אנחנו כבר הורים 5 - עיסוי תינוקות

מחפשת פעילויות מעניינות לחופשת הלידה? ההיצע גדול
|
הדפס
|
שמור

 

אחרי שהתאוששת קצת מהלידה את בוודאי מחפשת דברים מעניינים לעשות עם תינוקך בחופשת הלידה. פעילות שתהיה מהנה עבורך ועבור הפיצפון שלך. מקום שישלב העשרה ומפגש עם אמהות לתינוקות. נוסף על מעגל אמהות ותינוקות במרכז ההורות הקרוב לביתך, יש היצע רב של סדנאות וקורסים שיכולים להתאים לתקופה זו. מאיפה מתחילים? קודם כל כדאי למצוא סדנא שתתאים מגיל לידה ושתקנה לך כלים שיאפשרו לך להמשיך את את הפעילות בביתך גם לאחר סיום הסדנא.

 

עיסוי תינוקות היא סדנא קלאסית לתינוק בן יומו המתאימה לרוב עד גיל זחילה. בהמשך יוכל תינוקך גם ליהנות מהעיסוי כשיהיה גדול יותר, אם כי לרוב יש הפסקה יזומה מצידו בתקופה שבה הוא מגלה את היכולות המוטוריות שלו המאפשרות לו לנוע ממקום למקום – הזחילה. אמהות רבות בארץ התנסו בחוויה המקסימה הזו ויודעות כמה זה מהנה לשני הצדדים – לאם ולתינוק. בתרבויות רבות בעולם מהווה עיסוי התינוקות חלק בלתי נפרד מהטיפוח היומיומי של התינוק, בדיוק כמו ההנקה וההחתלה. אצלנו, בעולם המערבי התחילו לעסות תינוקות יותר בעשור האחרון ובשנים האחרונות סדנאות אלו תפסו תאוצה והפכו בצדק לסדנא הפופולרית ביותר בקרב אמהות טריות.

 

מחקרים מכל העולם מצביעים על יתרונותיו הרבים של עיסוי התינוקות. העיסוי תורם להתפתחות פיזיולוגית, רגשית ונפשית של התינוק ומסייע להעמקת הקשר בין האם לתינוקה. כמו כן הוא גורם לשינה טובה יותר של התינוק, מחזק את המערכת החיסונית שלו, מסייע לבעיות נפוצות במערכת העיכול כמו גזים ועצירויות וכן מפחית את הבעיות הנלוות אל יציאת השיניים.

 

אז איך מתנהלת סדנת עיסוי תינוקות? קבוצה של כשמונה אמהות יושבות במעגל על מזרנים וכל אם משכיבה את תינוקה מולה. הטמפרטורה בחדר נעימה ומאפשרת לאמהות לשחרר את התינוק מבגדיו וחיתולו על מנת לאפשר עיסוי אמיתי ומקיף. תחשבו כמה פעמים התינוק שלנו זוכה לאוורר את כל גופו מלבד בשעת האמבטיה. חשוב לזכור, שגם אם תינוקך נרדם באמצע השיעור, חשוב שאת תמשיכי להיות קשובה למדריכה כדי שתוכלי ליישם את מה שתלמדי בבית, בזמן שיותר יתאים לגוזל שלך. המדריכה מספרת לכם על יתרונותיו של העיסוי, מדריכה אתכם להשתמש בשמנים המתאימים ומנחה אתכן לגבי זמנים שמתאימים לעיסוי.

צילום: מאיה אהרוני

העיסוי כולל מגע עדין ומרגיע ברוב חלקי הגוף – בכפות הרגליים, ברגליים, בבטן, בחזה, בזרועות ובידיים, בגב, בפנים ובראש. בכל שיעור תלמדו על אזור אחר בגוף. המגע שונה מאוד מהעיסוי העמוק, הפופולרי בקרב המבוגרים.

 

העיסוי נותן זמן איכות להורה ולתינוקו ומאפשר את הידוק הקשר ביניהם. העיסוי מפיג מתחים, ונותן לילד לחוש אהבה, הערכה והעלאת הביטחון העצמי, לצד היתרונות הרפואיים שהוכחו במחקרים

 

קבעי שעות לעיסוי ולזמן איכות עם תינוקך. העבירי את הידע לבן הזוג שלך אם הוא לא יכל להיות נוכח בסדנא. ותזכרו שברגע שהפשוש יתחיל לזחול הוא יהיה עסוק מדי בגילוי העולם בכדי לבזבז חמש דקות של הרפתקה על עיסוי. לרוב ייקח כמה חודשים עד שהוא ישוב אליך ויבקש שוב ליהנות מעיסוי, ובינתיים, אפשר גם ליהנות מעיסוי הדדי עם בן הזוג.

 

תגובות הגולשים
+ הוסף תגובה