Baby Shower מארה"ב עושה עלייה לישראל

מסיבות הריון טרום לידה ה הן חלק בלתי נפרד מההריון של האמא לעתיד, אך מה עם ישראל?
|
הדפס
|
שמור

מבחינה תרבותית לא נהוג לערוך Baby Shower בישראל מכיוון שישנו החשש של "עין רעה". סביר להניח שמסיבה כזו לא תתאים לזוג שחושש להכניס חפצי תינוקות הביתה טרם הלידה או לזוג שמתכנן אירוע ברית/בריתה לאחר הלידה.

Ready to POP

אם אתם נמנים עם הזוגות שפחות מאמינים באמונות טפלות, רוצים להיות מוכנים וערוכים לקראת בואו של האוצר שלכם עוד לפני מועד הלידה ולא מתכננים אירוע משפחתי –  מומלץ בחום לערוך Baby Shower.

 

את המסיבה שלי ארגנה חברה טובה. המועד שנקבע היה בצהרי יום שבת שטוף שמש בפארק עירוני במרכז הארץ, במהלך השבוע ה-36 להריוני. הקונספט שנבחר: פיקניק בוהריים קליל ולא מחייב.  

 

ראשית אומר שהאירוע היה מדהים והייתה הרגשת אושר ושמחה לי ולחברותיי. כל האירוע הינו בסימן הבייבי שעוד לא נולד/ה וכבר מקבל/ת מתנות. זה מפגש רגוע ונינוח לפני הלידה עם כל החברות הקרובות וכתוצאה מכך מוריד מהלחץ של המבקרים או האירוח אחרי הלידה (מתאים למי שרוצה להישמר לעצמה בתקופת ההסתגלות הראשונה).

 

מכיוון שאירוע מסוג זה לא נהוג בארץ, זו הייתה הפעם הראשונה שהחברות שלי השתתפו ב-Baby Shower  והן הגיעו בכייף, שיתפו פעולה והתרגשו. על הדרך, חברה מוכשרת עם מצלמה איכותית נקראה לדגל וצילמה צילומי הריון וזוגיות. אלה לא תמונות הריון מקצועיות מסטודיו צילום, אך התוצאות לא פחות טובות, כשעל הדרך חסכנו כמה מאות שקלים ואפילו אמא שלי השתתפה בצילומים, מה שהעצים את ההתרגשות. 

 

איך עשינו את זה בפועל?

ראשית, חלוקת תחומי אחריות בין המארגנת וביני. חברתי הייתה אחראית על הקשר השוטף עם הבנות והלוגיסטיקה. אני הייתי אחראית על אוכל, עיצוב השולחן ועל הפעילויות (כל הרעיונות וההשראה לקוחים מהרשת החברתית www.pinterest.com).

 

השולחן המרכזי עוצב בצבעי ורוד ולבן בהתאם למין העובר (הכל נקנה בחנויות חד פעמיות זולות). חלק מהחברות התנדבו להכין פשטידות וסלטים. לקינוח קניתי קאפקייקס מעוצבים ללידה שהוסיפו צבע ולא השאירו את בלוטות הטעם של האורחות אדישות למתרחש.

 

כשעה לפני שהבנות הוזמנו הגיעה חברתי, הצלמת, לסשן צילומים. זוהי חברה טובה שלי ושל בן זוגי, כל שההתנהלות מולה הייתה טבעית וכיפית. נהנינו, צחקנו והשתחררנו.

 

כשהבנות התחילו להגיע, והתחילו להישמע יותר מדי אמירות בסגנון \"אוווו זה כזה חמוד\", בעלי (שיחיה) נפרד מאתנו לשלום ואנחנו המשכנו בקשקושי בנות ואוכל.

 

לאחר מינגלינג ואוכל, עברנו לפעילויות. בהתאם למגבלות הזמן והתקציב בחרנו בפעילויות הבאות:

  • Write a Wish to our Princess – הבאנו חליפת גוף לבנה של תינוקות עם חומרי יצירה [טושים המותאמים לבדים, דבק, כפתורים יפים וקישוטים הניתנים להדבקה].כל חברה כתבה ברכה או איחול קצר לתינוקת. מזכרת מקסימה, שניתן למסגר ולתלות על הקיר as is או כתמונה.
  • “Shower Prize” – כל חברה הייתה צריכה לנחש את היקף הבטן שלי ובהתאם לזה לגזור צמר באורך ההיקף.  מי שהייתה הכי קרובה זכתה ב "פרס רחצה" מ-  Body Shopסופר מפנק שנקנה מראש לאירוע. זה היה משחק כייפי, מצחיק ומגבש.
  • מתנות \"אפקטיביות\" – כשבוע לאחר שהבנות הוזמנו, העברתי למארגנת רשימה של אביזרים שאני צריכה ועדין לא יצא לי לקנות עבור התינוקת. את הרשימה המארגנת העבירה לרשימת המוזמנות, כך שלא הייתי עדה לחילופי הדברים. כל אחת או כל כמה בנות שהתאחדו בחרו במה להשקיע על פי מידת הקירבה. מיותר לציין,  לא היה לי מושג מי בחרה במה ואיך כל זה עבד. סמכתי על המארגנת שתנהל את זה בעדינות מבלי שייווצר רושם של גרידיות. בסופו של דבר, נקנו מתנות שימושיות ויפות.  המתנות נפתחו לעיני כולן, הרגשתי כמו ילדת יום הולדת והתרגשתי מאוד.
  • על מנת לשמור על ההדדיות, לא רציתי שאף אחת תצא בידיים ריקות. לפני כל מתנה שפתחתי הכנתי שקיות אורגנזה מראש עם לק, כמה סוכריות עדשים כמתנה קטנה לכל חברה וכתובית קטנה של Thanks For POPing by.

 

כמובן שיש עוד רעיונות רבים ואין ספור משחקים, פעילויות ושיטות עיצוב שניתן ליישם (מה היינו עושות בלי ה-Pinterest?) אך עד אז כולי תקווה שנראה יותר ויותר מסיבות טרום לידה מקומיות. אחרי הכל גם את מסיבת הרווקות ייבאנו הישר מארצות הברית, לא? 

תגובות הגולשים
+ הוסף תגובה
1. בעלה של היבואנית 14/12/2015, 14:37:02

מסיבה מצוינת ורעיון מדהים. מומלץ לכל מי שרוצה חגיגה נשית אינטימית, טעימה ומפרגנת מהחברות ומהבנות הקרובות לה.

+ השב