יתרונות השימוש בכדור פיזיו במהלך הלידה

תנועה חופשית וזרימה עם הצירים: כדור הפיזיו - עזר כנגדך
|
הדפס
|
שמור

 

כדור הלידה הינו אחד העזרים טובים ביותר ללידה פעילה ואפקטיבית. הכדור מאפשר לך תנועה חופשית, שינויי תנוחות וזרימה עם צירי הלידה.

 

במהלך הלידה תוכלי להשתמש בו לתנוחות אנכיות כמו ישיבה, עמידה על הברכיים והישענות קדימה על הכדור, כריעה (ישיבה שפופה) ועוד – תנוחות המשפרות את זרימת הדם לשליה ומדגישות את יתרון כוח הכבידה המסייע לתינוקך להתבסס ולרדת אל תוך האגן שלך.

 

כדור הלידה הרבה יותר נוח מהשימוש במיטה, כסא או ברצפה כי אין לו משענת גב ולכן בן זוגך והדולה יוכלו לעסות לך את הגב ואת האגן גם בזמן שאת בתנועה.

 

חופש התנועה בלידה מאפשר לך לנשום נכון ובצורה ספונטאנית ופתוחה. נשימה עמוקה אל תוך הבטן, ונשיפה ארוכה ועיתית, תסייע לך להתמודד עם הכאב ותאפשר לך גם לעשות שימוש בעבודה קולית.

 

תנועה ריתמית ועדינה על הכדור תאפשר לך להתכוונן עם קצב הצירים שלך כדי להרגיע ולהפחית את הכאב ולהימנע מהצורך במשככי כאבים ואלחוש אפידורלי. ניתן גם לשבת על הכדור עם רגליים פסוקות, לקפוץ עליו (עם תמיכה לידיים כדי לא ליפול) האגן שלך פתוח ומאפשר לתינוק לרדת ומוודא שראש התינוק מפעיל לחץ תמידי וסדיר על צוואר הרחם, דבר המסייע לו להתרחב ולהיפתח.

 

יש נשים שמוצאות שהישיבה על הכדור מאוד נוחה במהלך הלידה. עמידה על הברכיים (על כרית) והישענות קדימה עם כל הגוף על הכדור היא תנוחה טובה המאפשרת לתינוקך לרדת בתעלת הלידה.

צילום: סטודיו פרפרים בבטן, צילומי הריון

מומלץ גם לשבת על הכדור במקלחת. שמים סדין או מגבת על הכדור כדי לא להחליק וכדי שיהיה נעים יותר לשבת עליו בעירום, את תומכת בעצמך בכסא (לעיתים יש ידית במקלחת שמונעת החלקה), עושה תנועות עדינות על הכדור. בן זוגך, או הדולה, מעסים לך את הגב התחתון ואת הבטן עם זרם המים או עושים לך עיסוי עם שמנים.

 

השימוש בכדור הלידה יכול גם לעזור לך להימנע מניתוח קיסרי עקב חוסר התקדמות בלידה. 


יש לזכור שניתן לעשות שימוש בכדור הלידה גם בזמן שאת מחוברת למוניטור. תבקשי מהמיילדת לחבר את המוניטור כשאת יושבת על הכדור.

 

גם במהלך ההריון ואחרי הלידה יש לכדור שימושים רבים. כדאי להשקיע בכדור איכותי. הכדורים הזולים נוטים להתפוצץ או סתם קשים מדי ואז לא נוח לשבת עליהם או להישען עליו עם כל גופך.


לסיכום, שבע סיבות טובות לשימוש בכדור פיזיו בלידה:  

 

  1. מאפשר לרחם לעבוד ביתר קלות.
  2. בישיבה על הכדור יותר קל להתמודד עם הצירים. בשכיבה או בישיבה על כסא כואב הרבה יותר.
  3. את שולטת יותר על הכאב. מה שאומר שיש יותר סיכוי להמשיך את הלידה ללא משככי כאבים.
  4. מאפשר לך להישאר בתנועה, לקום, לשנות תנוחה,  ולזרום עם הצירים.   
  5. הכדור מספק לך תמיכה מצוינת לישיבה אנכית ולתנוחות לידה.
  6. התנוחות המעגליות על הכדור "מפזרות" את הכאב ומאפשרות לך להתמקד בתנועה במקום בכאב.
  7. התנועתיות על הכדור מאפשרת לך לנשום יותר נכון ויותר רגוע. דבר המעודד שימוש בעבודה קולית.

מאחלת לך לידה פעילה, עוצמתית, מהירה וטובה עם תינוק והורים בריאים ומאושרים!

תגובות הגולשים
+ הוסף תגובה