עצירות גזים וטחורים

בפרק השלישי והאחרון נתמקד בטיפים להקלה על עצירות גזים טחורים ודליות
|
הדפס
|
שמור

בפרק זה של הכתבה על תופעות ההריון, נתמקד בעיקר בתופעות כמו עצירות, גזים, טחורים ודליות. תופעות שניתן למגר או לפחות להפחית בעזרת תזונה נכונה, שתייה מרובה ובאמצעות תנוחות ישיבה ושכיבה מתאימים.

צילום: סטודיו פרפרים בבטן, צילומי הריון

עצירות

  • הקפידי על שתיה מרובה של מים. (לא כולל קפה ומשקאות מוגזים)
  • השתדלי להמנע משתיית משקאות מוגזים ובמיוחד קולה ומשקאות דייאט
  • השתדלי להמנע מצריכת קפאין ושוקולד.
  • הקפידי על אכילת מזונות עשירים בסיבים, ובעיקר סיבים מסיסים.
  • אכלי הרבה פירות וירקות, זרעים, פלנטגו ופסיליום
  • שווה לבדוק שתוסף הברזל שאת נוטלת לא גורם לעצירות. אם כן ניתן לנסות את התוספים הטבעיים שניתן להשיג בבתי המרקחת.
  • שזיפים מיובשים ו/או שתיית מים שהושרו בהם ללילה שזיפים מיובשים על הבוקר יכולה לשחרר עצירות.
  • שתיית מיץ מחצי לימון מעורבב עם כפית שמן על הבוקר היא תרופת סבתא נוספת שעובדת.
  • שתיית מיים דבר ראשון בבוקר – אפילו לפני שקמים מהמיטה תורמת לסדירות היציאות.
  • המנעי ממאמץ בעת הישיבה בשירותים
  • פעילות גופנית מתונה יכולה לסייע לחילוף החומרים.
  • ניתן להוסיף כף זרעי פשתן טחונים למזון במשך היום.לא מומלץ להשתמש בתכשירים נגד עצירות גם אלה הנחשבים טבעיים.


גזים

  • הימנעי משתיית משקאות מוגזים וקפאין.
  • הקפידי על מזון בריא עם סיבים תזונתיים
  • נסי לאתר מזונות שמשפיעים עלייך יותר ובדקי אם הורדתם מהתפריט משפיעה עלייך לטובה
  • הימנעי מלבישת מכנסיים שלוחצות על הבטן
  • עיסוי עדין של אזור הקיבה יכול להקל את התחושה.
  • ניתן לשתות חליטות ממנטה, שומר או זנגוויל
  • פעילות גופנית כמו צעידה יכולה להקל על התופעה.
  • תבלינים (במידה) כמו נענע, קינמון ועוד מסייעים בהפגת הגזים.


טחורים

  • הקפדה על פעילות מעיים סדירה עשויה למנוע את הופעת הטחורים וכן להקל. חשוב לאכול הרבה ירקות פירות וסיבים תזונתיים ולהקפיד על שתיית מים מרובה.
  • כדאי להימנע מלבישת בגדים הדוקים שמפריעים לזרימת הדם.
  • ברזל רפואי (שבא כתרופה) יכול לגרום לעצירות ולכן לטחורים. ניתן להחליפו בברזל טבעי שניתן להשיג בבתי טבע.
  • חשוב להימנע מישיבה ממושכת בשרותים.
  • יש להמנע ממאמץ בעת היציאה. נשימות והרפיית רצפת האגן בזמן הישיבה בשרותים יכולים להקל על התופעה.
  • אמבטיות מים חמימים יכולים לרפא טחורים שטחיים.
  • הממליס – ברטיות או משחה הוא צמח מרפא המכוו את כלי הדם ומרפא טחורים
  • רטיות קרח יכולות להקל את הכאב ולכווץ את הורידים למקומם
  • ניתן ללחוץ בעדינות על הטחורים ולהחזירם למקום – ניתן להעזר בשמן או משחה.
  • אם כואב לך לשבת – גלגל ים יקל את התחושה.
  • שמירה על הגיינה מקומית: ניקוי קבוע של האזור לאחר כל יציאה עם מגבונים לחים מחטא ומקל.
  • אם התופעה היא תופעה שנמשכת ומלווה בעצירות וכאבים עזים כדאי וחשוב להתייעץעם רופא שיאבחן אם מדובר בטחורים או פיסורה (סדק בפי הטבעת)
  • פעילות גופנית מומלצת: הליכה, שחייה או רכיבה על אופניים.
  • מומלץ להשתמש במשחות או נרות כדי להקל על סימני הטחורים ולסייע בהחלמה.

 

דליות

  • חשוב להימנע מעמידה ומישיבה כשרגל אחת מונחת על השנייה לאורך זמן. מומלץ להרים רגליים ככל האפשר.
  • לבשי בגדים רפויים כדי שלא להפריע לזרימת הדם. לחלופין, המלצה אחרת מדברת על גרב אלסטית הדוקה ותומכת. מה לבחור? כדאי להתייעץ עם הרופא המטפל.
  • פעילות גופנית מתונה כמו הליכה ושחיה ממריצה את זרימת הדם בגוף ומקלה על התופעה.
  • ויטמין C, קומפלקס ויטמין B ואבץ יכולים גם הם להקל.
  • במקרים חמורים ישהתערבויות רפואיות וכירורגיות אפשריות
  • אוכמניות ודובדבנים מכילים חומרים שעשויים לחזק את הנימים.
  • הימנעי מנעילת נעלי עקב.
  • הימנעי מצריכת אלכוהול.
  • הורידו את כמויות המלח בתפריט (עם זאת אין לפסיק כלל את השימוש במלח!)

תגובות הגולשים