אנחנו כבר הורים 7 - לאמא ואבא היקרים (מהתינוק החדש שלכם)

הוריי היקרים, תודה רבה שאתם דואגים לי ואוהבים אותי
|
הדפס
|
שמור


הוריי היקרים, תודה רבה שאתם דואגים לי ואוהבים אותי. אמא אהובה, אשמח אם תניקי אותי כבר בחדר הלידה. בכל מקרה אני רוצה שתחבקי אותי ותנשקי אותי המון. מוזר לי להיות מחוץ לרחמך החם. דברו איתי כמה שיותר. אשמח לשמוע קולות מוכרים. אני רוצה להכיר אתכם מהרגע הראשון לחיי ולקבל מכם המון חום ואהבה. לפני שניסע הביתה בפעם הראשונה וגם כשנגיע לטיפת חלב תשאלו את האחות כל העולה על דעתכם. אין דבר חשוב יותר מהבריאות שלי. חשוב לי שלא תאפשרו לאף אחד לעשן לידי. הריאות שלי עדיין מתפתחות והעשן מזיק לקטנים כמוני יותר מאשר למבוגרים.

 

תזכרו שנולדתי בלי שעון. האכילו אותי כשאני רעב ולא בשעות מסוימות. אם אני רוצה עוד, תנו לי. עד גיל שישה חודשים כל מה שאני צריך זה חלב אם או תרכובת מזון לתינוקות. אמא, ייקח לנו זמן להסתגל להנקה וזה נורמלי. אם אני יונק ייתכן שארצה לאכול כל שעתיים-שלוש ולפעמים יותר. כדי שיהיה לך כח לטפל בי, השתדלי לישון כשאני ישן ואל תשכחי שחשוב לקבל עזרה מכל אדם שמציע את עזרתו.

 

אם את מודאגת לגבי התזונה שלי, תוכלי לדעת שאני יונק מספיק אם אני גדל יפה ואם את רואה שאני ממלא את החיתולים שלי במספיק פיפי וקקי. אני מתנצל אם פצעתי אותך בטעות בהנקה. פני ליועצת הנקה מוסמכת שתוכל לעזור לשנינו. אני מבטיח לשפר את מיומנויות היניקה שלי עם הזמן.

 

אני מאוד רוצה שתשחקו איתי. אני אוהב את זה וגם לומד מזה. שמרו עליי היטב. קחו אותי הרבה על הידיים, חבקו ונשקו אותי, נדנדו אותי ותנו לי לראות את הפנים שלכם. דברו איתי, שירו לי שירים וקיראו לי ספרים. הקשיבו למוזיקה יחד איתי. כשאנחנו נכנסים לרכב, הושיבו אותי תמיד רק בסל-קל גם אם אני מתלונן ועושה בעיות. אם אני לא נרגע, עצרו בצד הדרך והרגיעו אותי כדי שנוכל להמשיך בנסיעה.

 

צילום: מאיה אהרוני

הניחו אותי על הגב בשעות השינה. כדאי שאשן על הגב עד שאלמד להתהפך בכוחות עצמי. ביום, כשאתם לידי, הניחו אותי על הבטן כדי שאוכל להתאמן להרים ראש וגם לראות את העולם מזוויות אחרות. התקינו גלאי עשן, וודאו שתמיד יהיו בו סוללות. אתם יודעים כיצד לנהוג במקרה של שריפה?

אף פעם אל תשאירו אותי לבד עם חיות מחמד.

 

מכיוון שאני לא מסוגל לדבר אני מתקשר באמצעות בכי. אם אני בוכה ייתכן שאני מודיע לכם שאני זקוק לחיתול נקי או שחם לי או קר לי. אולי אני פשוט רעב או עייף או מעוניין שתשנו לי את התנוחה. זו גם הדרך שלי לומר שאני זקוק לחיבוק גדול ושתשאירו אותי על הידיים. לפעמים אני רוצה לגהק או אולי זקוק לעיסוי כי הבטן מלאה בגזים. אם אני עדיין בוכה למרות שניסיתם הכל כדי להרגיע אותי, כדאי לבדוק עם הרופא שלי אם הכל בסדר איתי. עם הזמן תלמדו להבדיל בין בכי של "תאכילו אותי" לבין בכי של "חבקו אותי ונשקו אותי".

 

כשאגדל קצת, דברים ישתנו בהתאם ואפצה אתכם על כך שבהתחלה אני לרוב ישן או רוצה לאכול. את הוראות ההפעלה שלי תוכלו לכתוב רק מניסיון, אחרי שאהיה גדול.

 

תגובות הגולשים
+ הוסף תגובה