טיפוח כפות הרגליים

בקיץ כפות הרגליים חשופות וזה הזמן לטפל בהן.
מאת ריקי לוי
|
הדפס
|
שמור

כמה מילים אודות Idol Cosmetic Bar: נסיינית מטעם פורטל דולה התנסתה בטיפול פדיקור מפנק ב-Idol Cosmetic Bar זמן קצר לאחר הפתיחה. ה"בר" שממוקם במתחם רמת החייל מעוצב בקו מינימליסטי ונקי המשרה אווירה של רוגע ונינוחות. הפינוק מתחיל מהרגע שמתיישבים בכורסת הפדיקור שנבחרה גם היא בקפידה והפדיקוריסטית מתחילה את בטיפול איכותי, יסודי ונעים. לבחירתן של הלקוחות יש היצע גדול של לאקים ממיטב המותגים בכל גווני הקיץ הלוהטים. בתפריט הטיפולים גם טיפול מניקור ופדיקור לגברים, עיסויים מכל הסוגים, טיפולי פנים ועוד.

כפות הרגליים הן החיבור שלנו עם הקרקע וגם להן מגיע טיפול מסור. צורת החיים המודרנית, עמידה על משטחים קשיחים ונעליים לא מתאימות יוצרים עיוותים בכפות הרגליים, גורמים כאבים וגם נזק.

חשיפת כפות הרגליים בימי הקיץ החמים כאשר אנו הולכים עם סנדלים, כפכפים ונעליים פתוחות גורמת לכף הרגל לתופעות לוואי כמו: הזעת יתר, ריחות לא נעימים, יובש, עור קשה, עייפות ונפיחות בכפות הרגליים. לכן בקיץ חשוב עוד יותר להיות מודעים לתופעות אלו ולדעת כיצד לטפל בהן. כמו כן, בימי הקיץ החמים, כשכפות הרגליים הופכות חשופות לעיני כל, חשוב עוד יותר לטפל בהן ולפנק אותן.

ריקי הלוי, רוקחת מסבירה מהן הבעיות הנפוצות בכף הרגל ואופן הטיפול בהן:

 

  • פטרת כף הרגל: זה הזיהום הפטרייתי הנפוץ ביותר. למעלה מ-20% מקרב האוכלוסייה סובלים מפטרת כף הרגל. כ-65% מתוכם, חוו פטרת אף מספר פעמים. לחות יתר, רטיבות וחוסר אוורור הינם הגורמים העיקריים להתפתחות הזיהום הפטרייתי, לכן ההידבקות מתרחשת במרבית המקרים במקומות ציבוריים כמו: מקלחות, מועדוני ספורט, בריכות ציבוריות וכו'. מידת ההדבקה גבוהה במיוחד במגזרים בהם כף הרגל מזיעה בנעל, כדוגמת: ספורטאים, חיילים, חרדים וכן בעלי נטייה גנטית לכך. התסמינים המלווים את פטרת כף הרגל גורמים לחוסר נעימות, ומטרד שאינם נותנים מנוח, הם מלווים בפריחה, גירוד ועקצוץ בכף הרגל ובין האצבעות, קילוף העור, שעלולים להתפתח לשלפוחיות, אדמומיות, והופעת סדקים עמוקים שיכולים לגרום לזיהום חמור.

הטיפול: קיימים מספר מוצרים לטיפול בפטרת כף הרגל, אשר מטרתם לקטול את הפטרייה. התכשיר למיסיל ONCE של חברת Novartis – התכשיר היחיד אשר קוטל את הפטריות ברגליים בפעולה אחת. טיפול חד פעמי המשמיד את הפטרייה ומביא להקלה בתחושות הגירוד והעקצוץ תוך 30 דקות מתחילת השימוש בו. התכשיר הינו פטנט של תמיסה במרקם ג'ל ,היוצרת שכבה שקופה וגמישה על העור, שאינה דביקה ואינה מלכלכת ונותרת על העור כ-72 שעות.

 

  • ציפורן חודרנית: הציפורן צומחת קדימה. מכיוון שהציפורן נוקשה היא חודרת דרך רקמות רכות שעומדות בדרכה, כגון העור. בדרך כלל ציפורן חודרנית מופיעה בבוהן. הגורם השכיח ביותר לכך הוא גזירה לא נכונה של ציפורניים.

הטיפול המומלץ להקלה מיידית הינו להשרות את הרגל במים פושרים מהולים בסבון או במלח, למשך 15-20 דקות, כמה פעמים ביום. נעילת נעליים פתוחות מקדימה או סנדלים-תמנע לחץ על הציפורן הכואבת. לא מומלץ להסיר לבד את הציפורן.

המוצרים המומלצים לטיפול בציפורן חודרנית: קוצץ ציפורניים או מספריים, מלחי אמבט לרגליים המכילים מינרלים מים המלח - התמיסה מאיצה את חילוף החומרים ומפחיתה נפיחות בכך שהיא מעודדת את הפרשות העור.

