היכן לבלות עם הילדים בחול המועד

שפע של פעילויות קרוב לבית או באתרי הטיולים לכל מי שמחפש מה לעשות בחופשה
|
הדפס
|
שמור

שפע פעילויות לילדים ולהורים מוצע ברחבי הארץ בימי חול המועד סוכות. יש מקומות ליד הבית, כמו קניונים, למשל, ויש גם מקומות מרוחקים, עם אטרקציות, בילויים, נופים נהדרים ומזג אוויר סתווי, שמאפשר לעשות מה שקשה היה לעשות בחום של הקיץ.

סיורים בירושלים

לפגוש את כוכבי ערוץ הילדים בחול המועד 
במהלך חול המועד סוכות בין 2 באוקטובר ל-9 באוקטובר יגיעו כוכבי ודמויות ערוץ הילדים לקניוני מליסרון, הפזורים ברחבי הארץ. במסגרת זו יקיימו מופעים חינם לילדים ולכל המשפחה. ניתנת לילדים ההזדמנות לפגוש פנים אל פנים את הכוכבים הגדולים והדמויות האהובות כולל כוכבי הסדרות הפופולאריות והאהובות "גאליס" ו"אליפים" ביניהם: גיא סלניק, אינה בקלמן, מקס אולארצי'ק, ניר אברשי ומנחה ערוץ הילדים טל מוסרי. המופעים, ההפעלות ומפגשי המעריצים יתקיימו באותו פרק זמן בכל קניוני מליסרון ברחבי הארץ. מרבית המופעים שיוצגו הם חדשים ומקוריים ונוצרו באופן מיוחד לפרויקט המשותף.
מהמופעים וההפעלות שיתקיימו: מופע בהנחיית כוכבים אהובים מערוץ הילדים, שיכלול מופע הפעלה כיפי עם שירים וריקודים, מופע הלוני טונס "החגיגה של סילבסטר", המופע "מותק של טוויטי", המופע "קומיקידס" עם באגס באני. הפעילויות יתקיימו בקניוני מליסרון: קניון נהריה, הקריון, הגרנד קניון, קניון השרון, קניון מרום נווה, קניון רננים, הקניון הגדול פ"ת, קניון סירקין, קניון הגבעה, קניון סביונים, קניותר, מתחם בילו סנטר, קניון רחובות, קניון הראל, קניון אדומים ,קניון הדר וקניון לב אשדוד. כמו כן: מפגשי מעריצים עם כוכבי הסדרות המצליחות והאהובות- "גאליס" ו"אליפים" , מופע הפעלה של ווינקס, מופע של הפאוור ריינג'רס, מופע של הדמות בן 10 ועוד. פרטים על המופעים באתרי האינטרנט של הקניונים ובאתר ערוץ הילדים.


סיור בעקבות אישים בירושלים
מרכז מורשת מנחם בגין בירושלים יקיים בחול המועד סיור בשם "לכל אחד יש עיר ושמה ירושלים"- בעקבות אישים בירושלים בליווי שחקני רחוב. זהו סיור משפחות שבו דמויות מרכזיות והיסטוריה הציונית קמות לתחייה ומספרות על המפגש הייחודי שלהן עם ירושלים בראי התקופה שבה חיו ופעלו. בין האישים השר משה מונטיפיורי מקים את משכנות שאננים, בנימין זאב הרצל ביומו הראשון בביקורו ההיסטורי בירושלים וזאב ז'בוטינסקי, מקים את ארגון הגנה הראשון בירושלים. הסיור לוקח את המשתתפים למסע ירושלמי אל עבר שכונות ציוריות, אישים מרתקים וסיפורים שלא סופרו. הסיורים מתקיימים בשעות: בשעות 11:00, 13:00, 15:00, 17:00. מחיר כרטיס- 40 ₪, מחיר מיוחד למשפחות. טלפון: 02-5652011. ניתן לרכוש כרטיס משולב עם מוזיאון בגין.

