כך תעברי בשלום את הימים הקשים בכל חודש

מה כן לעשות ומה לא לעשות בתקופה הפרובלמטית
|
הדפס
|
שמור

מאת: אורלי שי

כמה ימים לפני המחזור החודשי שלי אני לא דומה לעצמי. לא בגלל שאני מטורפת, חסרת סבלנות ואפילו אטב כביסה שנפל למטה סוחט ממני דמעות של נעלבת. לא. לא בגלל שפתאום אני מתנפחת כמו דג אבו נפחא אבל לא בפנים. ולא, לא בגלל שכואב לי הכל!!!

ימים אחדים לפני המחזור החודשי אנחנו מתחדשות. יש צמיחה מוגברת של שיער הגוף, הראש ובעיקר הגבות חורגות מכל פרופורציה. הציפורניים מתארכות גם הן יותר מהרגיל, השיער הלבן מבצבץ לו בפיאות ומסביב למסגרת הפנים, ואילו היינו נחש (יש כאלה שיכולות לשקול את העניין בחיוב...) היינו משילות עור חברבורות צבעוני.

בקיצור, מעט לפני המחזור החודשי שלנו ובמהלכו אנחנו מתחדשות, מתקלפות ומכינות עצמנו לחודש חדש. וכשהכול נראה כאילו נחרב לנו מול העיניים, התנועה הבלתי רצונית היא לארנק אל כרטיס האשראי, ויאללה לשיפוצים.
במקרה הרע את "מתקלפת לבד", מה שתמיד לעולם משאיר אותך עם שערות שלא הגעת עליהן, פוני עקום וציפורניים מחוקות, שלא הצליחו להתייבש, או במקרה הטוב, אם את יכולה להרשות לעצמך ארסנל של אנשי מקצוע שיצבעו, יעקרו, ישייפו, יקלפו ויעטפו אותך כמו סוכרייה לקראת החודש הבא, זה עולה לך הרבה מאד. במיוחד ש"על הדרך" את נזכרת שחסרים לך גופיה, מכנסיים, מגפיים, מעיל, עגילים ובכלל. פה משתרבב המשפט הידוע "מגיע לי!"
הנה המדריך האולטימטיבי ל"זהירות בונים כאן!" עשי ובעיקר אל תעשי, רגע לפני המחזור החודשי.
מה לא לעשות

נתחיל ב"מה לא", וזה, אני מודה, הכי קשה. אל תעשי כלום עד סוף המחזור. לא להתנפל, בנות. שנייה. גם אני בסיפור, ובתור סטייליסטית ומעצבת תדמית, שנמדדת במראה שלי השכם והערב, זה שוב המקום לא להיות קורבן.
פשוט, חבל על הכסף. המתיני יום יומיים אחרי המחזור, ותיראי מושלמת חודש שלם. אם לא??? כל יומיים יצמחו לך שערות חדשות, בדרך הביתה מהמספרה כבר יצאו לך שורשים לבנים (או שחורים) חדשים, ולבזבזי כספים רבים לחינם.
מה כן לעשות?
קודם כמה מיתוסים לניפוץ. ראשית, יש לספרים משפט כזה: השיער לא תופס טוב צבע בזמן מחזור, וזו הסיבה שלמחרת כבר יש לך "שורש". "ראית, צבעתי לך גם את השורשים". אז זה ממש לא נכון. התשובה האמיתית: שיער הינו סיב טבעי. מרגע שהוא יוצא לי מהקרקפת כסיב טבעי בטקסטיל, הוא סופג אליו מצוין צבע. אז למה? כמו שכבר אמרתי בתקופה שלפני המחזור ובזמן המחזור עצמו, צמיחת השיער כל כך מהירה, שאת קמה בבוקר עם שורשים חדשים בחוץ!
צביעה לא הורסת את השיער. נו אני באמת צריכה להפריך את המשפט המוזר הזה? כמה שפחות תצבעי כך תשמרי על גמישות, ברק וחיוניות השיער שלך, וגם על הכסף שלך.
עוד מיתוס נפוץ: יש מוצרי טיפוח (קרמים, סרומים וכהנה) שמתיימרים להמעיט או להעלים קמטים בארבעה ימים.אין חיה כזו! כל מה שהמוצרים האלו עושים בדרך כלל זה לנפח לך את אזור הקמט הניפוח והשחרור עם סיום השימוש רק מעמיקים את מראה הקמטים שלך. הכול נובע מהסיבה שהעור שלנו מתחדש ברובו אחת לחודש. כך שאם את רוצה לראות שינוי שנעשה בעזרת מוצרי קוסמטיקה המתיני לפחות מחזור מעגלי אחד. תוצאות אמיתיות תראי רק אחרי כשלושה חודשים.
מים - שתי הרבה מים, אכלי טוב והכי חשוב נקי את העור שלך היטב ובחומרים טובים. זה זול יותר. העור שלך יודע לעשות את העבודה בעצמו. הוא רק צריך לנשום, כדי לרוץ לחיות ולהתחדש. אני חוזרת להבטחה שלי... מה לעשות בזמן הזה, בין המצרים, כשאת באמת נראית רע.
ציפורניים - נקי אותן. את מוזמנת להסיר את הלק כדי שלא יראו את ההבדל, או לשייף בעדינות את פנים הבנייה כדי לטשטש את מראה המדרגה.
גבות - אין מנוס. אני מאשרת לך להסיר את השיער שבין הגבות, אבל רק שם. אם את לא רוצה להסתובב חודש שלם עם נקודות שחורות (של שיער) בצמחייה all over, זה הזמן להדגיש מעט את הגבה המקורית שלך. "מעט" זה אומר בעיפרון או עם אבקה בגוון העור שלך. זה יטשטש את מראה השיער הסורר. 
שיער לבן או שורש - לכל אחת יש תסרוקת שבה פחות רואים את הזוועה. אם מדובר בשיער לבן באיזור סביב מסגרת הפנים וזה עקב אכילס שלך, אמצי את פוננינט, והימנעי מקוקו צמוד באוטו היום. טיפ נוסף: יש מסקרה להסתרת שיער לבן בשורשים, בגוונים שונים. את מורחת אותה וזה מחזיק מצויין ומעלים את ההבדלים. אם אין לך, השתמשי במסקרה ישנה ומעט מיובשת. זה ניצול מצוין. אם את משופעת בשיער לבן בכל הראש, שקלי לצבוע אותו בשיטת הפסים או בעברית "תעשי פסים". זה יטשטש את ההבדלים.
עור - אם את מנקה ניקוי עמוק פעם בחודש, זה הזמן לעשות אותו ולעזור לעור להשיל לא רק באופן טבעי את העור המת.
שיער ברגליים - גרביון בצבע העור ועליו גרביון בגוון שרצית יצרו מראה של רגל פלסטיק מדהימה. מתאים גם לוורידים בולטים. חשוב לבחור גרביונים עם מינימום לייקרה בפנים.


הכותבת, אורלי שי, היא מעצבת אופנה ותדמית, עורכת ומגישת אופנה וסטייל בטלוויזיה, יועצת לאנשי תקשורת, אמנים וחברות אופנה מקומיות ובין לאומיות

תגובות הגולשים
+ הוסף תגובה