עדין ניתן לחשב את אופי השנה בה הם נמצאים ובהתאם לכך גם להתנהג ולהבין את רצונותיהם. לדוגמא: ילד בשנה 3-4 מאוד טוב יהיה עבורו לשנות לו מעט את החדר, לחדש ל את הצבע או לשנות לו את כיוון המיטה, ילד בשנה 2 יהיה מאוד רגיש וכל דבר עשוי להעליב אותו, ילד בשנה 6 יהיה מאוד צמוד לאמא ואבא ולכן חשוב שיקבל הרבה חום ואהבה מהמשפחה. ילד בשנה 7 עלול לעיתים לסבול מבעיה חברתית בגן או בבית ספר. או לעיתים בקושי בלימודים המראה על כך שהוא זקוק לתגבור.
שנה אישית של ילד עשויה מאוד לעזור להורים להתמודד עם הבקשות ,רצונות ולעיתים גם קשיים שהילד חוווה .
שנים מתקנות
על פי הנומרולוגיה תפקידה של שנת התיקון הינה לתקן מהלכים ובחירות שגויות של בני האדם, אשר לא בחרו נכונה מתוך מגוון ההזדמנויות שניתנו להם במהלך השנים על ידי הגורל בדרך למימוש ייעודם.
שנות התיקון מופיעות פעמיים בכל 9 שנים (מחזור) – בשנה הרביעית ובשנה השביעית ובכך מאפשרות לאדם לקבל תשובה בכל פעם על מספר שנים אחורה בשלושה מישורים : עיסוק זוגיות ומבנה הבית.
השנה רביעית (מתוך מחזור של 9 שנים) מתוארת כשנת תיקון. הגורל בשנה זו מספק לאדם תשובות על כל בחירותיו בחמש השנים שקדמו שנים: 8,9,1,2,3 והתשובות הינן הצלחה/כישלון. בשנה זו האדם ימצא את עצמו ביקורתי יותר גם כלפי החברה, מתבונן ובעל חושים מחודדים. עליו להיות פאסיבי, להיות קשוב לתשובות הגורל במישורים רבי וכן לא ליזום דברים חדשים. על האדם להיות זהיר כי לעיתים בשנה זו יש נטייה להיכנס לעימותים.
גם השנה השביעית (מתוך מחזור של 9 שנים) מתוארת כשנת תיקון. השנה השביעית משולה ליום השביעי שהינו יום שבת או לשנת שמיטה. בשנה זו האדם יקבל תשובות על 7 השנים שחלפו ועל השינויים שביצע בעקבות תשובות הגורל בשנה הרביעית. שנה זו באה לבדוק האם כיוונו את עצמנו נכונה בעקבות התשובות שקיבלנו בשנה הרביעית. על בני האדם בשנה השביעית לנוח, לנפוש ולצאת ללימודים. זו אינה שנה של התפתחות ויצירה. בדרך כלל האדם מרגיש שהגוף מאותת לו למנוחה. יש נטייה של הגורל בשנה זו לעיתים לגרום להפסדי כספים, ולכן יש להימנע עד כמה שאפשר מרכישות מיותרות ומהשקעות.
תפקידו של הגורל מידי פעם לעצור ולתת משוב אם פעלנו נכונה לצורך הגשמת ייעודנו. לדוגמא, באם בחרנו עיסוק שאינו תואם ומשרת את האינטרס הגורלי, הרי שבשנת התיקון נקבל על כך "תשובה" וסביר שנפוטר מכל סיבה שהיא. מצד שני, בני זוג שאחד מהם במהלך תקופת החברות יהיה בשנת תיקון והזוגיות שלהם רק תצמח ואהבה תפרח, יקבלו תשובה חיובית על הקשר ויוכלו בעיתוי הנכון להתחתן.
שנת תיקון אינה מחויבת להיות שנה קשה, באם ההחלטות שהתקבלו על ידינו היו נכונות ושירתו את הרשום בגורלנו הרי שתשובת הגורל תהינה חיובית ותפרגן להצלחה, במידה ובמהלך השנים שגינו בבחירותינו בתחום העסקי ו/או הזוגי ,הרי שזה זמנו של הגורל לומר לנו שסטינו מן הדרך ובתוך כך להבין ששגינו בקבלת ההחלטות, וכעת זה הזמן לעשות שינוי בהתאם.
