חיסון שפעת בהריון מגן גם על התינוק שייוולד

מחקר בארה"ב: החיסון מקטין את הסיכון של התינוק ללקות בשפעת בששת החודשים הראשונים לחייו
|
הדפס
|
שמור

תינוקות לאמהות שקיבלו חיסון נגד שפעת במהלך ההריון נמצאות בסיכון קטן ב-50 אחוזים להתאשפז בגלל שפעת, לעומת תינוקות שנולדו לאמהות שלא קיבלו את החיסון במהלך ההריון.

במחקר שפורסם במגזין הרפואי The St. Louis American ובוצע על ידי חוקרים מהמרכז הרפואי Wake Forest ניתח מידע שאנסף על ידי הרשות למעקב אחרי חיסונים במהלך שבע עונות של המחלה בין השנים 2002 ל-2009, לפני מגיפת שפעת החזירים. המידע היה מבוסס על נתונים של יותר מ-1,500 תינוקות שעברו בדיקות מעבדה לגילוי שפעת ואושפזו בגלל חום, בעיות נשימה או שתי התופעות גם יחד, במהלך ששת החודשים הראשונים לחייהם.

תוצאות המחקר מצביעות על כך שתינוקות שנולדו לנשים שקיבלו את החיסון במהלך ההריון היו בסיכון של 45% עד 48% פחות להתאשפז בגלל שפעת נגיפית.

"מומלץ לכל הנשים בהריון לקבל חיסון במהלך ההריון, מכיוון שידוע שלאשה בהריון יש סיכון גבוה יותר לחלות ואפילו למות, בהריון או מעט אחריו, אם הן לוקות בשפעת", אומרת ד"ר קתרין פוהלינג, פרופסור לרפואת נשים והמחברת הראשית של המחקר. "אנחנו גם יודעים על אמהות שהעבירו את הנוגדנים מגופן דרך השיליה אל התינוק. מחקר זה הראה לנו שקבלת החיסון במהלך ההריון לא רק מגנה על האם, אלא גם מגנה על התינוק בחודשים הראשונים לחייו". 

תגובות הגולשים
+ הוסף תגובה