אבל איך נראים הבגדים המתוקים הללו אחרי שנלבשו כמה פעמים ע"י הגוזל? אני באופן עיקש מוצאת את עצמי מנהלת מלחמת חורמה בעגבניות ושאר ירקות שמוצאים את עצמם דרך קבע על השרוולים והצווארון. הרי ידוע שילדים וכתמים הולכים יד ביד מהרגע שהתחילו לאכול מוצקים ועד שיפנימו שאי אפשר לעשות כדור מגבינת 9%.
הדבר הכי נקי אצלם בארון הוא הפיג'מות. ושם אנחנו הרי הכי פחות משקיעות, לא?
בעיה נוספת עם ילדים היא... שהם גדלים מהר מידיי. הבגדים של שנה שעברה, אלו ששרדו את התופת הקולינארית ולא נתרמו לצדקה, קצת קצרים בשרוול או באזור כף הרגל. אל תנסי לשכנע את עצמך ש-7/8 זה אופנתי ומצוין לעונת המעבר. קטן זה קטן.
והמחיר? אנחנו יודעות שהיצרן מביט בנו וצוחק. הוא הרי יודע שנקנה להם את הכי טוב ורק מחליף לנו את התירוצים: "זה יקר? אתה יודע כמה זה עולה בכיכר המדינה?", "אבל אלו בגדי מעצבים", "הבגדים מהשוק עושים לה אלרגיה/לא שורדים אפילו שתי כביסות" או סתם "שלושה במחיר שניים זה מצוין, אז הבאתי 12".
אני אמנם בעד תוצרת מקומית, ואם אפשר גם של יזמיות ייחודיות ומעניינות, אבל בעידן המשבר הכלכלי, אפשר גם לחסוך וגם להמשיך לתמוך בעסקי נשים תוצרת הארץ:
חנויות עודפים - ישנם כמה מוקדים בארץ שמוכרים עודפי מעצבים לילדים במחירים שפויים לגמרי. היתרון בחנויות אלו הן שבנוסף לעובדה שהצרכן יכול לקנות במחירים שפויים בגדים לילדים, גם היזמיות יכולות להמשיך ולהתקיים, כיוון שהן מוכרות את מלאי הקולקציות הקודמות לחנות ועם הכסף יכולות להמשיך ולייצר קולקציות חדשות. ניתן למצוא פרטים באינטרנט ולקנות ממש בזול. בנוסף,לכל רשת גדולה יש גם חנות עודפים שמוכרת ב-50% את דגמי העונה הקודמת (אז מה? ורוד ותכלת לעולם לא יצאו מאופנת הבייבי'ז)
חנויות אינטרנטיות - מציעות הרבה פעמים את אותם בגדים שנמצאים בבוטיקים או ברשתות, רק במחירים טובים יותר, וזאת בגלל היעדר עלויות תפעול של חנות ממשית. להן יש יתרונות נוספים כמו מבחר גדול, אפשרויות החלפה ומשלוח לכל חלקי הארץ (ובינינו, זה גם חוסך הוצאות של דלק ופינוקים אישיים שלא היית מונעת מעצמך מסיבוב שופינג).
חנויות יד שנייה - יש כאלה שקונות לילד הכל חדש ומצד שני, יש אמהות שלא אכפת להן לקנות יד שנייה. זו אופציה לא רעה בעיקר לגבי בגדי חורף שהם עמידים יותר ויקרים יותר כמו מעילים, סוודרים ובגדי פליז. יש בתל אביב כמה חנויות שמוכרות יד שנייה במצב טוב. רובן ככולן, אגב, נפתחו ע"י אמהות יזמיות, שזיהו צורך של אמהות אחרות.
הכותבת לי ציון הינה הבעלים של "קרינולינה- מעצבת דעת קהל", משרד תקשורת לעסקי בוטיק. מתמחה בעסקים הפונים לקהל יעד של נשים, מלווה ומקדמת עסקים החל בשלב הרעיון דרך בניית תכנית שיווקית, פרסום, יח"צ, שיתופי פעולה מסחריים ופיתוח עסקי.