קורס הכנה ללידה בווידאו: פרק 9-חתך החיץ - פרינאום

איך נמנעים מחתך חיץ בלידה ומתי זה באמת נחוץ
|
הדפס
|
שמור

הפקה: פורטל דולה בשיתוף mako

חתך החיץ מלחיץ אותנו, הנשים, במהלך הלידה. לא היינו רוצות להיחתך או להיקרע. פעם חתך חיץ היה עניין של שיגרה, אבל היום מנסים להימנע מהחתך אם אינו הכרחי. אם במהלך הלידה, המיילדת רואה שהיולדת תיקרע וזה יגרום לה לדימום גדול מאוד, היא תבצע חתך.

 

לפעמים יש צורך בחתך כשהראש של התינוק מאוד גדול. החתך נעשה באלכסון ומונע קרעים. אם האשה לא עומדת להיקרע בצורה דרסטית, המיילדת לא תחתוך, אבל יהיו קרעים קטנים ספוטניים שההחלמה מהם מהירה יחסית.

 

האם יש מה לעשות כדי לשפר את הסיכוי לעבור את הלידה ללא חתך חיץ? 

כדי להימנע מחתך חיץ מומלץ לעשות עיסוי פרינאום החל משבוע 34 או להשתמש במכשיר אפי-נו משבוע 37 ועד הלידה. לחדר הלידה מומלץ להביא שמן שקדים ולתת למיילדת בשלב הלחיצות, כדי שתשמן את האיזור וכך הוא יהיה גמיש ויחסוך את הצורך בחתך.          

 

מספר עובדות על חתך החיץ בלידה:
אפיזיוטומי (episiotomy) בשפה המקצועית הינו חתך שבעבר נעשה באופן שגרתי בכל בתי החולים בארץ. החתך מתבצע באזור הפרינאום, באופן אלכסוני, בעת לידת ראש התינוק. החתך אמור להתבצע במהלך ציר ועם הרדמה מקומית, אם היולדת אינה תחת השפעה של הרדמה אפידורלית.


כיום מחקרים רבים מצביעים על העובדה שעדיף ליילד את האשה ללא חתך חיץ, ולבצע את החתך אך ורק אם יש חשש שתיקרע באופן חמור. ההנחייה היום בחלק גדול מבתי החולים היא שהמיילדת צריכה לנסות לשמור על פרינאום שלם ולנסות להימנע מחתך ומקרעים ספונטניים, במידה שהדבר מתאפשר. עיסוי הפרינאום מגביר את הסיכוי להימנעות מחתך ומקרעים.

תגובות הגולשים
+ הוסף תגובה
3. דניאלה ליסנסקי 31/07/2012, 12:09:10

לא ידעתי העיסוי עוזר! מאוד חשוב ומעניין לדעת! תודה רבה על המידע.

+ השב
 
2. נעמי גטניו 30/03/2012, 10:57:03

רות שלום, יש פרק נוסף בו מוסבר בדיוק איך מבצעים את עיסוי הפרינאום. מומלץ לצפות בכל 32 הפרקים של הקורס.

+ השב
 
1. רות 29/03/2012, 16:43:29

חבל שאין הסבר איך עושים את את העיסוי

+ השב