 

פארק המשפחה ומגדל 'דירה להשכיר' בכרמיאל
העיר כרמיאל משופעת בעשרות פארקים המציעים פעילות לכל המשפחה גם במהלך החגים הקרובים. שני הפארקים הבולטים בעיר, פארק המחצבות ופארק המשפחה, סמוכים זה לזה והפכו למוקד עלייה לרגל עבור הורים וילדים מכל רחבי הארץ. בפארק המשפחה שהפך לאחד מסמלי המיתוג של כרמיאל כעיר למשפחות צעירות נחנך לאחרונה מגדל 'דירה להשכיר' על פי סיפורה הידוע של לאה גולדברג. המגדל, בן מספר קומות ממוקם בקצה מבוך הצמחייה ומצטרף לאטרקציות הרבות בפארק. לנוחיות הילדים וההורים הוצבו במקום מדרגות עליהן ניתן לטפס בבטחה, להתארח במרפסת הנוף במעלה המגדל ולצפות בדמויותיהם של בעלי החיים - הסנאית, החזיר, החתול, היונה, הזמיר והתרנגולת. בלחיצת כפתור יכולים המבקרים לשמוע את קורותיהם של בעלי החיים, דיירי המגדל, בקולם של ראש העיר כרמיאל עדי אלדר ולילך רנה וקסמן ממחלקת האירועים של העירייה. במקום הוצב לוח הסבר על סיפור חייה של לאה גולדברג שספרה המפורסם 'דירה להשכיר' נמצא לעיתים גם כיום, שנים לאחר כתיבתו, ברשימה השבועית של רבי המכר בתחום ספרות ילדים ונוער. את המגדל תכנן פסל העירייה דוד קיסלין והוא הוקם במסגרת פרויקט שותפות 2000 של הסוכנות היהודית.
הפארק עצמו הוא פארק מושקע שמציע אטרקציות לתינוקות, ילדים, בני נוער ומבוגרים ומספק חוויה ייחודית לבילוי משפחתי חוויתי. הפארק הוקם על שטח של כ-20 דונם, בלב העיר, בסמוך לבניין העירייה ובו מבוך צמחיה ענק, אטרקציה מיוחדת של מבוך מים אטרקטיבי במיוחד בימי הקיץ, מגרש מיני גולף, מתחם כדורת חוצות (באולינג), מגרש למשחק שחמט ענק, אזור עם מתקני ספורט ייחודיים ועשרות מתקנים נוספים ובהם גשרים, נדנדות, מתקן ג'ימבורי דו קומתי, מתקנים אתגריים ועוד. בשטח הפארק הוקמו פינות ישיבה מוצלות, אזור לפיקניק (ללא אש), בית קפה וגינון יפהפה. במקום מתקיימים, בין היתר, ימי כיף, תחרויות ומופעים לכל המשפחה. פארק המשפחה פתוח בחופשים בין השעות 9:00-21:00. הכניסה חופשית לתושבי כרמיאל. לתושבי חוץ: 20 שקלים לאדם. השעות משתנות בימי שגרה.

 

