10 טיפים להפחתת עימותים עם הילד

למד להפעיל את הילד בלי לחלק לו הוראות
|
הדפס
|
שמור

 

1. השתמש ברגעי קסם – הביטחון העצמי של ילדים מושפע מאוד מאיכות הזמן שמבלים איתם ולא מכמות הזמן. אורח חיים עסוק גורם להורים רבים לחשוב כל הזמן על הדבר הבא שהם צריכים לעשות, במקום למקד את תשומת לבם בילדים כשהם איתם. אם הילדים אינם מקבלים רגעי קסם כאלה במהלך היום, הם עלולים להתנהג לא יפה. תשומת לב שלילית עדיפה על אי מתן תשומת לב בכלל. נתקו טלפונים סלולריים, הקשיבו למה שהילדים אומרים לכם, ותהיו איתם גם ברוח.

 

2. מעשים חזקים ממיליםלפי הסטטיסטיקה, ילדים מקבלים מהוריהם כ-2,000 הוראות ודרישות בכל יום. כתוצאה מכך, רבים מהילדים כבר הפכו להיות "חרשים להורים". במקום לנדנד או לצעוק, נסה למצוא דרך להפעיל את הילד, ש"יעזור" לך לבצע משימה קלה במקום לחלק לו הוראות, שהוא אינו רוצה לבצע.

 

3. ספק לילד דרכים להרגיש חשוב – אם ההורים אינם מוצאים דרכים לחזק את ילדיהם, הילדים ימצאו דרכים לא טובות לחוש את החשיבות והעוצמה שלהם. אם אנו רוצים לעזור להם להרגיש חשובים, צריך לשאול לעצתם, לבקש לשמוע את דעתם, לתת להם לבחור, במקום שבחירה כזו אפשרית,לסייע להם לשמור על תקציב דמי הכיס שלהם, לתת להם לסייע בעבודות הניקיון בבית, גם אם אתה מסוגל לבצע את העבודה הזו בעצמך בפחות טירחה ובפחות זמן.

 

4. השתמש בתוצאות טבעיות - כאשר הורים מפריעים לילד באופן קבוע במצבים שונים ומתערבים בכל פעם שהוא מנסה לעשות משהו ולא מצליח, הם גוזלים מהילד הזדמנויות להתנסות עצמית וללמידה. אפשרו לתוצאות המעשים וההתנסויות לדבר בעד עצמן. הילד ילמד מהשגיאות של עצמו יותר מאשר מההערות שלנו, שבאות מוקדם מידי ואינן מאפשרות לו להתלבט ולהחבט עם המשימות שהעמיד לעצמו.

 

5. השתמש בתוצאות לוגיותבמקרים רבים, תוצאות טבעיות עלולות להיות חמורות או רחוק מידיי בעתיד כדי שיהיו שימושיות ולימודיות. במקרים של צורך בהטלת משמעת, תוצאות לוגיות הן מאוד יעילות. חשוב שתוצאות לוגיות יהיו קשורות לוגית להתנהגות, כדי שהן יעבדו. אם ילד שוכח להחזיר סרט לספרית הווידאו ובגלל זה הוא מרותק לבית לשבוע הוא רק ישנא את הענישה. אבל אם במקום זאת, תחזירו את הסרט במקומו לספריה במועד, ותפחיתו את עלות האיחור מדמי הכיס שלו, הוא יראה את הלוגיקה שבמשמעת.

6. הימנע מעימותים  - אם ילד נכנס למעגל של צרחות בלתי פוסקות עם בכי היסטרי כדי לבדוק את הסבלנות של הוריו, או שהוא מדבר אליהם בחוסר כבוד, ההורים צריכים פשוט לעזוב את החדר ולומר לילד לבוא לדבר איתם כשהוא ירצה "לנסות שוב". לא לעזוב בכעס או בתחושת תבוסה.

 

7. הפרד בין המעשה לבין העושהלעולם אל תגידו לילד שהוא ילד רע. במקום זאת, סייעו לו להבין שהכעס היה על המעשים שלו שהיו "לא מתאימים" ו"לא מקובלים" והוא עצמו ילד טוב. ההתנהגות היא השגויה אבל הילדים עדיין צריכים לחוש שהם נאהבים, בלי קשר למעשיהם.

 

8. היה עקבי – ילדים צריכים לקבל מסרים עקביים ולהתרגל לשיגרה קבועה. חשוב מעוד לא לשנות מדיניות מרגע לרגע. אם ילד יודע שהוא לא יראה סרט לפני השעה 6 בערב, לא משנה כמה הוא יבכה, ינדנד, יתחנן, אל תאפשרו לו לראות את הסרט לפני השעה היעודה.

 

9. חשוב על התוצאה הסופיתרוב ההורים מחפשים פתרונות מיידיים לבעיות של התנהגות. כשזה קורה הילדים מרגישים בדרך כלל שהשתמשו נגדם בכוח רב מידיי. חשוב לזכור כיצד אנו ההורים רוצים שהילדים שלנו יהיו כמבוגרים ולפעול ביתר התחשבות.

 

10. היה רך וקשה יחדלעתים קרובות הורים מתוסכלים כאשר ילדיהם אינם משתפים פעולה או מתנהגים בצורה בלתי הולמת. התסכול יכול להוביל במהירות לכעס. כהורים, חשוב להישאר רגועים עד כמה שאפשר. יד חזקה איננה בהכרח מלווה בצעקות.

תגובות הגולשים
+ הוסף תגובה