לצבוע את חדר הילדים

טיפים לצביעת חדרי הילדים
|
הדפס
|
שמור

תפיסות הוליסטיות מייחסות  לגוונים כאלה או אחרים אנרגיה מסוגים שונים – לכל גוון האנרגיה שלו. על פי תפיסה זו, כאשר ילד בוחר בגוון מסוים, הוא בוחר באנרגיה הנחוצה לו ביותר כרגע. על כן, מכל תפיסה שהיא, מומלץ לשלב את הילדים בתהליך העיצוב ובחירת הגוונים לחדר.

לפניכם מספר עצות נוספות לעבודה משותפת עם הילדים: עולם הילדים נתפס תמיד כמלא דמיון וצבעוני במיוחד, זה המקום בו "נפרצים המחסומים" בכל הקשור לשימוש בגוונים עזים וצבעוניים יותר, וגם אין גוון מסוים שהוא "טוב" או "רע" לחדרי ילדים.

 

איך מתכננים צבעוניות? 

תחילה כדאי לבחור רעיון כללי לחדר, ואם אפשר אז גם לשתף את הילד ב"חגיגה" ולשאול אותו מה הוא רוצה לחדר. אם מדובר בתינוקות, תמיד אפשר לקחת רעיון לצבעוניות מאגדות וסיפורי ילדים כמו "הנסיך הקטן", "שלגיה", "פו הדב" ועוד.

מלבד ההחלטה על הצבעוניות, אפשר גם להחליט על מוטיבים כחלק מהסיפור של החדר, ולהוסיף עיטורים של שבלונות או חותמות מאותו סיפור. לילדים יצירתיים במיוחד אפשר להכין קטע קיר צבוע בצבע מגנטי - עליו הם יוכלו לצייר לתלות את היצירות שלהם מבלי ללכלך או לפגוע בשלמות הקיר.

 

במה לצבוע?

ילדים גדולים יכולים להשתתף הלכה למעשה בצביעת החדר – הצבעים של היום קלים ופשוטים לשימוש, כמעט ואינם מטפטפים וכלל לא רעילים, כך שאין כל מניעה להפוך את הצביעה לחגיגה של כל המשפחה.כדי להיות בטוחים חפשו את הסימן של התו הירוק של מכון התקנים הישראלי על גבי אריזות המוצרים.צביעת קירות: כמה זה טבעי שילדים לפעמים משאירים אחריהם סימנים - טביעות אצבעות על הקריות, סימני כדור, נעליים, אוכל ועוד. ניתן לבחור באחד המוצרים מסדרת סופרקריל: מט, מהודר, משי או מבריק. אלו צבעים אקרילים בעלי עמידות גבוהה, הניתנים לניגוב ולהסרת כתמים באמצעות מטלית לחה.

 

כדי להוסיף יותר עניין לחדר, ניתן לשלב צביעה באפקטים מיוחדים, המעשירה את התוצאה הסופית. לדוגמא: אפקט עננים, המבוצע בטכניקת ווש בעזרת "סופר-ווש": ערכה הכוללת את הצבע לקיר וכן את הספוג המיוחד לצורך יצירת האפקט. בעזרת "סופר-ווש" כל אחד יכול להיות אומן, וליצור לעצמו את האפקט הרצוי על הקיר. ההמלצה שלנו בנושא זה – להתאמן קודם על קרטון, עד שמגיעים לאפקט שרוצים – ואח"כ לצבוע את הקיר.אפקט נוסף שניתן ליצור הוא אפקט "מנצנץ" על גבי הקיר בעזרת "פנטזיה – אפקט מנצנץ" המעניק לקיר מראה ססגוני ומרהיב במיוחד. את האפקט המנצנץ מומלץ ליישם על גבי קיר צבוע בסופרקריל 2000 בגוון חזק במיוחד – כחול, ירוק, כתום, ורוד וכו'. האפקט המנצנץ ייראה במלוא הדרו כשהקיר נתון לתאורה טובה – טבעית או מלאכותית.

 

אפקט אחר שניתן ליצור הוא אפקט "עתיק" של הקיר בעזרת "ענתיק" המעניק לקיר מראה אותנטי ומיוחד.צביעת רהיטים:לא חייבים להסתפק רק בצביעת הקירות. גם הרהיטים יכולים לקבל עיבוד צבעוני כחלק מאותו סיפור ולהשתלב במשחק הגוונים בחדר.

 

כשבוחרים את סוג הצבע לחדרי הילדים כדאי לבחור בצבעים בעלי עמידות גבוהה במיוחד – שאינם נפגעים בקלות מחבלות ומשריטות, וכמובן – שיהיו בטוחים לשימוש בסביבת הילדים.המלצת טמבור: פוליאור על בסיס מים – צבע לעץ ולמתכת, המתאים במיוחד לחדרי ילדים (אינו מכיל עופרת וניתן לצביעה ללא שימוש במדלל, ולכן ניתן לצבוע בהם אפילו צעצועים שמכניסים לפה…)

 

אופן הצביעה: הסירו את הצבע הישן באמצעות נייר לטש ונגבו את אבק הליטוש. צבעו שתי שכבות פוליאור על בסיס מים לקבלת גימור מט-משי. לבחירתכם, ב- 1,200 גוונים ממניפת ספקטרום.טיפ חשוב בענייני עיצוב: לקבלת שילובים מעניינים ניתן לשלב באותו רהיט גימור מט-משי (פוליאור) עם גימור מבריק (סופרלק פלוס). לדוגמא: הדלת בגימור מט והידיות בגימור מבריק.

