מחקר: לנשים בהריון אסור להימנע מחגורת בטיחות ברכב

ויתור על חגורת בטיחות עלול להוות טעות קטלנית
|
הדפס
|
שמור

נשים בהריון עלולות להתפתות להימנע מאי הנוחות של חגורת בטיחות ברכב, כשהן נוהגות, אולם זו עלולה להיות שגיאה קטלנית. מחקר חדש מגלה, כי נשים בהריון שהיו מעורבות בתאונת דרכים ולא חגרו חגורת בטיחות, היו בסיכון גבוה של נזק חמור, כולל מות העובר. המחקר מתפרסם בגיליון חודש אוגוסט 2004 של מגזין Obstetrics & Gynecology.

 

לדברי מחברת המחקר, ליסה הייד, מאוניברסיטת יוטה בסולט לייק סיטי, רוב המחקרים שבדקו את השפעת תאונות דרכים על תוצאת הריון היו מחקרים קליניים, ורק מספר זעום של מחקרים רציניים נעשו, "מכיוון שקשה לעקוב אחרי הקשר בין הריונות לבין תאונות". החוקרים מסולט לייק סיטי הצליחו לקבל גישה למידע מן השנים 1992 ועד 1999 על לידות בתחומי מדינת יוטה, ועל מות עוברים בתאונות דרכים.

צילום: פוטו-ראק

הם בדקו את תוצאות ההריונות של נשים שהיו מעורבות בתאונות בזמן ההריון, כולל לידה מוקדמת, משקל נמוך בלידה, ניתוק השילייה ומות העובר. מתברר, כי כמעט 3% מהאימהות במדינה היו מעורבות בתאונה כלשהי בזמן ההריון. נשים בהריון שהשתמשו בחגורת בטיחות לא היו בסיכון גדול יותר לפגיעה בעובר. עם זאת, החוקרת מציינת, כי חסר מידע על חומרת התאונות, ולכן "יש אפשרות שתאונות קשות, גם כשהנשים היו חגורות, עלולות להוביל למימצאים הפוכים".

 

"אי שימוש בחגורת בטיחות נקשר למספר תוצאות עגומות", אומרת החוקרת. לפי המחקר, יש סבירות של 30% שנשים בהריון שלא חגרו חגורה בזמן התאונה ילדו תינוקות במשקל נמוך. זאת ועוד: הסבירות שהריוניות בתאונות ללא חגורה תקבל דימום חזק גבוהה פי 2.1 מהסבירות שמקרים כאלה יקרו אצל הריונית הנקלעת לתאונה, כשהיא חגורה בחגורת בטיחות.

הנתון החמור ביותר הוא שהסבירות שההריונית ללא חגורה תאבד את העובר גבוהה פי 2.8 לעומת הריונית שנסעה עם חגורה. "המסר מן המחקר הזה לנשים בהריון הוא חד משמעי", אומרת הייד. "הן צריכות לחגור חגורת בטיחות".

תגובות הגולשים
+ הוסף תגובה