כפר האמנים אניעם

במרכז רמת הגולן פינת חמד שהקימו יוצרים מוכשרים והפכו אותה לפנינה תיירותית
|
הדפס
|
שמור

במרכז הגולן שוכן מושב אניעם, כפר אמנים קסום בסגנון אירופאי שהוקם לפני למעלה מעשור. כשמגיעים אליו נדמה לרגע שאנחנו בחו"ל: גלריות קטנות וצבעוניות עם חפצי אמנות, יודאיקה ונוי. המקום היפה והפסטוראלי, הוקם ע”י האמנים תושבי המקום. קצת לפני שער היישוב יש חניה מסודרת, קרובה לעין תות, שנמצאת ממש ליד הכניסה ליישוב, על הכביש הראשי.

כפר אניעם

צילום: נעמי גטניו

בגלריות במדרחוב תפגשו את האמנים, לחלקם בית מלאכה המונגש למבקרים.  הגלריות פתוחות בימים א- שבת בין השעות 10:30 ל-15:30. לכל גלריה סגנון בנייה ייחודי. בקתות עץ לצד מבנה עשוי אבן ירושלמית וסטודיו שממוקם באוהל עגול, וגם מבנה יביל צבעוני. כל אמן בנה לעצמו מבנה המיוחד לסגנון האמנותי  שלו. מבחר האמנים המגוון בכפר מספק סיור ססגוני ומעניין. דיאנה יוצרת אמנות שימושית בעיסת נייר וקרמיקה, לאתי יש גלריה עם מבחר גדול של חפצים נוי ואמנות מעניינים, מרים יוצרת אמנות לבית, צובעת ומעטרת, יפה תופרת מפות מיוחדות ויש לה גם שמלות כלה מדהימות.

בתי האמנים במדרחוב

יפית יוצרת תכשיטים בהשראה טיבטית ויש לה בגלריה אוסף של רהיטים ועתיקות אותנטיים שפורקו מבתים ירושלמיים. היא אוצרת ומחדשת רהיטים, יש לה גם תיקים ובגדי וינטג' מעניינים. יפעת ממסגרת תמונות נוף הגולן במסגרות מיוחדות גם של חלונות ישנים, ליחיאל גלריה ליודאיקה. לאסנת רוטמן סטודיו לציור ועיצוב אריחים לבית, חנה פולק היא קדרית ותיקה היוצרת כלי קרמיקה נפלאים. כליה נמכרים למסעדות מוכרות ברחבי הארץ.

רועי שנער צייר אמן פסל מאייר ספרים, מפסל, שמלבד יצירותיו שמוצגות בגלריה הוא יצייר לכם דיוקן מהיר. הוא יושב מול האוביקט, קולט אותו, ותוך כמה דקות מוציא תחת ידיו קריקטורה מהממת.

רועי שנער מצייר ברגע קריקטורה מדויקת

 

הצורף יואל פרידמן  נצר לשושלת תכשיטנים הונגרית, עלה מניו יורק והוא בעל שם עולמי. במתחם גם חנות פשפשים גדולה ומלאת שלל, כלים מיוחדים וחפצים עתיקים, וגם חנות הבוטיק וינטג' הצבעונית של בטי. סדנאות כדרות לילדים אפשר לעשות אצל חנה פולק – 052-8087733 ויצירות בקרמיקה אצל דיאנה דבש- 054-7941292, אמנות שימושית אצל מירר – 054-5228130.

ואי אפשר בלי אוכל. בכפר גם מסעדה בשרית נהדרת בשם זיגל ובמרכז אניעם מסעדה חלבית כשרה למהדרין, ”יעלי קפה”  כשמה של בעלת המקום. הקפה מעוצב בפשטות, על הקירות תמונות נוף גולן והרבה אנרגיות טובות. את ארוחות הבוקר המגוונות  מגישים  בקעריות בצורת לב,  הלחם חם מהתנור, הסלט רענן, יש גם ארוחה עם פוקצ’ת ביצת עין, או פריטטה עם גבינת עיזים. בתפריט מבחר נשנושים, סלטים, פסטות, דגים, פיצות, קישים וקדרות המוגשות בסירי ברזל. המנות גדולות והשירות ברוחב לב, ומכל הלב.הקינוחים מעשה ידיה של  יעלי, פאי תפוחים מתפוחי הגולן, סופלה עם שוקולד חם נוזל, ופל בלגי ענק עם גלידה וקצפת. הקפה מושלם. בימי החורף הקרים יחכו לכם קדרות שורש חלביות וטבעוניות מעולות. הקפה של יעלי פתוח בימים א-ה בין 9:30 ל-22:00 ובימי שישי משעה 9:00 עד 14:00. טלפון 04-6821855. 

עדכון פברואר 2020: לצערנו קפה יעלי וזיגל נסגרו לפני זמן קצר.

יעלי מקפה באניעם

מי שרוצה ללון באיזור יכול למצוא צימרים באניעם, ולא רחוק משם אפשר ללון בחדרי "הנוף הצפוני" הנוחים של קיבוץ אורטל. כאן יש פעילויות לילדים בפינת החי, מיני zoo, פינות ליטוף והאכלת חיות, ערסלים, חץ וקשת ובאולינג שטח לקטנטנים, סדנאות מלאכות קדומות ועוד. שעות הפעילות באורטל הן משעה 08:30 עד 15:00. רפת צפון הגולן ממוקמת אף היא באורטל, ואפשר לצפות בה בחליבה ממוחשבת. בכל שישי במהלך חודש דצמבר, הקהל הרחב מוזמן לשעתיים של מוזיקה חיה והרבה יין טוב וכיבוד. החל מהשעה 15.00 עלות הכניסה היא 40 שקלים לאדם.

 

איך מגיעים: מכביש 9088 פונים שמאלה לכביש 87 עד צומת המפלים. שם ימינה לדרום לכביש 808, ולאחר 3 קילומטרים שוב ימינה למושב אניעם.

תגובות הגולשים
+ הוסף תגובה