פארק המחצבות בכרמיאל
פארק המחצבות בכרמיאל שימש בעבר לחציבת שיש. לפי התוכניות המקוריות, הייתה אמורה לקום במקום, שכונת מגורים. ראש העיר עדי אלדר החליט לשנות את התכנון ולחשוף את המחצבות ובהן מגוון של נקודות נוף מדהימות. בפארק המשתרע על כ-80 דונם נשתלו כ-30,000 צמחים מזנים שונים ובהם כ- 3,000 עצים. שפת התכנון מתבססת על שימוש באבן כמרכיב עיקרי, צמחיה ים תיכונית ודגש על עצי פרי, צמחי תבלין וריח, צמחיה ששימשה את התעשיות הקדומות. בפארק קיימות פינות ישיבה מוצלות, אמפיתיאטרון, בריכת מים עם צמחי מים ומפלים, מצפה 'ארבע הרוחות' הצופה על כרמיאל והאזור, גשר עילי המחבר בין שני חלקי הפארק, ופארק ורדים מדהים ביופיו, עם מאות זנים של ורדים, בצבעים, בריח ובמראה ששובה את ליבם של כל המבקרים בו. משאביו הטבעיים של הפארק הם קירות אבן גבוהים ומפלסי חציבה שונים, המאפשרים צפייה אל תוך אתרים הנמוכים מפני השטח, דבר הנותן תחושה של שהייה בתוך נוף קדום השונה ממקומות אחרים.
בפארק, בעל הניחוח האירופאי, הושקעו למעלה מ-10 מיליון שקלים מתקציבי עיריית כרמיאל, משרד הבינוי והשיכון, קק"ל והקרן לשיקום מחצבות. העירייה ממשיכה כל העת בפיתוח הפארק לרווחת התושבים והמבקרים הרבים המגיעים אליו. בפארק מתקיים אחת שנה מיזם פיסול ייחודי אליו מגיעים אומנים מהארץ ומחו"ל. הפיסול מבוצע בשילוב פעילות חינוכית וקהילתית ולאחר מכן נשארים הפסלים בפארק ומהווים אטרקציה תיירותית שמושכת אל הפארק מבקרים רבים.
פארק המחצבות פתוח מדי יום בין השעות 7:30-21:00. הכניסה חופשית

 

ספורט, בילוי ופנאי במטולה
מרכז קנדה במטולה מזמין את כל המשפחה להגיע ולהיות אושפיזין בסוכה, ליהנות משלל אטרקציות ופעילויות ספורט וכיף במתחם אחד גדול ומקורה, שופע מתקנים מיוחדים המתאימים לכל הגילאים. ניתן להחליק על הקרח במשטח ההחלקה האולימפי הגדול בישראל, ליהנות מבריכת שחייה מקורה המוקפת חלונות הצופים אל נוף הגליל העליון, שתי בריכות ג'קוזי ובריכה לילדים.
לקטנטנים מצפה משחקיית "קנדה קידס", המרופדת מזרונים עם בריכת כדורים‚ קוביות גדולות‚ מסלולי פעילות, סולמות, כריות בצורות שונות, מדרון למכוניות, רכבי בימבה, צעצועים ומתקנים נוספים. במקום גם פינות ישיבה להורים ופינות יצירה.
בנוסף במקום, אולם באולינג עם 10 מסלולים, שולחנות סנוקר, טניס שולחן, אולם כדורסל, מכון כושר מקצועי, מטווח ירי וחנות ספורט. בזמן שהילדים נהנים ומוציאים את המרץ, מוזמנים ההורים להירגע ולהתפנק בספא "הזוהר הצפוני" שבמתחם. במקום שתי קפיטריות וכן סוכה בכניסה.
מחיר חבילת בסיס: 95 ₪ למבוגר, 75 ₪ לילד מגיל 4 עד 13. החבילה כוללת כניסה למרכז ושימוש במשטח ההחלקה (כולל נעלי החלקה) ובריכת השחייה. 40 ₪ לילד בגיל 2-4, כולל קנדה קידס ובריכה. ימים ושעות פתיחה בסוכות: ערב חג 30.9- 10:00-16:00, במהלך חוה"מ- 1.10-10.10 10:00-20:00. ההחלקה על הקרח עד 17:00 והבאולינג עד 18:00. צילום החלקרח: עומר שביט.

