לאן בגליל העליון ובגולן

שמורות טבע, אתרים ארכיאולוגיים, מרכזי מבקרים ותעשיי וגם מרכזי בילוי
|
הדפס
|
שמור

מי שיוצא לראות את השלג בפסגות הגבוהות של הגליל העליון, בצפון הגולן ובהר החרמון, יכול לסטות מן הנתיב וליהנות מן האטרקציות הרבות שמזמן האיזור. 

צילום: נעמי גטניו

לא תמיד אתר החרמון פתוח לגולשים ולמטיילים. בזמן הסערה וגם מעט אחריה האתר סגור. ניתן להתעדכן באתר החרמון בקישור זה


מרכז קנדה במטולה
מרכז קנדה במטולה מתאים לבילוי משפחתי כאשר גשום וקר בחוץ. בתחומו פעילויות לכל הגילאים, בריכות שחייה מקורות ומחוממות, משטח החלקה על הקרח, ספא מפנק, סאונה, ג'קוזי, וגם- חשבו על עיסוק לקטנטנים שבדרך כלל נותרים ללא עיסוק כאשר השאר מבלים. במיוחד עבור הפעוטות הקימו ג'ימבורי- משחקייה לקטנים.

יקב הרי גליל ביראון
במרכז המבקרים של יקב הרי גליל ביראון, מצפים לשלג שיביא מבקרים לצפות בנוף הגלילי החורפי הירוק והיפה ומזמינים לביקור ביקב ולהתחמם עם כוסית יין. הכורמים ביראון מברכים על מזג האוויר הקר ומקווים לשלג . הגשם, הטמפרטורות הנמוכות ומנות קור ברמה גבוהה יתרמו לענבים מובחרים יותר בבציר האביבי הצפוי. מזג אוויר קר מאפשר לענבים לפתח את הטעמים והריכוז הנפלאים, תוך שמירה על החמיצות, וגם בציר מאוחר יחסית.

מוזיאון פתוח בתל חי
במוזיאון הפתוח לצילום בגן התעשייה תל-חי של התעשיין סטף ורטהימר מציעים בשבת פעילות המתאימה לימים הסגריריים והקרים להורים וילדים, הכנת פוטוגרמות (רישום באור) בעזרת חפצים יוצרים הילדים תמונה על גבי נייר צילום הרגיש לאור, הנייר נחשף לאור (מבזיקים כמו במצלמה), עובר פיתוח ולנוכח עיניהם המשתהות מתגלה תמונה בשחור-לבן. את התמונה לוקחים הביתה למזכרת. שבת בשעות 11:00 ו- 14:00. עוד במוזיאון הפתוח לצילום בגן התעשייה תל-חי: תערוכת צילום: "מופע" של תמרה מסל.

קסם הגולן
טיול בגולן כדאי להתחיל ב"קסם הגולן" - חווית חושים מרגשת המתחילה במייצג אור-קולי על הגולן, מצולם וערוך בקפידה, כולל אפקטים: ריח - רוח - ומים, דגם טופוגרפי תלת מימדי, אותנטי ומדויק המספר את סיפור הגולן דרך הגיאולוגיה, ההיסטוריה ומורשת הקרב, בלווי אורות והסבר קולי.
כניסה בתשלום. פתוח גם בשבת 04-6963625.

שמורת גמלא
שמורת הטבע גמלא היא שילוב מדהים של נוף, טבע ושרידי עבר. מפל גמלא שמימיו נופלים מגובה של 50 מטרים הוא המפל הגבוה בישראל. בשמורה יש שלושה מסלולי טיול, ברמות קושי שונות ונקודות תצפית, כולל צפייה בנשרים המקננים בשמורה. בימים אלה מתקיימת בשמורה תחרות "מצלמים גמלא" – אם יש לכם מצלמה ואתם אוהבים לטייל, צלמו ותוכלו לזכות בפרסים שווים. התחרות מסתיימת ב-20 בינואר. כניסה בתשלום. פתוח גם בשבת 04-6822282.

ארכיאולוגיה בקצרין
בגולן שפע ממצאים ארכיאולוגיים המעידים על יותר מ-2,000 שנות התיישבות יהודית. שרידים של בתי כנסת, משקופים עם בתי מזוזות ועיטורים עם סממנים יהודיים שונים - כך שביקור בגולן ילווה, תמיד במפגש מרתק עם אתר ארכיאולוגי הקושר אותנו לארץ. בפארק התלמודי של קצרין העתיקה עומדים בית כנסת מפואר ששוחזר חלקית, בית יהודי המציג את חיי היום יום של תושבי הכפר בתקופת התלמוד ועוד הרפתקאות היסטוריות. כניסה בתשלום. פתוח גם בשבת 04-6962412.

אמנות בצומת וואסט
רבים מתושבי הגולן עוסקים באמנות, לכן בשטח יחסית קטן, תמצאו הרבה גלריות, בתי סטודיו, ובתי מלאכה. במושב אניעם, שרבים מתושביו אמנים, הקימו "כפר אמנים" ובו מדרחוב יפהפה עם גלריות, חנויות לממכר מזכרות, מסעדות ובתי קפה. בעלי הגלריות מקיימים במקום סדנאות ומפגשי יצירה. כניסה חופשית. פתוח גם בשבת. מרכז אמנות, תרבות ובילוי וואסט – צומת וואסט הפך, ביוזמת המועצה האזורית גולן, למרכז יפהפה המושך אליו מטיילים רבים. מצידו האחד של הצומת גן פסלי בזלת יפהפיים, של אמנים מקומיים ולצידם ארמון האמיר הבדואי פאעור. בצידו השני של הצומת מתחם אמנות, תרבות ובילוי עם גלריית אמנים, חנויות יין, תבלינים, בית קפה, מסעדה, חורשת שלכת מרהיבה ונוף מחייה נפשות לחרמון ולצפון הגולן. 

בסיום הטיול: שוקו חם באחד מבתי הקפה הפזורים בגולן, מרק מהביל במסעדה, כל שתבקשו לחופשה חורפית בגולן.
לפרטים מרכז מידע תיירות גולן 04-6962885.

תגובות הגולשים
+ הוסף תגובה