 

  • יבלת כף הרגל: היבלת מצויה בדרך כלל בנקודות לחץ ומתפתחת על סוליית כף הרגל. צורתה שטוחה בשל הלחץ שגורמת ההליכה. היא נחשבת קשה לטיפול והיא רגישה וכואבת בדרך כלל. היבלות נוצרות מלחץ או שפשוף של הנעל על כף הרגל. לעתים, כחלק מתהליך ההתהוות של היבלת, מופיעה קודם שלפוחית. יבלות יופיעו לרוב אצל נשים-הנועלות נעליים צרות, בעלות עקב שלעיתים לוחצות, עוסקים בספורט, חיילים.

הטיפול המומלץ כדי להוריד יבלת הוא להשרות את כפות הרגליים בקערה על מים חמים וסבון העשוי מחומרים טבעיים, כגון שמן זית, לאחר מכן יש להוציא את הרגל, לנגב אותה, ובאמצעות מכשיר לשיוף יבלות לשייפה.


לי שמחוני, בעלת מכון היופי המקצועי Bar Idol Cosmetic ברמת החייל מסבירה כי פדיקור נועד לטפל בבעיות כף הרגל, באסתטיקה של הרגל, לשמור על בריאות ותקינות הרגל. הפדיקור הוא טיפול חשוב המשפר את המראה הכללי של כפות רגלינו ושומר עליהן בריאות. טיפול מקצועי ניתן לקבל במכוני היופי אך ניתן לבצע גם פדיקור מקצועי בייתי.

להלן עצותיה של לי לטיפוח כף הרגל בבית ממש כמו בספא:
הכיני מראש את הציוד לו תזדקקי למהלך טיפול הפדיקור: גיגית עם מים פושרים ושמנים (ניתן לרכוש בבתי טבע ורשתות הפארם), משייף עור מקצועי לכף הרגל (ניתן לרכוש בבתי מרקחת ורשתות הפארם), מסיר עור הנמצא בצמוד לציפורניים (ניתן לרכוש בבתי מרקחת ורשתות הפארם), משייף ציפורניים (לא ממתכת), קוצץ ציפורניים, מגבת, קרם רגלים ופילינג, מסיר לק, לק.

שלב ראשון : הסיר/י את הלק מהציפורניים בעזרת פדי צמר גפן רצוי כאלה אשר אינם משאירים סיבים. מלאי גיגית גדולה במים חמימים, והוסיפי מלחי אמבט או שמנים ארומתרפים כמו שמן עץ התה המיועד לחיטוי ונגד פטריות . שבי על כסא נוח וטבלי את רגלייך למשך חמש דקות. אם את סובלת מעור קשה ויבש על כף הרגל, יש להשרות ליותר זמן ולהוסיף כרבע כוס חלב למים- חומצת החלב מרככת את העור המת.
שלב שני: השתמשי בקוצץ ציפורניים איכותי לגזירת הציפורניים, יש להקפיד לא לגזור יותר מידיי- חייב להישאר מעט קצה חופשי (פס לבן בקצה הציפורן) של כשלושה מ"מ כדי להימנע מציפורן חודרנית וכן למנוע אפשרות של חדירת פטרת מתחת לציפורן.
שלב שלישי: ליצירת צורת ריבוע עדינה של הציפורן, שייפי את ציפורנייך בעזרת פצירה (לא ממתכת) מסביב לפינות בכיוון אחד. הצד הגס של הפצירה, מקצר ומעצב את הציפורן והצד החלק מחליק את פני שטח הציפורן.
שלב רביעי: שייפי עם משייף את כף הרגל במקומות בהם יש עור עבה ויבש. במידה ועורך מקבל צבע אדום בהיר, הפסיקי את השיוף. חשוב להקפיד על שיוף כפות הרגליים במשייף לכף הרגל במקלחת פעמיים עד שלוש בשבוע ואפילו ניתן ורצוי להשתמש בפילינג גרגרי או פילינג ים המלח לפני הכניסה למקלחת.
שלב חמישי: מרחי לק לפי טעמך. שמרי את הלק במקום קריר ויבש על מנת להאריך את חיי המדף שלו. תני ללק להתייבש באופן מוחלט לפני נעילת נעליים. נקי את עודפי הצבע בעזרת מקלון אוזניים ספוג במעט מסיר לק (אציטון).
הערה: במידה והבחנת בקילוף מוגבר ואדמומית בין האצבעות ובכף הרגל, זוהי כנראה פטרייה. השתמשי בתכשיר למיסיל once, אותו ניתן לרכוש בבתי המרקחת וברשתות הפארם וללא מרשם. התכשיר הינו פטנט של תמיסה במרקם ג'ל וע"י טיפול חד פעמי הוא משמיד את הפטרייה ומביא להקלה בתחושות הגירוד והעקצוץ תוך 30 דקות מתחילת השימוש בו. חשוב לטפל על פי הוראות היצרן בכדי שהפטרייה לא תחזור בשנית.

תגובות הגולשים
+ הוסף תגובה