למה הילד שלי מצייר בשיעור ולא מקשיב למורה?גם הילד שלך מצייר בזמן השיעור? מדוע הוא עושה זאת, ומה ניתן לעשות במידה והשרבוט האין סופי מפריע למורה
בדיוק כשאתם עולים הביתה, לאחר אחה"צ מהנה בגינה, בעודך מחשבת את הזמנים לארוחת הערב, מקלחות והשכבה, הטלפון מצלצל- מעברו השני של הקו המורה של עומרי, הבן שלך. מדוע היא שוב מתקשרת? צילום: מאיה אהרוני את עונה, חסרת חשק לשיחה, חושבת לעצמך מדוע היא בוחרת להתקשר דווקא בשעות שאת הכי לחוצה? לפני שאת מספיקה להגיב, היא שואלת על האבחון הפסיכודידקטי שהמליצה לעשות, מדוע טרם ניגשתם לעשותו?
את מנתקת את הטלפון, ניגשת לתיק בית הספר ומוציאה מתוכו את מחברת עברית, את פותחת אותה ורואה שלל שרבוטים וציורים במחברתו של עומרי, בדיוק כפי שהמורה תיארה.
מדוע הוא מצייר כל כך הרבה? את ניגשת אליו ומספרת לו על שיחת הטלפון שניהלת עם המורה שלו, עומרי מביט בך עם עיניו הגדולות, החכמות, ולא יכול להסביר לך מדוע הוא אינו מקשיב במהלך השיעור, ומדוע הוא חייב לצייר. התסכול ניכר על פניו. למרות שהוא יודע שהוא צריך להקשיב למורה, הוא אינו מסוגל לשלוט בדחף לצייר במחברת.
ואת לא מצליחה להבין כיצד הילד שלך- הנבון, החכם והמקסים שמקשיב לך כל כך יפה כעת, ומנסח את עצמו נהדר, ממש לא כמו ילד בכיתה ב', אינו מצליח להקשיב בכיתה. האם זו הפרעת קשב וריכוז שהמורה מדברת עליה כל הזמן? מדוע הוא מצייר? מדוע הוא אינו מצליח להקשיב?
מחקרים שנעשו בארה"ב, בקרב סטודנטים הוכיחו שכאשר משלבים 2 חושים יחד, יכולת הקשב עולה. באחד המחקרים הסטודנטים קיבלו בתחילת ההרצאה פיסת חימר ונדרשו לשחק איתה במשך כל ההרצאה. לאחר ההרצאה, הסטודנטים דיווחו שהם הצליחו לקלוט את החומר הנלמד טוב יותר.
ילדים רבים, מצאו את השיטה הזו בעצמם, והבינו שתוך כדי שרבוט וציור, דברי המורה נקלטים טוב יותר בראש שלהם. לא בטוחים שהשרבוט תורם לקשב? מה לעשות כאשר השרבוט מפריע למורה?
במקרה שהשרבוט מפריע למורה, כדאי לקיים שיחה משותפת עם הילד ומורתו, להציף בפניה את הקושי ואת הסיבה לשרבוט.
בשיחה תוכלו להציע אפשרויות לגירוי חושי אחר מלבד השרבוט, נסו לבדוק איזה גירוי לא יפריע למהלך התקין של השיעור ויהיה נעים לילדכם.
אפשר להציע לשחק עם חתיכת פלסטלינה/ כדור קטן/ פונפון ועוד.. בנוסף, בדקו כיצד תוכלו לחזק ולשפר לילדכם את יכולת הקשב ללא גירויים חושיים/ חיצוניים. תגובות הגולשים
+ הוסף תגובה
2. דינא גראדאת 13/03/2021, 09:26:37
אני סבורה שתופעה זו מתפשטת סביב התלמידים הקטנים משום שאין להם ידע על חשיבות החומר הנלמד וגם אולי המורה אינו מעביר החומר בצורה מושכת. אני חושבת שאי ריכוז בשיעור לא מוצדק לכן צריך למצוא פתרון. מבחינתי הפתרון האידאלי הוא לשנות את אופן הלמידה במיוחד לתלמידים צעירים וחשוב מאוד שיהיה להם כיף ללמוד.
1. ק. 29/11/2020, 11:06:42
למי שזה מדאיג אותה- במהלך הלימודים, מהחטיבה ועד התיכון, הייתי מציירת בשיעורים (וגם כותבת ומקשיבה, הייתי מציירת במקביל). ואל דאגה, הייתי תלמידה מעולה, והמשכתי לצייר בזמן השיעורים גם בלימודים לתואר בכימיה באוניברסיטת תל אביב, וגם בזמן קורס מחשבים בבסמ"ח בצבא. זה מאוד עוזר להתרכז ועדיף על הסחות דעת אחרות. הוסף תגובה
|
כתבות בנושא:
|