ההנקה כמיומנות נרכשת

כיצד ידעו הנשים של פעם להניק ללא הדרכה?
|
הדפס
|
שמור

 

ההנקה הפכה לנושא מאוד טעון בשנים האחרונות. כולם מסכימים עם העובדה שחלב האם הוא המזון הטוב ביותר עבור התינוק. אין ויכוח על התאמת מזון טבעי זה לצרכים המיוחדים של התינוק וגם לא על יתרונותיו הרבים לאם ולתינוק. היכן מתחיל הקושי ומדוע הנושא כה טעון?

 

קודם כל חשוב להבהיר כי ההנקה הינה מיומנות נרכשת. כיצד ידעו הנשים של פעם להניק ללא הדרכה? כי ישבו בצוותא, הניקו בלי לכסות את השד ואת התינוק כפי שנהוג היום. כל ילדה ונערה ראתה וחוותה את ההנקות של אחיותיה, אמה, דודותיה וכל נשות הכפר.

 

כיום, כאשר ההנקה הפכה למשהו פרטי ואישי יותר, אנו לא נחשפות למיומנויות ההנקה של נשים בסביבתנו ולכן גם לא יודעות בדיוק במה הדבר כרוך.

 

מומלץ מאוד לבחור בקורס הכנה ללידה המשלב בתוכו הכנה להנקה וכך לקבל את הכלים הראשוניים להתחלה טובה של הנקה מוצלחת. רצוי שההנקה הראשונה תתרחש במהלך השעה הראשונה לחיי התינוק. עם הידע הראשוני שרכשת במהלך הקורס, תדעי כיצד לחבר את תינוקך הרך לשד. בכל מקרה, כדאי לבקש מהמיילדת או מהדולה שלך לסייע לך בהתחברות הראשונית. בקשי ממנה לוודא שתינוקך פותח פה גדול כמו לפיהוק לפני שנצמד לשד, ושאינו תופס רק את הפטמה, אלא גם חלק ניכר מהעטרה.

 

חשוב לאפשר לכל אשה לבחור בדרך ההזנה של תינוקה ולא להפעיל לחץ שלא בכוונה על מי שבחרה שלא להניק, או מי שהתקשתה בהנקה והחליטה לעבור לבקבוק. עם זאת, חשוב מאוד לדעת שישנן יועצות הנקה מוסמכות IBCLC שניתן להזמין הביתה לייעוץ והדרכה בהנקה נכונה ומוצלחת. הוצאה חד-פעמית של ייעוץ כזה שווה כל אגורה ואת תוכלי להמשיך להניק בהנאה רבה לתקופה שתתאים לך באופן אישי. יש לך שאלות בנושא הנקה? את מוזמנת להצטרף לפורום הנקה בפורטל ולהתייעץ עם יועצות ההנקה שלנו בכל שאלה ועניין. ממליצה בחום גם לקרוא את הכתבות במדור כתבות הנקה.

 

הנקה נעימה!

נעמי גטניו

עורכת ראשית פורטל דוּלה

תגובות הגולשים
+ הוסף תגובה