כך נחזור לטייל בטבע

התוכנית האסטרטגית שתחזיר אותנו לשמורות ולגנים הלאומיים בהתאם למגבלות
|
הדפס
|
שמור

הטבע לא חיכה לנו. האביב התפרץ בשלל צבעים, והגשמים, שכבר שכחנו כמה רבים הם היו השנה, לא רק מילאו את הכנרת אלא צבעו את כל הארץ בירוק עז, ופיזרו מיליוני פרחים בכל פינה. לפני שכל השפע הזה יצהיב ויתייבש בחום הקיץ, אנו יכולים לתכנן גיחה לשמורות הטבע ולגנים הלאומיים, לנופי ארצנו שממתינים שנחזור לטייל בה. 

בשמורת עין גדי

כמו כל המשק, גם רשות הטבע והגנים ומשרד התיירות תכננו אסטרטגיה של חזרה לשיגרה, והתוכנית, לפי הנחיות משרד הבריאות, הועברה לאישור המל״ל. ברגע שיתקבל האישור ניתן יהיה לפתוח את השערים הנעולים. 


לפי התכנון, גם לאחר הסרת המגבלות, כאשר יותר לנו להגיע לפארקים, לגנים הלאומיים ולשמורות הטבע, יישמר הריחוק הפיזי בין קבוצות מטיילים, ויוגבל מספר המבקרים באתרים, כדי למנוע הדבקות מנשאים של וירוס הקורונה, שאין להם תסמינים ואינם יודעים שהם עלולים להפיץ את המחלה. 


לכל אחר הוגדר מספר המבקרים המקסימלי לשעה, שהוא קטן משמעותית מהמספר המורשה להיכנס לאתרים בתקופת שיגרה. המיכסה חושבה על פי גודל האתר, לפי משך השהות הממוצע של מבקר באתר, ובשיקלול עם מסלול הטיול ונקודות עניין שבהן יש פוטנציאל לעומס. המיכסה המוגבלת תאפשר לנהל את קליטת הקהל תוך שליטה במספר הנכנסים והיוצאים באתרים תוך שמרה על מרחק בטוח בין קבוצות המבקרים. צוות רשת הטבע והגנים מיומן ומנוסה בקליטה של קהל ויוכל לאכוף את התקנות לפי הצורך. 


לרשות הטבע והגנים מערכת הזמנות ורישום מבקרים המסוגלת לתת מענה על פי תאריך, מספר מבקרים ושעת הביקור כך שניתן להזמין מקום מראש ובכך לווסת את כמות המבקרים. מכסת המבקרים בכל אתר והצורך בהזמנת ביקור לזמן נתון יפורסמו לציבור, כולל פרסום בשטח. כל משפחה תקבל 'חלון' זמן מרגע הכניסה ועד ליציאה, כדי לאפשר להכניס מבקרים חדשים כשהקודמים יצאו מהאתרים. 


הביקורים עצמם יהיו רק במרחבים פתוחים של האתרים. בכניסה לאתרים ייבדק חום הגוף של הבאים ולא תותר כניסתם של מבקרים עם חום מעל 38 מעלות. באתרים לא יהיה שימוש בחללים סגורים המשמשים למיצגים. בשלב הראשון לא תותר הרחצה במקווי המים המתוקים ועדיין לא ניתן אישור לבקר באתרים בחופי הים, כמו פלמחים, למשל. בחניוני הלילה יוקפד מרחק של 10 מטרים בין אוהל לאוהל במאהלים של אוהלים פרטיים. באוהלים גדולים ניתן יהיה לארח רק משפחה גרעינית אחת. לכל חניון לילה הוגדרה מיכסת לנים, כפי שנעשה באתרי היום. 


הרשות גם תנהיג ״טבלת צדק ארצית״, כדי לאפשר לכמה שיותר משפחות להגיע לאתרים, ולכן בשלב ראשון לא ניתן יהיה להגיע פעמיים לאתר, אם יהיה ביקוש. כל מזמין יקבל אישור באינטרנט כך שיוכל להציג בכניסה הוכחה על ההזמנה. 


התוכנית גובשה לגבי 67 אתרים בתשלום מקלעת נמרוד שבצפון ועד שמורת האלמוגים באילת, המארחים בשנה 12 מיליון מבקרים ו-18 חניוני לילה שבהם לנים בשנה כ-450 אלף נופשים. בשלב הראשון, ובמגבלות הנוכחיות, ניתן יהיה לקלוט כ-70 אלף מבקרים ביום, וכחצי מיליון בשבוע. בשטח הפתוח ניתן יהיה גם להכניס מבקרים במסגרות חינוך שונות, ולווסת את הכמויות. בחניוני הלילה ניתן יהיה להכיל עד 3,000 לנים בכל לילה.


כדי לחזק את האמון של המבקרים, תקפיד רשות הטבע והגנים על רמת ניקיון גבוהה ועל היגיינה מוקפדת, כאשר ניקיון השירותים והמישטחים יבוצע לפי כל ההנחיות מספר פעמים בכל יום. אסטרטגיית היציאה לשיגרת קורונה עדיין לא אושרה סופית, אך ברגע שיאושר המתווה, ניתן יהיה להגיע לכל האתרים שרק המתינו שנחזור. 

 

צילומים: 

גדי ולידו טריסטרמית. אייל בן גיאת רשות הטבע והגנים

בוצין בירותי בשיא פריחה בבני ציון מרב לבל, רשות הטבע והגנים

פריחה ברמת מנשה מחמוד נסאר רשות הטבע והגנים

 

 
תגובות הגולשים
+ הוסף תגובה