 

פסטיבל דונה גרציה ה-3, טיילת טבריה
העיר טבריה, תלבש חג בחוה"מ סוכות הקרוב ותעלה על נס את פועלה של אחת הנשים החשובות בכל הדורות בפסטיבל "דונה גרציה" השלישי, אשר יתקיים השנה בחוה"מ סוכות, בין התאריכים 2-3 לאוקטובר 2012. מופע פתיחת הפסטיבל - "שירת המעלות" בכיכובו של מוטי גלעדי ולהקת "קולן" מופע ניגונים וזמירות מבית אבא המשלב הומור וחיקויים.המופע המרכזי: בערב השני נעלה מופע מקורי ומיוחד לפסטיבל, אנסמבל אנדלוס מארח את הסולנים: דוד ד'אור, אפרת גוש, ליאור אלמליח, מישל כהן (בית הספר למוסיקה) אור כהן The Voice)) המופעים יחלו בשעה 20:30. הכניסה חופשית.
הפנינג המוני לכל המשפחה לאורך הטיילת, בשילוב שחקנים מחופשים בבגדי הבית של דונה גרציה, אשר יספרו את סיפורי העיר טבריה ודונה גרציה, הרכבים מוסיקליים, ואטרקציות נוספות. מגוון סיורים מודרכים יתקיימו ברחבי העיר ובבית מוזיאון דונה גרציה בתשלום סמלי ובתיאום מראש. שעות סיור במוזיאון דונה גרציה: 10:00,12:00,14:00,16:00. טל לתיאום סיור: 1-800-88-88-58

 

פסטיבל אבוריג'יני בגו גורו
גן גורו שבעמק המעיינות חוזר לכפר האבוריג׳ינים הקדומים מאוסטרליה.בפסטיבל תוכלו להיחשף לסמלי התרבות האבוריג׳יניות למנהגיה, ליצור ציורים ויצירות אבוריג׳יניות, לאכול מאכלים אבוריג׳יניים ואף ללמוד להשתמש בבומרנג אבוריג׳יני. בימי הפסטיבל יהפוך שטח הגן למתחם כפר אבוריג׳יני, שבו יבלו הילדים במגוון סדנאות יצירה וקצב, יציירו בצבעי אדמה ועוד. האירוע יתקיים בין ה־ 2ל־ 4 באוקטובר מ־ 9 בבוקר עד 5 בערב, כשבשעה 12 מדי יום תועלה ההצגה "הרפתקאות קנגה וקואלי״, שתכיר לילדים את בעלי החיים האוסטרליים דוגמת הקנגורו, הקואלה והאמו. הכניסה לגן גורו עולה 43 שקל מגיל שנתיים (הכניסה לפעילויות כלולה במחיר הכניסה לגן גורו). למבקרים בגן תינתן הנחה דרך אתר הבית של גן גורו. לפרטים: www.nirtours.co.il

 

מטמון בחוף אשקלון
המועצה אזורית חוף אשקלון מזמינה משפחות ואורחים מכל הארץ להכיר את החופים, פינות החמד, האתרים ההיסטוריים, החוות החקלאיות והיישובים במרחבי המועצה בשפע של פסטיבלים, טיולים ושלל פעילויות. ביום חמישי, 4 באוקטובר יחל משחק "מוצאים את המטמון. משפחות וחברים אוהבי אתגרים וחידות מכל הארץ, מוזמנים להשתתף ללא תשלום במשחק שייערך בין אתרי התיירות של המועצה האזורית חוף אשקלון. בנקודת הזינוק בבי"ס שדה "שקמים" בניצנים, יקבל כל צוות ערכה מיוחדת הכוללת כתב חידה מאתגר, מפת תיירות של המועצה האזורית חוף אשקלון, ו"אנציקלופדיה ניידת". באמצעותם, יוכלו הצוותים לפצח את כתב החידה ולנווט את הרכב מיעד ליעד תוך היכרות עם אתרים היסטוריים לא מוכרים ומרתקים. בין הצוותים שיצליחו לענות על כתב החידה במלואו יוגרלו פרסים יקרי ערך ובתום המסלול יוכלו כולם ליהנות מאירוע סיום חגיגי הכולל הפעלות, מוזיקה ודוכנים ולנוח בסוכה מקושטת. לשמירה על הכוחות ולהעלאת המורל- לא לשכוח להביא צידה לדרך. יש להגיע לתחרות עם רכב (אין צורך ברכב 4X4). גילאי המשתתפים: המשחק מתאים לגילאי 8 ומעלה ואינו כרוך בתשלום. רישום: מומלץ להירשם מראש למשחק עד יום ג', ה-2.10.12, ט"ז בתשרי, בשעה 12:00 במוקד המועצה האזורית חוף אשקלון- 5106* או בכתובת האימייל: matmonhof@gmail.com, לפרטים נוספים: באתר האינטרנט ובעמוד הפייסבוק: 'חוף אשקלון שלי'. נקודת הזינוק: בית הספר שקמים בניצנים בין השעות 9:00-10:00. אירוע סיום חגיגי: יחל בשעה 16:00.

