הטכנולוגיות שיאיצו את חזרת ספינות הקרוז לפעילות

חברות הקרוזים מאמצות טכנולוגיות של איבחון ללא מגע ואמצעים נוספים כדי להבטיח את בריאות הנוסעים
|
הדפס
|
שמור

בסוף ינואר 2020 ירד מאוניית הקרוז דיאמונד פרינסס בנמל הונג קונג חולה מאובחן בקורונה. לפי מרכז המעקב ומניעת המחלות, בשבועות שלאחר מכן התגלו עוד 40 מקרי הדבקה על אוניות קרוז. לפני שירד בהונג קונג הספיק הנווסע להדביק כמה נוסעים במחלה. בתחנה הבאה, בטוקיו, נעצרה הספינה, והנוסעים לא הורשו לרדת, אלא אם כן הם חולים, ואז הועברו לאישפוז בבית חולים. באוניה נדבקו עוד נוסעים, והשהות ביחד רק העצימה את הבעיה. סיפור ״ספינת הקורונה״ שעלה לכותרות בכל העולם, והחשש מהדבקה גרם לעצירת הפלגות הנופש בכל העולם. 

סימפוני אוף דה סיז. צילום: באדיבות רויאל קריביאן

 

הבעיה הייתה לא רק החשש מהדבקה של הנוסעים ואנשי הצוות של האוניות עצמן, אלא יעדי ההפלגות, כאשר נמל אחר נמל הודיעו כי הם סוגרים את השער ולא יאפשרו לנוסעים לרדת, כדי למנוע הדבקה. תעשיית הקרוזים הייתה בין הנפגעים הגדולים מהמגיפה העולמית, כאשר רוב רובן של האוניות הפסיקו את הפעילות. ההפסדים נאמדים במיליארדי דולרים.

 

חידוש ההפלגות מתאפשר עתה חלקית, לאחר שבזו אחר זו מוסרות ההגבלות על ירידה לחופים, בכפוף לבדיקות שליליות, ולצביעת היעד כ״מדינה אדומה״ או ״ירוקה״. חברות הקרוזים מצידן מנסות להחזיר את אמון הנוסעים בניקיון האוניות ובבטיחות, כאשר היתרון הגדול שלהן הוא הסטנדרד הגבוה של ניקיון ותחזוקה שהיו בפועל עוד לפני פרוץ המגיפה. עכשיו מגבירים את הבטיחות על ידי תדירות ניקיון גדולה יותר, ואימוץ טכנולוגיות חדשות, שיפחיתו עוד יותר את הסיכוי להדבקה. חברת פרינסס קרוזס, שהייתה במוקד החדשות אימצה מכשיר בשם OceanMedallion שמתקשר לאלפי חיישנים על האוניה ולאפליקציה ייחודית, המאפשרת לנוסעים להכניס את פרטיהם, הכוללים מידע על תוכנית הנסיעה, אמצעי תשלום, תוכניות פעילות, הזמנת מזון, וגם מדריך את הנוסע בנבכי הספינה, כשהוא מנסה להגיע למקום שאינו מוכר לו. 


וירוס הקורונה חייב את מפעילי הקרוזים להגביר עוד יותר את השמירה על הניקיון וההיגיינה. למטרה זו גוייסו טכנולוגיות חדשות של בדיקות חום ללא מגע וטכנולוגיות נוספות, שנועדו למזער את האפשרות להדבקה. רויאל קריביאן משתמשת כבר זמן רב בתוכנה לזיהוי פנים כדי להאיץ את תהליך העלייה לאוניה והירידה ממנה, בלי להזדקק להעברת כרטיסים בקוראים, שעלולים להיות מוקד הדבקה. 

 

אחד ממוקדי ההדבקה הגדולים ביותר הוא ההתקהלות, וזה בדיוק מה שקרה עד היום באוניות הקרוז, כאשר ביום הראשון, עוד לפני ההפלגה, התבקשו כל הנוסעים להגיע לאזורי כינוס לתידרוך, כחלק מתירגול אפשרות של פינוי האוניה בשעת חירום. את ההתכנסויות הללו מחליפות עתה הדרכות בטלוויזיה בחדרים. רויאל קריביאן הכניסה את טכנולוגיית eMuster המספקת את המידע הבטיחותי ישירות לניידים של הנוסעים, וגם על מסכים בשטחים הציבוריים באוניה ובחדרים עצמם. לאחר התדרוך בחדר, הנוסעים משלימים את ההיערכות למקרה החירום בביקור קצר, ולא קבוצתי, באיזור ההכנסות לשעת חירום, במעבר לסירות ההצלה. שם יוודא איש צוות שהם השלימו את השאלון באפליקציה ועברו על כל שלבי ההכנה למקרה הצורך. גרסה 2.0 של התוכנה הותאמה לעידן השיגרה שלאחר הקורונה, וכדי למנוע חיכוך מיותר בין הנוסעים. רויאל קריביאן תאפשר גם לחברות הקרוזים האחרות להשתמש בטכנולוגיה זו, וללא תמורה, כל עוד המגיפה פעילה. רויאל כבר העניקה רישיונות שימוש לחברות TUI, NCL ולעוד חברות. 


חברת התוכנה Titan המספקת אפליקציות בריאותיות לרוב חברות הקרוזים, השיקה השנה את SeaConsult, אפליקציית וידאו באמצעות הטלפון הנייד או המחשב האישי של הנוסעים, ומאפשר לבצע איבחון רפואי מרחוק של נוסעים המרגישים סימפטומים של מחלה כלשהי. זאת ללא הגעה מיידית של רופא לחדר. האפליקציה מאפשרת לבצע בדיקה גופנית מרחוק, וכאשר הצוות הרפואי שעל האוניה אינו מסוגל לתת פתרון, ניתן לקשר את החולה להתייעצות עם רופאים מומחים על החוף ולבצע בדיקה וירטואלית לפי דרישה. האפלקציה עודכנה לאפשר איבחון של תסמיני קורונה, פיענוח של תוצאות מעבדה ומעקב רפואי. המערכת גם מקושרת לחיישני חום הפזורים בספינה, ובודקים את חום גופם של הנוסעים העוברים בקרבת החיישן. המערכת פועלת באמצעות רשת SeaSync המופעלת גם כאשר אין תקשורת ישירה לאינטרנט. 


עוד שינוי שהונהג בגל המגיפה הוא ביטול המזנונים הפתוחים ומעבר להגשה ושירות מלא על ידי אנשי הצוות. מכשירי החיטוי שהוצבו עד כה רק בכניסות למסעדות ולחדרי האוכל, יוצבו מעתה בכל כניסה לשטח ציבורי. באוקטובר ובנובמבר צפויות חלק מחברות הקרוז לצאת להפלגות ראשונות, בתפוסה לא מלאה, ויש ציפייה דרוכה לראות אם ההפלגות הראשונות יעברו בשלום. החודשים הקרובים יהיו תקופת המבחן לקראת חזרה מלאה של תעשיית הקרוזים לפעילות. 


תגובות הגולשים
+ הוסף תגובה