יאט״א: רק בשנת 2024 תחזור התעופה למצב של 2019

סקר בינלאומי: 69% לא ישקלו לטוס אם יצטרכו בנחיתה להיכנס לבידוד של 14 יום
|
הדפס
|
שמור

תנועת הנוסעים אינה צפויה לחזור להיקף של 2019 לפני שנת 2024. כך עולה מסקר שערך האירגון הבינלאומי של חברות תעופה, יאט״א. מהסקר עולה עוד, כי 58 אחוזים מהנוסעים באוויר "ימירו במידה רבה או מסוימת את תכנון נסיעתם המקורית וימירו אותה בחופשה פנים-ארצית". 

 

צילום: יחסי ציבור

56 אחוזים מהנשאלים אמרו כי הם  "מודאגים במידה רבה או מסוימת להיות בבידוד בזמן שהם טסים", ואילו 69 אחוזים "לא ישקלו לטוס אם יצטרכו לאחר הטיסה להיכנס לבידוד של 14 יום״. יאט״א מציעה לממשלות, לנקוט "גישה המבוססת על בדיקת הסיכון להדבקה, כדי שיוכלו לפתוח את גבולותיהן ולהימנע מחובת הבידוד. למטרה זו מציע האירגון למנוע טיסה מאנשים עם סימפטומים של קורונה על יד בדיקת טמפרטורה ומדדים אחרים ולהתייחס לסיכונים של נוסעים אסימפטומטיים במדינות המנהלות מערכת איתנה של הצהרות בריאות ומעקב אחר חולים.


לדברי  מנכ"ל יאט"א, אלכסנדר דה ג'וניאק, ייקח זמן לבנות מחדש את אמון הנוסעים וסביר להניח שנוסעים פרטיים ועסקיים ינהלו בזהירות את הוצאות הנסיעות ויישארו קרובים יותר לביתֿ. לדבריו, השפעות המשבר על נסיעות ארוכות טווח יהיו עמוקות בהרבה לעומת הטיסות הקצרות, וימשכו זמן רב יותר מהצפוי בשווקים המקומיים. 


"אפילו בנסיבות הכי טובות, משבר הקורונה יגרום לאובדן של משרות עבודה רבות ויבטל את הצמיחה הכלכלית שמקורה בתעופה. כדי להגן על יכולתה של התעופה לזרז את התאוששות הכלכלית, אסור לנו להחמיר עם ניבוי הקורונה הזו ולהפוך את הטיסות לבלתי אפשרית עם חובת בידוד בזמן ההגעה ליעד. "אנו זקוקים לפיתרון לטיסות בטוחות שעונה על שני אתגרים: לתת לנוסעים ביטחון לטוס בעולם וללא טרחה מיותרת, ולתת לממשלות ביטחון שהן מוגנות מפני ייבוא הנגיף על ידי הנוסעים. ההצעה שלנו היא לקבוע אמצעים זמניים ללא בידוד עד שיהיה לנו חיסון, דרכוני בריאות או בדיקות כמעט מיידיות נגד קורונה".


תגובות הגולשים
+ הוסף תגובה