 

סוכות באתר השחזור בראש פינה
לרגל חג הסוכות, יתקיימו באתר השחזור בראש פינה סיורים מודרכים וצפייה בחיזיון האורקולי, לקהל הרחב. את הסיורים מדריכות בנות שירות לאומי מהמדרשה התורנית הפעילה במושבה ראש פינה. מחיר כרטיס משולב : חזיון אורקולי + סיור מודרך 15 ₪ לילד מגיל 6 ולאזרח ותיק, 20 ₪ למבוגר. משך הפעילות כשעה וחצי. חזיון אורקולי - 10 ₪ לילד מגיל 6 ולאזרח ותיק. משך החיזיון כ- 25 דקות. זמני הפעילות: 11:00, 12:00, 13:00. לפרטים נוספים: 04-6936913. קבוצות בתיאום מראש.

 

סיורי סוכות בראש הנקרה
בכל יום מימי החג יתקיימו סיורים מודרכים בנקרות. הילדים המשתתפים בכל סיור יקבלו את כתב החידה "מגלה הנקרות הצעיר" , יסיירו באתר ויפתרו את החידות תוך כדי קריאת השילוט, קריאת עלון המידע וצפייה במיצג האור קולי. בנוסף יתקיימו הצגות ילדים מיוחדות בין התאריכים 1-5.10בשלושה מועדי הצגות שונים – 13:00,11:30, 15:00. הסיורים וההצגות הינן ללא תשלום נוסף וכלולות במחיר הכניסה לאתר התיירות ראש הנקרה הכולל גם נסיעה ברכבל, חיזיון אור-קולי וכמובן – ביקור בנקרות. לפרטים נוספים 073-2710100 

 

פסטיבל המעיינות
בין הפעילויות השונות במסגרת הפסטיבל שיתקיים בחול המועד סוכות [1-6.10]- מופעים חגיגיים של יהודית רביץ ושלמה גרוניך, צעדת המעיינות, טיולי מעיינות ליליים לאור הירח המלא, תערוכת אוספים בסימן תחבורה בגן הלאומי גן השלושה-סחנה, פעילויות לכל המשפחה, ערב לימוד משותף, צעדת המעיינות, מסע אופניים חוצה עמק המעיינות, סיורים מודרכים ושלל אירועים נוספים. לפרטים באתר.

 

צעדת המעיינות בפארק המעיינות
ביום ג' 2.10 בין השעות 7:30-13:00 תתקיים בפארק צעדת המעיינות השנתית, בין מעיינות, מאגרים, תעלות מים ובריכות דגים. במסגרת הצעדה יתקיימו 2 מסלולים מעגליים לכל המשפחה, ריצת ניווט מקצועית (ניווט תחרותי באמצעות מפה ומצפן) ניווט משפחות סלולארי מיוחד (ניווט למחזיקי סמארטפונים הפועל על ידי סריקות ברקוד באתרים שונים ברחבי הפארק), פעילויות לכל המשפחה וטקס סיום חגיגי בגן השלושה- סחנה. ההשתתפות בתשלום וברישום מראש. למידע נוסף  באתר.

