איך לבחור מקרר לבית

מה חשוב לבדוק לפני שרוכשים מקרר חדש לבית
|
הדפס
|
שמור

המקרר הוא המכשיר העסוק ביותר בבית. אולי חוץ מטלפון. הוא מחובר 24 שעות לחשמל, שומר על הטריות של האוכל והוא בעצם חלון הראווה הפרטי שלנו, תפריט ויזואלי שיקבע מה נאכל, כי זה מה יש. עכשיו כשאנו צוברים מזון לקראת ימים של סגר, חשוב שהמקר יתאים לצרכים שלנו. אם קונים מקרר, כדאי לרכוש אחד שיכיל את השיפורים הטכנולוגיים העדכניים. 

במקררים של היום שולבו שיפורים טכנולוגיים עצומים. לא רק בעיצוב, אלא גם בתפקוד, בחיסכון באנרגיה, בשמירה על טריות המזון ובסילוק חיידקים אקטיבי. כמעט כל היצרנים עושים את אותה עבודה, אך לא באותה דרך.

 

איך בוחרים את המקרר המתאים?

איליה אומנסקי, מנהל מחלקת מוצרי חשמל, סמליין, היבואנית הרשמית של מוצרי החשמל של סמסונג, ממליץ על מקרר חסכוני, בדירוג האנרגטי A או B עם מנוע אינוורטר, שהוא אמין, חסכוני וגם שקט. זה חשוב במיוחד בבתים שבהם המטבח הוא חלק מהסלון, ומנוע מרעיש הוא מיטרד. חשוב לרכוש מקרר שאינו מחייב הפשרה ושיהיה קל ופשוט לנקות אותו. עדיף לרכוש מדפים מודולריים, שאפשר להגביה או להנמיך אותם, או להסיר אותם בכלל.

 

יש היום מגוון סוגי מקררים: הפוך (מקפיא תחתון), דלת לידי דלת, מקפיא עליון, טריפל ו-4 דלתות. יש עם מתקן לקרח, מתקן למים קרים, אבל כדאי לבדוק כמה באמת נשתמש במתקן הזה, כי הוא מקטין את השטח האיחסון הפנימי, ואם לא משתמשים בו הרבה, עדיף לוותר. למקררים בישראל יש יבואנים רשמיים ויבואנים מקבילים, ולפעמים גם אם מספר הדגם זהה, יש הבדלים, כי מקררים שהוכנו למדינות אירופה והגיעו לכאן בעקיפין, עלולים לא להתאים לאקלים שלנו. זה עלול גם לגרום לכך שלא יהיו חלפים מקוריים, כי החלקים הפנימיים שונים. היבואנים הרשמיים גם חייבים להעביר כל דגם חדש לאישור מכון התקנים. זו הסיבה שעוברים כמה חודשים מרגע שהושק דגם חדש בחו"ל ועד שהוא משווק בישראל.  

 

יש היום דגמי מקררים עם דלת כפולה, שבהם פתיחה של הדלת הראשונה אינה חושפת את כל המקרר לאוויר שבחו. אלא רק חלק קטן, ולכן המטלה הראשונה היא ההתאמה של המקרר לבית. צריך לבדוק תמיד את שטח הגומחה שלתוכה ייכנס המקרר, ולקנות מקרר במידות הנכונות. למרות שהקירור היום הוא בדפנות ולא רק בדופן האחורי כמו פעם, עדיין אסור להצמיד את המקרר לקיר מאחור ויש צורך להשאיר כמה סנטימטרים לאיוורור. לפני שבוחרים דגם, צריך לבדוק את המעבר אל המטבח. האם הוא נכנס למעלית, אפשר להוביל במדרגות, אפשר להעביר דרך הדלת או חלון המרפסת עם מנוף, כי אחרת אתם עלולים להישאר עם המקרר בחוץ. ברוב הדגמים אפשר להסיר את הדלתות כדי לעבור במעבר צר, ולאחר מכן יש להרכיב אותן, אבל המובילים גם עלולים לדרוש תוספת עבור הפירוק וההרכבה. לעיצוב יש משקל גדול בבחירה, כי המקרר נמצא במקום מרכזי, ורצוי שיתאים לסביבתו.


מה חשוב הנפח?

מכון התקנים שינה בשנים האחרונות את הדרך שבה נמדד נפח המקרר. בעבר היו משכיבים את המקרר על גבו וממלאים אותו במים, ואז מודדים כמה ליטרים נכנסו לתוכו. זה היה הנפח. היום המדידה היא אחרת. על שטחי המדפים במקרר מכניסים קוביות, ומודדים את הנפח הכולל שלהן, וזה נותן את המידה של נפח איחסון. כך ייתכן שמקרר בנפח של 600 ליטר שרכשתם לפני 10 שנים, יהיה בעל נפח איחסון קטן יותר ממקרר בנפח של 500 ליטר שאתם קונים היום. צריך להקפיד לקנות מקרר עם תאורת LED שהיא גם חסכונית בחשמל וגם תופסת פחות מקום. שומרי שבת יכולים לרכוש דגמים כשרים, שבהם התאורה לא נדלקת בשבת, והמנוע פועל בלי קשר לפתיחת הדלת. לדברי גיל ואקס, סמנכ"ל הסחר של  "פוג'יקום", שנכנסה לתחום בשנה האחרונה, זוג צריך מקרר של בין 420-440 ליטר ומשפחה בת 5 או 6 נפשות צריכה מקרר של 550 עד 600 ליטר.

