מחקר - לא מספיק להמליץ, צריך ללמוד להניק

להדרכות הנקה פעילות חלק חשוב בבחירה להניק
|
הדפס
|
שמור

המלצה בעל-פה לאמהות טריות להניק את תינוקותיהן, ואפילו חלוקת עלוני הסבר על יתרונות ההנקה אינם מספיקים כדי להניע את האמהות לבצע את ההנקה. כך קובע מחקר שפורסם בארה"ב ב"פרוטוקולים לרפואת משפחה". 

צילום: מאיה אהרוני

לפי המחקר, בשנת 2001 רק 69.5% מהאמהות בארה"ב אמרו, כי הן הניקו לפחות פעם אחת את התינוק, ורק 32% אמרו כי הן מניקות לאחר גיל 6 חודשים. אמהות במשפחות בעלות הכנסות נמוכות נמצאו מניקות הכי פחות.


ההמלצות של עורכי המחקר מציעות לרופאי הילדים לעודד את האמהות החדשות להשתתף בהדרכת הנקה, הכוללת טכניקות, טיפול בבעיות נפוצות, יתרונות, מיתוסים ואימוני הנקה. כוח המשימה ממליץ נגד השימוש בדוגמיות המסחריות הניתנות לאימהות כשהן עוזבות את בית היולדות, כולל פורמולות שונות, מכיוון שנמצא, כי השימוש בדוגמיות מפחית את שכיחות ההנקה.


פאנל מומחים בלתי תלויים מכוח המשימה למניעת מחלות בארה"ב, המייעץ לרשויות הבריאות השונות במדינה, קובע, כי יש להדריך ארוכות את האמהות על הסיבות להנקה ועל הדרך שבה יש להניק. המומחים מסבירים, כי תמיכת המדע בהנקה היא ברורה: תינוקות שינקו בריאים יותר ופחות חשופים למחלות, המוח שלהם עשוי להתפתח טוב יותר ויש להם קשר חזק יותר עם אמהותיהם. יש להם פחות נטייה להיות בתת-משקל או בעודף משקל, וההנקה גם מסייעת לאם לאבד את הקילוגרמים המיותרים שנאספו במהלך ההריון.

 

אירגון הבריאות העולמי ממליץ על הנקה שנתיים מלאות, אולם האקדמיה האמריקנית לרופאי ילדים ממליצה על הנקה במשך שנה ויותר, אם אפשר.

תגובות הגולשים
+ הוסף תגובה