 

סיור חקלאות אורגנית בביו-תור
בפרויקט 'ביו-תור – סיורים בחוויה אורגנית' שבקיבוץ שדה-אליהו יערכו סיור מיוחד למשפחות בענפי החקלאות האורגנית של הקיבוץ. הסיור בימי החג בתאריכים – 2-4/10– שני סיורים ביום, בשעה 10:30 ובשעה 15:00. ביום ו' 5/9 בשעה 10:30. הסיורים בהרשמה מראש ומותנים במספר משתתפים. לפרטים נוספים -04-6096986, www.bio-tour.com

 

מסע בין כוכבים

בסניף ראשל"צ של GAME ZONE (גיים-זון), רשת מתחמי הבילוי המשפחתי, הושקה חוויית סימולטור חדשה ומטלטלת - מסע בין כוכבים - Star Trek. האטרקציה החדשה, כוללת מסע של כ-5 דקות טיסה בחללית הבדיונית אנטרפרייז. הטיסה המרגשת מתרחשת כאשר האנטרפרייז, מסדרות הטלוויזיה והסרטים הידועות "מסע בין כוכבים" נתקלת בסכנה – מטאור גדול בחלל עלול לגרום להרס רב. המשימה של החללית היא לרסק את המטאור ולשם כך היא משגרת מסיפונה 2 מטוסי חלל. המשימה מסתבכת והעלילה כוללת יריות בפייזרים ובקרני לייזר, פיצוצים, אש, טיסה מטלטלת וסוף מעניין. מתאים לילדים ומבוגרים - מגובה 105 ס"מ. מחיר אטרקציית "מסע בין כוכבים"- 40 ש"ח. שעות פתיחה: כל ימות השבוע, שבתות וחגים בשעות 10:00 – 01:00 בלילה. טל' – 1-700-705052. פרטים באתר.

 

אוספי מכוניות בגן השלושה-סחנה
בחול המועד סוכות תתקיים תערוכת האוספים השנתית שתחגוג השנה עשור ותעמוד השנה בסימן אוספי תחבורה. בין האוספים הרבים שיוצגו בתערוכה – אוסף טוסטוסים משופצים, בלון פורח וכרכרה, מועדון הרכבות החשמליות, אוספים היסטוריים של אל-על וצים, דגמי מכוניות, רכבי אספנות נדירים כולל פונטיאק משנת 39' של המאפיונר באגסי סיגל ובולדוג מהשיירה לירושלים הנצורה, רמזורים, תמרורים ועוד שלל אוספים מיוחדים. עוד בגן השלושה בימי הפסטיבל - בחצר חומה ומגדל פעילות חלוצית עצמאית למשפחות הכוללת טיפוס על מגדל התצפית ,בניית חומה ,כביסה בגיגית, צילום בבגדי חלוצים ועוד. במוזיאון לארכיאולוגיה בגן השלושה - ניתן למצוא מוצגים מהאזור וכן ממצרים ,יוון ,תורכיה ובנוסף אולם מיוחד המוקדש לתרבות האטרוסקית. שעות הפעילות בימי הסוכות – 10:00-16:00, לפרטים נוספים: 04-6581017

 

חווית נהריים בגשר
בחול המועד סוכות פעילות מיוחדת לכל המשפחה לשילוב ערכי טבע ונוף, מורשת והיסטוריה: סיורים מודרכים, מיצגים אורקוליים, מאפייה עם תנור לבנים ייחודי, מתחפשים לחלוצים ומצטלמים על רקע טנק ישן, סיור בטיילת גאון הירדן, החאן הממלוכי והגשרים ההיסטוריים ועוד פעילויות רבות. בימי הפסטיבל יתקיימו סדנאות אפייה, רחבת 'משחקים של פעם' וטיול מודרך. למידע נוסף והזמנות: 04-6753336

 

בעקבות ארבעת המינים בדרך התמר
ב'דרך התמר' בטירת צבי מזמינים אתכם לטיול מרתק לכל המשפחה בעקבות ארבעת המינים. הטיול כולל סיור במטעי התמרים בעיצומו של גדיד התמרים, ביקור בבריכות הדגים וצפייה בציפורים הנודדות המבשרות את בואו של הסתיו. הפעילות תתקיים בימים ג'-ה' [2-4.10], היציאה בשעה 10. הסיור בהרשמה מראש ומותנה במספר משתתפים. לפרטים נוספים - גדעון: 050-5581078

