תרפיית קרניו סאקרל – Cranio Sacral Therapy

אבחון וטיפול באזורים החסומים ע"פ תנודת נוזל הCFS
מאת לילך סבט
|
הדפס
|
שמור

"וואו, היא יונקת מצד שמאל!" נדהמה א' לאחר שבתה בת השלושה חודשים טופלה בקרניוסקרל כדוגמנית בקורס קרניוסקרל לטיפול בתינוקות. התינוקת, חמודה וחייכנית, סירבה עד לאותו שלב לינוק בתנוחה הקלאסית מהשד השמאלי. כנראה כאב מסוים לא אפשר לה להיות בתנוחה זו והטיפול עזר לשחרר אותו.

צילום: מאיה אהרוני

מהו הקרניוסקרל
קרניוסקרל הוא טיפול לחיזוק אנרגית החיים המועברת לכל חלקי הגוף בעזרת נוזל המוח והשדרה.
את התנודה העדינה אפשר לחוש בקלות בכל מקום בגוף, כמו פעימה עדינה השונה מפעימת הלב. כאשר האדם בריא, התנודה תהיה ברורה, חזקה וסימטרית.
מתח או פגיעה ברקמות ישפיעו על איכות התנודה.

גוף בריא הינו בעל יכולת שיקום טבעית והוא יכול לשמור על הבריאות - איזון הגוף והנפש.
תפקיד המטפל בקרניוסקרל הוא לחזק את כוח הריפוי הפנימי ולאפשר לבריאות לחזור ולהתגלות בכל הגוף.


מהלך הטיפול
בטיפול אני מניחה ידיים בעדינות, כל פעם במקום אחר כדי להרגיש את איכות התנודה, האם היא ברורה או שיש חסימות. מטרת הטיפול היא לשקף לגוף היכן יש מתח כדי שהגוף יוכל להפעיל את כוח הריפוי העצמי, ולשחרר את המתח.

תרפיית קרניוסקרל משלבת ידע של מבנה ותפקוד הגוף עם הקשבה עדינה במגע על מנת לאתר בעיות ולעזור לגוף לפתור אותן. שחרור המתח ברקמות הגוף השונות מביא לשיפור הבריאות ולהקלה על מגוון של בעיות ומחלות.

על השיטה
טיפול הקרניוסקרל התפתח מתוך האוסטאופתיה. בשנת 1930 האוסטיאופת דר. ו. סתרלנד, גילה כי מבנה עצמות הגולגולת נועד לאפשר תנועה ביניהן וכי יש תנודה בנוזל המוח והשדרה. לתנודה הוא נתן את השם "נשימת החיים" Breath of life והסביר שהיא הביטוי לאנרגית החיים. בטיפול הקרניוסקרל נחזק את נשימת החיים היא כוח הריפוי הפנימי של הגוף.

מתי כדאי לפנות

מבוגרים
לשיפור יציבה, כאבי גב וראש, מחלות שונות וכרוניות, בעיות פוריות, קשיי למידה, היפראקטיביות, אפילפסיה, שיקום לאחר תאונה וניתוח, בעיות הורמונליות, מתח נפשי, כאבים במפרק הלסת ועוד.


הריון ולידה

• במהלך ההריון, להקלה על כאבי גב, כאבי ראש, סימפיזיוליזיס, בצקות וכל קושי אחר
• הכנה ללידה בפן הפיזי והרגשי.
• בלידה, לזירוז תהליך הלידה.
• לאחר הלידה, בכאבי גב וראש הנובעים מהשימוש באפידורל, זירוז השיקום והקלה על כאבים, דיכאון לאחר לידה, שיפור ייצור וזרימת החלב.

 

תינוקות
בעיות שונות ביניקה, טורטיקוליס, חוסר שקט, בכי, בעיות שינה, גזים, עצירות, א-סימטריה בגולגולת, רפלוקס, פליטות, עיכוב התפתחותי.

הטיפול מומלץ לכל תינוק ובמיוחד לאחר לידה קשה או ניתוח קיסרי.

 

תגובות הגולשים
+ הוסף תגובה