10 דברים שאסור לקנות לילדים שלך

רשימת מוצרים העלולים לסכן את הילדים שלכם
|
הדפס
|
שמור

 

כל הורה רוצה שהילדים שלו יקבלו את הטוב ביותר. הבגדים הכי יפים, המשחקים הכי טובים, עזרי ההתפתחות הכי מתוחכמים, בקיצור – הכי.

 

אבל בתוך שפע המוצרים המיועדים לתינוקות ולילדים קטנים יש גם מלכודות, וסכנות לא מעטות, שצריך להימנע מהן.

 

צילום: סטודיו פרפרים בבטן, צילומי הריון

הרכבנו רשימה של מוצרים, העלולים לסכן את הילדים, שיש להימנע מקנייתם:

 

  1. הליכונים – רוצה שהילד שלך ילמד ללכת? תני לו את ההזדמנות להוכיח לך שהוא מסוגל, עם סבלנות, ועם תרגול, לזקוף את גבו, ליישר את הרגליים, להניח כפות רגליים, ליישר את הראש ולצעוד בצעד מהוסס מסביב לשולחן ואחר כך מהספה עד אליך, כשאת עם ידיים מושטות לקבל אותו. הליכון? חלילה. אם הוא אינו יכול לצעוד בעצמו, אל תנסי להקדים את המאוחר. תני לו לזחול, תני לו לנוע על ארבע. זה רק ישפר את הקואורדינציה שלו, את השליטה על שיווי המשקל, ויכין אותו להליכה אמיתית בלי תמיכה מיותרת, שרק תעשה אותו תלוי בה, ותסכן אותו ואת המשך ההתפתחות שלו.
  2. חפצים קטנים – קופסת הפילם 35 מ"מ שהיום כבר כמעט איננה בשימוש היא מדד מצויין לדעת מה גודל מינימלי של חפצים שמותר לתת לתינוק להחזיק ביד. אם החפץ יכול להיכנס לתוך קופסת הפילם, הוא עלול באותה קלות לחדור לפיו שת התינוק, להיתקע בגרונו או חלילה גם להיבלע.
  3. טלוויזיה לחדר –  הוא אמנם יצעק, יבכה, וירצה לראות טלוויזיה בחדר שלו, אבל זה מתכון בדוק לכישלון חברתי. הוא לא ייצא מהחדר, לא יבוא לצפות בסרטים בטלוויזיה בחדר המשפחה, ויהיה קשה להגביל את שעות הצפייה לרמה המומלצת (אחרי גיל שנתיים מותר 20 דקות צפייה מודרכת ביום, עם הורה שיושב ומסביר, ולא שהסרט בא במקום בייבי-סיטר).
  4. טרמפולינה – לא מדובר על כסא טרמפולינה של תינוק, היושב קשור בתוכו, אלא על טרמפולינה עגולה, כזו שקופצים עליה, וקפיצה חזקה מידי עלולה לגרום לנחיתה קשה ולפציעה.
  5. מיטת קומתיים – החיסכון במקום המושג בשילוב של מיטת קומתיים בחדר הילדים הוא עצום, אבל גם הפיתוי של הילד לקפוץ מן הקומה השנייה אל הרצפה לא פחות גדול. אם קונים, צריך לוודא, שהילד הגדול למעלה והקטן למטה. שהקטן עולה רק בהשגחת ההורים, ושהגדול יודע שלא קופצים.
  6. נעלי הליכה לפני שהוא יודע ללכת  - אם התינוק שלך עדיין לא הולך, תני לו ללבוש גרביים עבות, שלא יתקרר, אבל אל תשימי את רגליו הקטנות בתוך נעליים. הוא צריך את המגע הקרוב ביותר לקרקע, ולכן עדיף יחף, אם מזג האוויר מאפשר זאת. רק לאחר שיצבור ניסיון בהליכה, וכף הרגל שלו תשב בביטחה על הקרקע, או בתוך נעל התינוק הראשונה שלו, אפשר לחשוב על נעליים אמיתיות.
  7. פוף מלא בפתיתי קלקר – לא תאמיני כמה מהר הפתיתים הללו ימצאו את דרכם אל פיו של התינוק. הציפוי שלהם לא תמיד תקין וחזק, וזו עלולה להיות סכנה של ממש.
  8. קופסאות צעצועים עם מכסה כבד – כאשר המכסה נופל על ידו של התינוק, זה כואב, זה צובט, וזה גורם לבכי. הוא גם עלול להיכנס בעצמו לקופסת הצעצועים ואז יתקשה לפתוח שנית את המכסה שנסגר מעל לראשו.
  9. קישוטים ושמיכות עבות לעריסה – אלו עלולים לגרום לחנק ואפילו למוות. את העריסה צריך להשאיר נקייה מכל חפץ מיותר ומכל קפל שהתינוק עלול להכניס את ראשו לתוכו ולהיחנק.
  10. שרשרת למוצץ – אמנם זו טירחה להרים כל פעם מהרצפה המלוכלכת מוצץ שנפל, לנקות ולחטא אותו ולהחזיר לתינוק, אבל השרשרות, מבד, מפלסטיק או מכל חומר אחר, עלולות לגרום לחנק.

 

תגובות הגולשים
+ הוסף תגובה