 

טיולים ליליים בפסטיבל המעיינות
לראשונה במסגרת פסטיבל המעיינות יתקיימו שני טיולים ליליים מיוחדים, לאור הירח המלא: יום ב' – 1.10, בשעה 23:00 - טיול ליל ירח מלא - גשרים ומים בעמק המעיינות: טיול לילי בין הגשרים ובריכות הדגים ולאורך הירדן הדרומי, בשילוב אתנחתא מוסיקלית לילית בחיק הטבע. הטיול בשיתוף ובהדרכת מדריכי הקרן הקיימת לישראל. יום ד', 3.10, בשעה 23:00 – טיול לילה לבן בפארק המעיינות, בהדרכת מדריכי קק"ל, כולל פעילות לילית בין המעיינות, תה צמחים והרבה אווירה. הטיולים בתשלום ובהרשמה מראש, לפרטים נוספים - 04-6065860, ruti@maianot.co.il

 

נדידת הציפורים בכפר רופין
במרכז הצפרות מקור החסידה בכפר רופין , מתקיימים סיורי טבע וצפרות מיוחדים לחול המועד סוכות, כולל פעילויות מיוחדות, תצפיות מודרכות, הפעלות ועוד, מתאים לילדים ולכל המשפחה. סיורי אחה"צ בתאריכים 2.10,4.10 בשעה 16:00, סיורי בוקר בתאריכים 2-4,7.10 בשעה 10:00. היציאה לכל הסיורים ממשרדי מרכז הצפרות בכפר רופין. לפרטים והרשמה: 04-6068396

 

חוות עז עיז במנחמיה
בימי הפסטיבל בחוות העיזים - סיורים מודרכים בדיר, מגוון סדנאות לילדים, רכיבה על סוסים ושלל פעילויות נוספות. הפעילות בין התאריכים : 28/9-08/10 בין השעות 10:00-18:00, לפרטים: 057-7292996

 

טיולים בין מעיינות סודיים
מורת הדרך חדווה הדר מזמינה את מטיילי העמק לסיורים מודרכים מיוחדים ברוח החג והסתיו. בין המסלולים השונים – טיול בעמקים בדגש מים ונחלים, כולל ביקור בפארק המעיינות; טיול בין מצוקי נשרים אל מעיינות נסתרים כולל שכשוך מרענן במעיינות ועוד. בהרשמה מראש, לפרטים נוספים – 050-4599291

 

שיט קיאקים משפחתי בסוכות
בקייקי כפר בלום, עונת השייט בעיצומה זרימת המים טובה בירדן ומזג אויר נוח ביותר, באתר שפע פעילויות המתאימות לכל בני המשפחה. פארק חבלים אתגרי, אומגה למים, קמפינג המציע שירותי לינה ומקלחות חמות. מרבצי דשא מוצלים לאוהבי המנגל והפיקניקים ומזנון מהיר לשירות הנופשים. פרטים באתר. טלפון האתר: 1-700-50-66-11.

 

מסיק בחבל מודיעין
עמותת תיירות חבל מודיעין במרחב הכפרי של מרכז הארץ מציעה בסוכות שפע הרפתקאות: חגיגות המסיק וסדנא לכבישת זיתים בחוות גלעד במושב גינתון ופעילות מסיק ויצירת שמן בבית בד יוצעו בחוות הזיתים אלאדין בכפר רות (27-29.9 וכן 2-6.10). עוד באיזור "חגיגה של סיורים מכל מיני מינים" בנאות קדומים (2-4/10), חגיגה אפריקאית בפארק הקופים (כל יום), חוויות לכל המשפחה בבית האיכר - אתגר בטבע בכפר הנוער בן שמן (2-5 ו-7/10), סיור בנושא נדודי בני ישראל במדבר בכפר חשמונאי (2-5.10), פעילויות אומגה, סנפלינג ומשחק האוצרות (2-4.10) ועוד. לפרטים: 03-9728999 - או באתר.