משמעות השם
שמו של האדם הינו תכונה בלבד העוזרת לו במהלך חייו ומשמשת ככלי עזר להשגת מטרותיו וייעודו. כל אדם נולד עם תאריך לידה אשר אינו ניתן לשינוי. השם הניתן לו הינו בגדר תכונה אשר עשויה לעזור לו לממש את הרשום בגורלו, דהיינו הייעוד. לפיכך שמו של האדם צריך לשמש כהשלמה והתאמה לתאריך לידתו.
מלאכת בחירת השם לתינוק צריכה להיעשות ע"י האם מתוך אמונה שבכל מהלך חודשי ההיריון מקבלת האם השראה המכוונת אותה ומחברת אותה אל היילוד. ולכן ככל שניתן לילדינו את השם המשלב תכונות המתאימות להם, הרי שבכך סיפקנו להם את הכלים הנדרשים והנכונים למימוש הפוטנציאל שלהם ועד להגשמת הייעוד.
לכן בבואי להמליץ על שם לתינוק, אעשה זאת מתוך רשימה שנבחרה על ידי ההורים ואמליץ על השם המתאים ביותר מבחינה גימטרית. אם השמות שנבחרו על ידי ההורים אינם מתאימים, אמליץ על מספר גימטרי ואכוון את ההורים למציאת שמות נוספים.
לדוגמא: תינוק שבייעדו נמנה על מספר ה 1 ושייך לקבוצת המנהלים, נכון וחשוב יהיה לצייד אותו בכלי עזר נוסף (שם) שיעזור לו להיות מנהל טוב יותר. אם נרצה שתפקודו כמנהל בבגרותו יהיה קל יותר, הרי שנכון יהיה לבחור לו שם גם כן בגימטריה 1. (בחירת שם הינו תהליך מורכב ומתבסס על נתונים נוספים שיש לקבל ולכן יש לפנות למומחים בתחום).
כל ילד מרגע היוולדו נושא ב"שק" של תכונות כולל שמו הפרטי, שלעיתים אנו ההורים לא תמיד יודעים לזהות על ילדינו, מי מאיתנו לא מבין מדוע שאנו צועקים על הילד "לך תסדר את החדר". אנחנו מקבלי את ההיפך הגמור, ומי מאיתנו לא מבין דווקא למה הילד מתחיל את שעורי הבית במטבח, עובר לסלון ומסיים אותם במסדרון. הצצה קטנה על תכונותיהם של ילדינו, תיתן לנו מעט נחת ואולי גם קצת הבנה לגביהם.
- שם בגימטריה 1 – ילדים בעלי שאיפה לעצמאות שאינם אוהבים לקבל הוראות במילות ציווי.
- שם בגימטריה 2 – ילדים רגישים מאוד חשוב לדבר אליהם דרך הרגש.
- שם בגימטריה 3 – יצירתיים, בעלי יכולת ביטוי אישית, אוהבי הומור, יש להם תשובה לכל דבר.
- שם בגימטריה 4 – לעיתים עקשנים בעלי יכולת לשים לב לפרטים הקטנים ביותר.
- שם בגימטריה 5 – אוהבים חופש, מרחבים והמון תנועה. יש לשים לב שהחדר לא עמוס מידי.
- שם בגימטריה 6 – משפחתיים, יחפשו להיות קרוב לאמא ואבא, להורים מאוד חשוב כמה שפחות לריב ליד הילד.
- שם בגימטריה 7 – אוהבים רוגע, שקט ושלווה, מידי פעם ייכנסו לחדר לשעות רבות, הם זקוקים לזה.
- שם בגימטריה 8 – אנרגטיים ושאפתנים. מאוד חשוב שיעסקו בספורט על מנת שיוציאו אנרגיה.
- שם בגימטריה 9 – בעלי יכולת העברת מסרים טובה, לעיתים פטפטנים, אך יש לתת להם לבטא את שעל ליבם.