כך תקטינו חשיפת ילדים לפרסומות מזוןפחות צפייה - פחות פרסומות
אם אתם מחפשים סיבה נוספת להגביל את החשיפה של הילדים שלכם לטלוויזיה בכלל ולפרסומות טלוויזיה בפרט, קבלו סיבה נוספת: מחקר שפורסם באחרונה באנגליה מגלה, כי תאבונם של ילדים שמנים גדל ב 134% לאחר צפייה בפרסומות למוצרי מזון. המחקר באוניברסיטת ליברפול הוכיח, כי ילדים הסובלים ממשקל יתר מגדילים את צריכת המזון שלהם בלמעלה מ 100% לאחר צפייה בפרסומות מזון בטלוויזיה.
במחקר נבדקה קבוצה של 60 ילדים בגילאי 9-11 ובמשקלים שונים. במהלך המחקר הראו החוקרים לילדים סדרת פרסומות טלוויזיה בנושאים שונים כגון מזון, צעצועים ולאחר מכן צפו הילדים בסרטים מצוירים. התברר, כי עבור ילדים בכל קבוצות המשקל נפח האכילה לאחר צפייה בפרסומות מזון היה גבוה באופן משמעותי מנפח האכילה לאחר צפייה בפרסומות צעצועים.
תופעה זו התגלתה כמשמעותית במיוחד בקרב ילדים בעלי עודף משקל גבוה. ילדים אלה הגדילו את צריכת המזון שלהם ב 134%, בעוד ילדים בעלי עודף משקל קטן יותר הגדילו את צריכת המזון ב 101%, וילדים בעלי משקל תקין הגדילו את צריכת המזון ב 84%. כמו כן נמצא קשר בין סוג המזון המועדף למשקל הילדים.
במהלך הניסוי נחשפו הילדים למזונות שונים, וניתנה להם האפשרות לבחור מה ברצונם לאכול - מחטיפים מתוקים עתירי שומן ועד מוצרים מלוחים, עם כמות שומנים נמוכה. נמצא כי ילדים בעלי משקל עודף רב העדיפו באופן עקבי מוצרים עתירי שומן ובעיקר שוקולד, בעוד הילדים בעלי המשקל העודף הקטן יותר העדיפו ממתקי ג'לי המכילים פחות שומנים (אך גם שוקולד, למרבה הצער...). צילום: מאיה אהרוני טוען אחד החוקרים: "המחקר שלנו מאשר שפרסומות טלוויזיה בנושא אוכל הן בעלות השפעה ניכרת על הרגלי האכילה של הילדים. מדהים לגלות שבעקבות חשיפה לפרסומות הכפילו הילדים את כמות האכילה שלהם".
אלו הדרכים להתמודדות עם מצבים אלו:
באנגליה, עוקבים בדאגה אחר הקשר החזק בין משקל לבין נטייה לאכילת יתר בעקבות חשיפה לפרסומות טלוויזיה.
14% מהילדים הבריטים מאובחנים כבעלי משקל יתר והילד הבריטי הממוצע צופה 17 שעות בשבוע בטלוויזיה. לא מפתיע אם כן, שבינואר השנה הוחלט לאסור פרסום לג'אנק פוד במהלך תוכניות טלוויזיה לילדים. חוק זה מסייע אמנם לטיפול בתופעה, אבל מחקרים מראים, כי ילדים צופים בפרסומות גם בערב במהלך שעות הצפייה המשפחתיות כאשר האיסור על שידורן של הפרסומות הללו אינו תקף.
|
כתבות בנושא:
|