 

צעדת ירושלים
צעדת ירושלים הבינלאומית המסורתית תתקיים השנה ביום חמישי, 4 באוקטובר בסימן ספורט בינלאומי בירושלים קיץ 2013. הצעדה היא ירית הפתיחה לאירועי השיא שייערכו בירושלים בקיץ הקרוב, משחקי המכבייה ה-13 ואירוח משחקי יורו 2013 – אליפות אירופה לנבחרות עד גיל 21. בצעדה השנה מספר מסלולים בדרגות קשי שונות, וצפויים להגיע עשרות אלפי צועדים מרחבי העולם ומהארץ. יום הצעדה יכלול 3 צעדות בוקר במסלולי טבע, מצעד חגיגי ברחובות מרכז ירושלים והפנינג בגן סאקר. ההפנינג יכלול במות, מתחם ענק לפעילות ילדים, דוכני מזון, יצירה, אומנות, חגיגת מחול ועוד.

 

חווייה כלל חושית בדיזנגוף
בחלל שוק המעצבים בקומה 0 של דיזנגוף סנטר בת"א יפעל מהיום ועד 9 באוקטובר סלקום אייפד סנטר, עולם של חוויה דיגיטלית ראשונה מסוגה בארץ. במיתחם אפשר להתנסות בפעילות חוויתית של עולמות התוכן המייחדים את האייפד החדש. אייפד סנטר תוכנן ליצירת חוויה כלל חושית, מבוססת על עולמות התוכן המגוונים של האייפד החדש בצורת חלוקת החלל שמשתרע על פני 250 מ"ר לחללים מתחמים חוויתיים, כולל מיתחם ייעודי לילדים. שעות הפעילות 10:00-22:00. הכניסה חופשית.

 

פסטיבל הרנסאנס ביחיעם
בגן לאומי יחיעם יתקיימו קונצרטים של מוסיקה קלאסית מימי הביניים, תחרות חליליות, דוכנים לסדנאות והתנסות (חימר, תכשיטים, נגרות, ציור, נצרים) סדנאות יצירה לילדים, שעת סיפור ומשחק, תהלוכה בחצר המבצר, תאטרון רחוב וסיורים מודרכים במבוכי הזמן שבמבצר. לפרטים: 04-9521175.

 

סופשבוע של הקשבה
ב"חוות האיסיים", חוות בריאות רוחנית במושב אבן ספיר שבהרי ירושלים, יתקיים סופ"ש התכנסות המוקדש כולו להקשבה בין התאריכים 4-6.10. באמצעות מנחים שונים, המשתתפים ילמדו מספר תהליכי "הקשבה" שונים ביניהם הקשבה לקולות הפנימיים שבגוף, לאדמה, למזון שאנו אוכלים, לסביבה. בנוסף יתקיימו מספר סדנאות, מספר סוגי יוגה ומדיטציה, מסע התבוננות ועבודה פנימית ביער, סדנת תקשורת מקרבת ועוד. לפרטים: 052-5741163, 02-6449588, 


סיור במפעלי ים המלח
במהלך חול המועד סוכות, בימים ג' עד ו', 6-3 באוקטובר, יתקיימו במפעלי ים המלח סיורים מאורגנים. חווייתי בין עין בוקק לסדום, לרבות ביקור במפעלים. החברה תעמיד לרשות המבקרים אוטובוסים מיוחדים, עם מדריכים מקצועיים. בסיור תוכלו להתוודע לייחודו של האזור ולפעילות של הפקת מינרלים מים המלח. ללא תשלום, אך יש להירשם מראש. משך הסיור כשעתיים וההדרכה בעברית. יש להצטייד בכובע ובמים. ההרשמה בלשכת המידע של המועצה האזורית תמר, 08-9975010.

תגובות הגולשים
+ הוסף תגובה