 

טכנולוגיות ייחודיות

לכל היצרנים הגדולים יש טכנולוגיות ייחודיות, שמטרתן אחת: לשמור על טריות המוצרים לזמן ארוך ככל האפשר.

לסמסונג יש כמה טכנולוגיות בלעדיות, כמו SpaceMax טכנולוגיית בידוד מתקדמת, שבאותן מידות חיצוניות מותירה נפח גדול יותר לאיחסון, מכיוון שהדפנות דקות יותר. את נפח המקרר יש לבחור לפי מספר הנפשות בבית ולפי הצרכים האישיים של כל אחד. טכנולוגיית Silver Nano מונעת התפתחות של עובש ובקטריות. קירור Twin Cooling  מספק קירור נפרד לתא המזון ולמקפיא, מונע מעבר ריחות , שומר על לחות אופטימלית וגם חוסך באנרגיה.

 

לחברת SHARP יש מערכת קירור היברידית המונעת יובש, קירור בלתי אחיד וקירור יתר ומסייעת בשמירה על טריות המזון.  טכנולוגיית PLASMACLUSTER מנטרלת ביעילות בקטריות ונבגי עובש בחלל המקרר כדי לשמור על טריות המזון לאורך זמן ולפוגג את הריחות במקרר.

 

LG מוכרת דגמים  עם תצוגה שקופה על דלת המקרר, בטכנולוגיית +M אשר מאפשרת בהירות במגוון שקיפויות ובו בזמן היא גם חסכונית בצריכת החשמל. הטכנולוגיה מאפשרת להציג תכנים פרסומיים על החלק החיצוני של דלת המקרר, כאשר הצרכנים יכולים לצפות במוצרים אשר בפנים, דרך התצוגה השקופה. היום LG משווקת דגמי Door in door, דלת בתוך דלת למניעת בריחה של הקור בזמן פתיחה.

 

פיזור האוויר הקר

במקררי HAIER מנגנון Multi Air Flow לפיזור האוויר הקר באופן שווה ומהיר לכל חלל תא הקירור ותא ההקפאה. במערכת משולבים מסנן אור אולטרא סגול יחד עם מסנן מתקדם בצורת כוורת לסינון חיידקים, עובש, בקטריות וריחות. UV-LED & Platinum Beam Deodorizer - מערכת להרחקת ריחות ושמירה על טריות המזון ולהשלמת התמונה מחולל יונים- משחרר יונים טעונים לאוויר הקר לפרק את החיידקים והוירוסים שבחלל המקרר.

 

בלומברג מתגאה במערכת hygAir ,לסילוק חיידקים באוויר ומולקולות המפיצות ריח רע על ידי ייצור יונים שליליים טבעיים בתהליך ההפשרה. כתוצאה מכך המזון נשאר טרי יותר לזמן ממושך והמקרר מלא בריח של טבע. מערכת קירור תלת מחזורי "נו פרוסט" עם בקרה אלקטרונית. כוללת פחם אנטי-בקטריאלי hygiene + עם מסנן פחם פוטו-קטליטי לסילוק חיידקים פוטנציאליים.

 

העתיד בדרך אלינו

הטכנולוגיה לא עוצרת כאן. השלב הבא הוא של מקררים חכמים, שכבר החלו לצוץ בתערוכות בעולם וגם ביצור סידרתי. כך למשל המקרר החכם ר של LG משלב כמה חידושי פורצי דרך. באמצעות שימוש במצלמת המקרר הפנימי, הנמצאת בחלק העליון של התא הראשי, אפשר לעקוב אחר תכולת המקרר דרך הטלפונים החכמים או הטאבלטים. המצלמה רחבת הזווית יכולה להציג תוכן ולא רק במדפים העליונים, אלא גם פריטי מזון בתחתית המדף. המצלמה מזהה פתיחה וסגירה של המקרר ומאפשרת לצלם פריטי מזון שונים שאוחסנו לאחרונה.

 

באמצעות Home Chat, משתמשים יכולים לצפות במקרר שלהם בזמן שהם בקניות במכולת או בסופר ולהחליט איזה מצרכים לקנות. משתמשים יכולים לבדוק את התוכן של המקרר שלהם מבלי לפתוח את הדלת. המנהל החכם מאפשר זיהוי מגוון רחב של מאכלים ומשקאות כדי לעקוב אחר תאריכי תפוגה. Smart Manager יכול גם להמליץ על אפשרויות ארוחה המבוססות על המרכיבים המאוחסנים במקרר.

תגובות הגולשים
+ הוסף תגובה