פעילות גופנית בטוחה בהריון מרובה עוברים

מה מותר וממה רצוי להמנע בזמן פעילות ספורטיבית
|
הדפס
|
שמור

תרגום: אילן גטניו, פורטל דולה 

 

התבשרת שאת עומדת ללדת יותר מתינוק אחד ושאת צריכה לעלות במשקל, לאכול יותר קלוריות, וכנראה לצפות לסימנים יותר מובהקים של הריון.

איך כל זה משפיע על שיגרת הפעילות הגופנית שלך? זה אומר שאת צריכה ללמוד מה הדבר הטוב ביותר עבורך ועבור התינוקות שלך.

צילום: סטודיו פרפרים בבטן, צילומי הריון

האם פעילות גופנית בטוחה?

תשובה על שאלה זו עלולה להיות מאוד מבלבלת. ההמלצות בהריון עם עובר אחד הן 30 דקות או יותר של תרגול מתון בכל יום. עם זאת, הקולג' האמריקני של רופאי נשים וגינקולוגים ACOG ממליץ כי נשים הנושאות יותר מעובר אחד יימנעו מאימון אירובי, בגלל הסיכון הגבוה של בעיות פוטנציאליות. הטוב ביותר יהיה לשוחח עם הרופא המטפל על רצונך להישאר פעילה גופנית. אם היית פעילה לפני שנכנסת להריון, רוב הסיכויים שיעודדו אותך להישאר פעילה כל עוד שהרופא המטפל ירגיש שזה בטוח עבורך.

 

איזה פעילות אני יכולה לבצע?

ברגע שקיבלת אישור מהרופא, את יכולה להתחיל באימון סדיר. אם הלכת הליכה ספורטיבית בכל יום לפני ההריון, יש סיכוי טוב שתוכלי להמשיך לעשות זאת במחצית הראשונה של ההריון. תרגילים ללא עומס משקל מומלצים מכיוון שהגוף מקבל אותם בצורה טובה יותר. תרגילים אחרים הנחשבים בטוחים כוללים רכיבה על אופני כושר, תרגולי ידיים ושחייה. נשים רבות מוצאות שציפה בבריכה נוחה ומהנה. מומלץ גם לתרגל יוגה לנשים בהריון ותרגילי קגל.

 

מאיזו פעילות להימנע?

מומלץ להימנע מפעילות הדורשת שכיבה על הגב. יש להימנע גם מאימוני משקולות, ומתרגילים הדורשים ממך להפעיל לחץ והתנגדות. אם יש לך חום, או כאשר חם ולח בחוץ, עלייך להימנע מכל פעילות גופנית. יש גם להימנע מאמבט חם ומכניסה לסאונה.

 

מהם סימני האזהרה שעלי להפסיק להתאמן?

  • אם את מרגישה כאילו יש לך צירים
  • את יש תחושה של לחץ באגן הירכיים
  • אם יש לך דימום נרתיקי או הפרשה
  • אם את מרגישה מסוחררת
  • נפיחות או בצקת, במיוחד בכפות הרגליים.

 

ודאי שאת נמצאת בקשר עם הרופא המטפל ומעדכנת אותו על שיגרת הפעילות הגופנית שלך במשך כל ההריון.

 

מתי עלי להפחית מהאימונים?

כל עוד את מרגישה בריאה ואין כל סיבוכים, רוב הנשים המבצעות פעילות גופנית סדירה לכל אורך ההריון יכולות להמשיך כל עוד הן חשות נוח עם התרגול. יש רופאים המעודדים נשים להפחית מכמות האימונים משבוע 20 ואילך (בהריון עם עובר אחד משבוע 28 ואילך). ברור, שאם יש סיבוכים הדורשים מנוחה מלאה, או חלקית, ההפחתה תתרחש מוקדם יותר. מומלץ מאוד לשוחח על כך עם הרופא המטפל. 

 

תורגם ופורסם באישור האיגוד האמריקני להריון.

לכתבה נוספת על הריון מרובה עוברים
יומן בדיקות בהריון 
מחשבון הריון

תגובות הגולשים
+ הוסף תגובה