אפשר למנוע הפרעות שינה אצל תינוקות

ספר חדש: עצות להורים המתמודדים עם הפרעות שינה של ילדיהם
|
הדפס
|
שמור

ישר אחרי השאלות "זה בן או בת?" ו"מה שם התינוק" השאלה הבאה ששואלים אנשים הורים טריים היא "האם אתם מצליחים לישון מספיק?". למרבה הצער, ברוב המקרים התשובה היא שלילית. מחקרים מראים כי בערך 25% מהילדים הרכים חווים סוג מסויים של בעיות שינה, וכמו שמעידים הורים טרוטי עיניים, שינה היא אחד האתגרים היותר גדולים של ההורות.

 

שינה היא חיונית, במיוחד אצל ילדים. לפי סקר של הקרן הלאומית לחקר השינה בארה"ב, אצל כמעט 70% מהתינוקות והילדים הקטנים יש בעיות שינה ו-75% מכל ההורים רוצים לשנות משהו לגבי הרגלי השינה של ילדיהם. מחקרים מדעיים מראים, כי חוסר שינה במידה המומלצת משפיעה על מצב הרוח של הילד, על רמת הקשב שלנו, הריכוז, היכולת ללמוד ועל ההתנהגות במשך היום. לכן חיוני שילדים יזכו לשעות השינה שהם זקוקים להן.

צילום: PhotoGLife

להביא את הילד לישון לאורך כל הלילה נראה משימה בלתי אפשרית, אבל היא ניתנת להשגה. בספרה החדש, שיצא ב-15 במארס 2005 בהוצאת  HarperResource מצביעה המחברת ד"ר ג'ודי מינדל, על הסיבות לבעיות שינה ומייעצת להורים כיצד ליצור הרגלי שינה טובים לילדיהם. "ילד ללא שינה משפיע על כל המשפחה. ההורים כבר איבדו כל תקווה כשהם פונים לעזרה ולעצה", אומרת ד"ר מינדל. "שינה לאורך כל הלילה היא 'ידידותית למשתמש' ומספקת אסטרטגיות פשוטות כך שכל בני המשפחה יזכו לשנת לילה הגונה".

 

ד"ר מינדל מתחלקת עם הקוראים בנסיונה כרופאת ילדים וכמומחית לתחום השינה, כדי למסד הרגלי שינה טובים בשלב מוקדם ולהימנע מבעיות בעתיד. ההורים ילמדו כיצד ללצד את התינוק שלהם להירדם לבדו, וכיצד להישאר ישנים עד הבוקר. היא מספקת טיפים כיצד להתמודד עם שינויים בשיגרה ומחסומים שגרתיים אחרים בדרך לשנת לילה טובה. היא גם מסבירה להורים על אסטרטגיות לשיפור איכות השינה שלהם, כשהיא מסבירה את הסיבות להפרעות שינה אצל מבוגרים.

 

מהדורה מחודשת זו של הספר "לישון כל הלילה" מציגה עצות מעודכנות של ד"ר מינדל ובינהן:

  • כיצד לסייע לתינוקות שזה עתה נולדו להתחיל נכון לישון
  • כיצד לשלב את ההנקה והשינה
  • פתרון בעיות נמנום
  • מידע על שינה בצוותא ועל ביצוע שינויים בהסדרי השינה
  • דיון על בעיות שינה חוזרות
  • מחקר חדש על צרכי השינה של ילדים רכים ושל תינוקות.
תגובות הגולשים