 

במידה ואתם רוצים לצבוע עץ חדש, ניתן לתת גם לו מראה של "ווש" באמצעות "ורנית ווד-ווש": לכה צבעונית שקופה המעניקה לרהיט מראה דקורטיבי. בסיום הצביעה אנו ממליצים למרוח שכבת לכה שקופה, על מנת להעניק לרהיט עמידות בפני כתמים ולכלוך.

 

לפניכם מספר עצות נוספות לעבודה משותפת עם הילדים:

עולם הילדים נתפס תמיד כמלא דמיון וצבעוני במיוחד, זה המקום בו "נפרצים המחסומים" בכל הקשור לשימוש בגוונים עזים וצבעוניים יותר, וגם אין גוון מסוים שהוא "טוב" או "רע" לחדרי ילדים.

איך מתכננים צבעוניות? תחילה כדאי לבחור רעיון כללי לחדר, ואם אפשר אז גם לשתף את הילד ב"חגיגה" ולשאול אותו מה הוא רוצה לחדר. אם מדובר בתינוקות, תמיד אפשר לקחת רעיון לצבעוניות מאגדות וסיפורי ילדים כמו "הנסיך הקטן", "שלגיה", "פו הדב" ועוד.

מלבד ההחלטה על הצבעוניות, אפשר גם להחליט על מוטיבים כחלק מהסיפור של החדר, ולהוסיף עיטורים של שבלונות או חותמות מאותו סיפור. לילדים יצירתיים במיוחד אפשר להכין קטע קיר צבוע בצבע מגנטי - עליו הם יוכלו לצייר לתלות את היצירות שלהם מבלי ללכלך או לפגוע בשלמות הקיר.

 

במה לצבוע?

ילדים גדולים יכולים להשתתף הלכה למעשה בצביעת החדר – הצבעים של היום קלים ופשוטים לשימוש, כמעט ואינם מטפטפים וכלל לא רעילים, כך שאין כל מניעה להפוך את הצביעה לחגיגה של כל המשפחה.כדי להיות בטוחים חפשו את הסימן של התו הירוק של מכון התקנים הישראלי על גבי אריזות המוצרים.

 

צביעת קירות: כמה זה טבעי שילדים לפעמים משאירים אחריהם סימנים - טביעות אצבעות על הקריות, סימני כדור, נעליים, אוכל ועוד. ניתן לבחור באחד המוצרים מסדרת סופרקריל: מט, מהודר, משי או מבריק. אלו צבעים אקרילים בעלי עמידות גבוהה, הניתנים לניגוב ולהסרת כתמים באמצעות מטלית לחה.

 

כדי להוסיף יותר עניין לחדר, ניתן לשלב צביעה באפקטים מיוחדים, המעשירה את התוצאה הסופית. לדוגמא: אפקט עננים, המבוצע בטכניקת ווש בעזרת "סופר-ווש": ערכה הכוללת את הצבע לקיר וכן את הספוג המיוחד לצורך יצירת האפקט. בעזרת "סופר-ווש" כל אחד יכול להיות אומן, וליצור לעצמו את האפקט הרצוי על הקיר. ההמלצה שלנו בנושא זה – להתאמן קודם על קרטון, עד שמגיעים לאפקט שרוצים – ואח"כ לצבוע את הקיר.

 

אפקט נוסף שניתן ליצור הוא אפקט "מנצנץ" על גבי הקיר בעזרת "פנטזיה – אפקט מנצנץ" המעניק לקיר מראה ססגוני ומרהיב במיוחד. את האפקט המנצנץ מומלץ ליישם על גבי קיר צבוע בסופרקריל 2000 בגוון חזק במיוחד – כחול, ירוק, כתום, ורוד וכו'. האפקט המנצנץ ייראה במלוא הדרו כשהקיר נתון לתאורה טובה – טבעית או מלאכותית.

 

אפקט אחר שניתן ליצור הוא אפקט "עתיק" של הקיר בעזרת "ענתיק" המעניק לקיר מראה אותנטי ומיוחד.צביעת רהיטים:לא חייבים להסתפק רק בצביעת הקירות. גם הרהיטים יכולים לקבל עיבוד צבעוני כחלק מאותו סיפור ולהשתלב במשחק הגוונים בחדר.כשבוחרים את סוג הצבע לחדרי הילדים כדאי לבחור בצבעים בעלי עמידות גבוהה במיוחד – שאינם נפגעים בקלות מחבלות ומשריטות, וכמובן – שיהיו בטוחים לשימוש בסביבת הילדים.

 

המלצת טמבור: פוליאור על בסיס מים – צבע לעץ ולמתכת, המתאים במיוחד לחדרי ילדים [אינו מכיל עופרת וניתן לצביעה ללא שימוש במדלל, ולכן ניתן לצבוע בהם אפילו צעצועים שמכניסים לפה…)

 

אופן הצביעה: הסירו את הצבע הישן באמצעות נייר לטש ונגבו את אבק הליטוש. צבעו שתי שכבות פוליאור על בסיס מים לקבלת גימור מט-משי. לבחירתכם, ב- 1,200 גוונים ממניפת ספקטרום.

 

טיפ חשוב בענייני עיצוב: לקבלת שילובים מעניינים ניתן לשלב באותו רהיט גימור מט-משי (פוליאור) עם גימור מבריק (סופרלק פלוס). לדוגמא: הדלת בגימור מט והידיות בגימור מבריק.

 

אם אתם רוצים לצבוע עץ חדש, ניתן לתת גם לו מראה של "ווש" באמצעות "ורנית ווד-ווש": לכה צבעונית שקופה המעניקה לרהיט מראה דקורטיבי. בסיום הצביעה אנו ממליצים למרוח שכבת לכה שקופה, על מנת להעניק לרהיט עמידות בפני כתמים ולכלוך.

תגובות הגולשים
+ הוסף תגובה