פדיאשור: מוצר השלמה תזונתית לילדים בררניים

שילוב חלבונים, פחמימות, שומן, ויטמינים ומינרלים, פרוביוטיקה וסיבים תזונתיים
|
הדפס
|
שמור

אבוט, יצרנית סימילאק, ומובילה עולמית בתחום התזונה, משיקה בישראל קטגוריה חדשה לילדים: פדיאשור קומפליט - השלמה תזונתית מלאה ומאוזנת עבור ילדים שהם אכלנים בררניים בגילאי שנה עד 10 שנים.

פדיאשור קומפליט, הנו מוצר השלמה תזונתית, הנצרך בצורת משקה, אשר הוכח מדעית כמסייע לגדילת ילדים. המוצר משווק באריזות 400 גרם בטעמים שוקו ווניל ומיועד לשתייה בכוס. פדיאשור קומפליט מכיל שילוב מלא ומאוזן של כל אבות המזון – חלבונים, פחמימות ושומן, 28 ויטמינים ומינרלים, פרוביוטיקה וסיבים תזונתיים - הנדרשים לתמיכה במערכת החיסונית של הילד, גדילתו והתפתחותו ובהתאם לכמויות המומלצות לצריכה יומית. 

 

מחקרים מראים כי 50% מהילדים בישראל מוגדרים כאכלנים בררניים. אכילה בררנית הנה בעיה משמעותית בעולם כולו; ממחקרים עולה, כי כ- 50% מהילדים בעולם ובישראל הינם אכלנים בררניים. ילדים אלה צורכים מגוון מצומצם של מזונות, נמנעים מהתנסות במזונות חדשים ונוטים לצרוך כמויות קטנות של מזון. כמו כן, ילדים אלה צורכים פחות חלבון, אנרגיה, ויטמינים ומינרלים, בהשוואה לילדים בני גילם שאינם אכלנים בררניים, ולכן עלולים שלא להגשים את הפוטנציאל ההתפתחותי הטמון בהם - הן ברמה הפיזית והן ברמה ההתנהגותית. גורמים פיזיולוגיים (כגון, תיאבון, גנטיקה וגדילה) ונושאים פסיכולוגיים (כגון, מאבק על עצמאות, שינויים ברגשות ובמצב הרוח, ומידת החיבה או התקשורת השלילית שבין ההורה לילד) יכולים לגרום להרגלים שמאמצים אכלנים בררניים.

 

לדברי רונית דוייב, מנהלת מדעית אבוט, "מחקרים מראים, כי התנהגות זו יכולה להימשך במשך כל שנות הילדות. מעקב ארוך טווח אחרי ילדים אשר בשנים המוקדמות סירבו לאכול מראה, כי אכילה בררנית ובעייתית נמשכת עד גיל 9 ובמקרים מסוימים אף יותר. ההשלכות האפשריות של אכילה בררנית מתמשכת כוללות סיבוכי גדילה, התפתחות קוגניטיבית ירודה, חסכים תזונתיים, עלייה במחלות כרוניות, וסיכון מוגבר להפרעות אכילה בגיל מבוגר יותר. אכילה בררנית עלולה לעתים להוביל גם לבעיות רגשיות וחברתית כגון הימנעות ממגע, נרפות, וחוסר עניין במשחק או בלימודים".

 

סקר שנערך בישראל על ידי Market Watch, במהלך חודש מאי 2011 בקרב 500 אמהות לילדים בגילאים 3-10 מצא, כי כמחציתן אינן מרוצות מהרגלי האכילה של ילדיהן. ככל שעולה גיל הילדים, כן מחמירה הבעיה ולמעלה ממחצית לא היו מרוצות מתזונת ילדיהן עד למשך שלוש שנים. 78% מהאמהות ציינו כי הגורם שמפריע להן ביותר הוא ההרכב התזונתי של מאכלי ילדיהן. בעיות נפוצות אחרות היו כי שעות הארוחות הפכו למאבק ו-46% מהאמהות דיווחו כי ילדיהן לעתים מסרבים לאכול או מסרבים לאכול אוכל בריא, כגון פירות, ירקות, עוף/בשר וכדומה. 

 

לדברי ד"ר עקיבא פרדקין, מומחה לרפואת ילדים, גסטרואנטרולוגיה ותזונה בילדים, בי"ח שיבא, "הורים לאכלנים בררניים יודעים עד כמה זה יכול להיות מאתגר להבטיח כי אכן ילדיהם יקבלו תזונה מתאימה. מחקרים מראים, כי ייתכנו השלכות ארוכות-טווח להתנהגות ממושכת מעין זו. יש לטפל באכילה בררנית ברצינות, מדובר בבעיה בקרב ילדי ישראל, שדורשת התייחסות מיידית. מומלץ להורים אשר מזהים את אותות האזהרה של התנהגות זו לפנות אל רופא הילדים כדי לברר כיצד יוכלו לעודד הרגלי אכילה בריאים."

 

הצריכה היומית המומלצת של פדיאשור קומפליט הינה 1-3 מנות ביום, לצד צריכת מזון רגיל. אופן הכנת מנה: 5 כפיות בתוספת 190 מ"ל מים בטמפרטורת החדר, אותם יש לערבב ולאחר מכן ניתן לשתות. 

 

אבוט מפעילה מוקד שירות לקוחות של צוות מומחים, הכולל דיאטניות קליניות ואחיות טיפת חלב, למתן מענה בכל שאלה הנוגעת לפדיאשור קומפליט ותזונת ילדים. המוקד עומד לרשות הצרכנים בטלפון מספר: 1800-65-65-01 (שיחת חינם).

 

מחיר אריזה 400 גרם: 40 שקלים, בדומה למחיר סימילאק Advance שנמכר בכ-45 שקלים.

תגובות הגולשים
+ הוסף תגובה